Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
|
Sendt: 06-Februar-2011 kl. 21:03 |
Hej René, jamen jeg fik hovedparten af mine penge retur sidste mandag, og jo - jeg fik et chock da jeg for lidt siden erfarede at Amagerbanken er krakket - og det uden varsel
Og som så mange andre, så støttede jeg min kære bank med aktiekøb 2 gange. Heldigvis er mit tab ikke så stort, men jeg snuppede da lige en stiv whisky
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
|
Sendt: 06-Februar-2011 kl. 21:08 |
Ok, ja jeg så det på EB inden det var kommet på TV2 news, meeeeen skal vi være ærlige så tror jeg godtnok alle har fornemmet at der har være alt for mange skeletter i skabet.. og det måske kun var et spørgsmål om tid.
Men bare man holder sine indskud i portioner på under 100.000,- euro pr bank så skulle man være home safe...
Redigeret af rhsin - 06-Februar-2011 kl. 21:09
|
Mvh
René
|
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 06-Februar-2011 kl. 21:15 |
rhsin skrev:
Ok, ja jeg så det på EB inden det var kommet på TV2 news, meeeeen skal vi være ærlige så tror jeg godtnok alle har fornemmet at der har være alt for mange skeletter i skabet.. og det måske kun var et spørgsmål om tid.
Men bare man holder sine indskud i portioner på under 100.000,- euro pr bank så skulle man være home safe... |
Tja - som amagerkaner af den gamle skole, så havde man som bank Amagerbanken, som har været en rigtig god bank for rigtigt mange af os, og det er så også årsagen til, at vi stort set alle bakkede op om banken, da den kom i problemer - faktisk en helt enestående opbakning.
Det er straks værre for min kommune Tårnby, som har omkring 116 mill kr som indestående i banken - det kan blive bare meget dyrt for os i kommunen
Men lidt kastanjer har jeg da tabt
Redigeret af Hother - 06-Februar-2011 kl. 21:16
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
|
Sendt: 06-Februar-2011 kl. 21:24 |
det bliver spændene om der bliver rejst erstatningssag mod tidligere direktion og bestyrelse...
Men så det om tårnby kommune... og det bliver surt..
Har selv lige været igennem et forløb med en sag med et lidt vanvittigt forløb mod min tidl. advokat og bestyrelsesformand i mit selskab... hvor vi mente han havde begået en ansvarspådragende fejl.. han og hans forsikringsselskab nægtede.. de ville ikke engang mødes med mig.. sagde ret arrogant at hvis jeg mente det.. så måtte jeg stævne.. som sagt som gjort.. de fik stævningen primo 2009 og den var i byretten i november sidste år.. og jeg fik ret i min principiale påstand at advokaten havde begået en ansvarspådragende fejl, så han skulle erstatte mit tab + han skulle betale de sagsomkostningen han havde faktureret for landsret+højesteret tilbage til mig.
Fejlen var... det var slet ikke min virksomhed der skulle have været stævnet.. men en anden person... totalt uvirkeligt og syrealistisk forløb.. men jeg har fået et pænt 7cifret beløb tilbage som modsvarer det tab han påførte mig + renter
Men det beviser at betaler man for at få udført et stykke arbejde så er der også et ansvar for dem der udfører det!
Redigeret af rhsin - 06-Februar-2011 kl. 21:27
|
Mvh
René
|
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 06-Februar-2011 kl. 21:28 |
rhsin skrev:
det bliver spændene om der bliver rejst erstatningssag mod tidligere direktion og bestyrelse...
Men så det om tårnby kommune... og det bliver surt..
Har selv lige været igennem et forløb med en sag med et lidt vanvittigt forløb mod min tidl. advokat og bestyrelsesformand i mit selskab... hvor vi mente han havde begået en ansvarspådragende fejl.. han og hans forsikringsselskab nægtede.. de ville ikke engang mødes med mig.. sagde ret arrogant at hvis jeg mente det.. så måtte jeg stævne.. som sagt som gjort.. de fik stævningen primo 2009 og den var i byretten i november sidste år.. og jeg fik ret i min principiale påstand at advokaten havde begået en ansvarspådragende fejl, så han skulle erstatte mit tab + han skulle betale de sagsomkostningen han havde faktureret for landsret+højesteret tilbage til mig.
Fejlen var... det var slet ikke min virksomhed der skulle have været dømt.. men en anden person... totalt uvirkeligt og syrealistisk forløb.. men jeg har fået et pænt 7cifret beløb tilbage som modsvarer det tab han påførte mig + renter |
Det var jo en skøn udgang på din sag
Men at rejse tiltale mod bestyrelse osv., tjener jo ikke rigtigt noget formål. Dels har bestyrelsen siddet i banken så kort tid, og dels kan de jo slet ikke dække f.eks. aktionærernes tab
Men jeg har forlængst udvalgt hvem der i givet fald skal være min bank - og det bliver ingen af storbankerne Heldigvis er jeg i den situation, at jeg intet skylder min bank, men har kun + konti
|
|
|
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
|
Sendt: 06-Februar-2011 kl. 21:34 |
Ja det var en ret god julegave at få, og min advokat(nye) har sagt der ikke er en dom magen til her i landet han kender til.. den er unik både i sin form og sin størrelse da den er ret stor.
Mht amagerbankens bestyrelse mener jeg selvfølgelig den tidligere... de har jo tjent penge på banken, og deres handlinger har formentligt kostet en masse aktionærer en hel del penge.. og uanset hvor meget eller lidt man kan vride ud af dem er det principielt forkert at dem der skummer fløden bare slipper afsted med x-antal mio i kufferten... men tror nu nok det er blevet undersøgt af karsten ree.. men spørgsmålet er om krakket ikke for den støvet af igen.. da der er ting i prospektet fra sidste år der måske ikke er som det burde være.. siden banken lukker så kort tid efter.
|
Mvh
René
|
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 06-Februar-2011 kl. 21:41 |
rhsin skrev:
Ja det var en ret god julegave at få, og min advokat(nye) har sagt der ikke er en dom magen til her i landet han kender til.. den er unik både i sin form og sin størrelse da den er ret stor.
Mht amagerbankens bestyrelse mener jeg selvfølgelig den tidligere... de har jo tjent penge på banken, og deres handlinger har formentligt kostet en masse aktionærer en hel del penge.. og uanset hvor meget eller lidt man kan vride ud af dem er det principielt forkert at dem der skummer fløden bare slipper afsted med x-antal mio i kufferten... men tror nu nok det er blevet undersøgt af karsten ree.. men spørgsmålet er om krakket ikke for den støvet af igen.. da der er ting i prospektet fra sidste år der måske ikke er som det burde være.. siden banken lukker så kort tid efter.
|
Det som er det værste i sådan en sag som din er jo, at det psykisk må være ekstremt hårdt. Og ikke sjældent ser man jo faktisk, at det som umiddelbart er logisk "Ret", alligevel ikke udmøntes som sådan.
Karsten Ree har jeg virkelig ondt af, han har meget bekendt ikke tjent en krone på Amagerbanken, men har vel tabt omkring 800 mill. Ved seneste generalforamling i banken fik jeg en god snak med ham, og han er umiddelbart en reel og hyggelig fyr
Men jeg er enig med dig i, at prospektet (som jeg ikke hæftede mig ved, jeg vidste at jeg tog en chance ), kan nok ikke have været specielt gennemregnet eftersom banken i 4. kvartal fik et underskud på 3 milliarder kr Men du skjal se, der er ikke en krone at hente nogen steder
|
|
|
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
|
Sendt: 06-Februar-2011 kl. 21:53 |
Hother skrev:
Det som er det værste i sådan en sag som din er jo, at det psykisk må være ekstremt hårdt. Og ikke sjældent ser man jo faktisk, at det som umiddelbart er logisk "Ret", alligevel ikke udmøntes som sådan.
Karsten Ree har jeg virkelig ondt af, han har meget bekendt ikke tjent en krone på Amagerbanken, men har vel tabt omkring 800 mill. Ved seneste generalforamling i banken fik jeg en god snak med ham, og han er umiddelbart en reel og hyggelig fyr
Men jeg er enig med dig i, at prospektet (som jeg ikke hæftede mig ved, jeg vidste at jeg tog en chance ), kan nok ikke have været specielt gennemregnet eftersom banken i 4. kvartal fik et underskud på 3 milliarder kr Men du skjal se, der er ikke en krone at hente nogen steder |
Hele det forløb jeg har været igennem fra 2001 hvor jeg købte mig ind i en familievirksomhed også indtil nu er mildest talt bizart og bestemt ikke lige scrapbogen for et godt generationsskifte, men jeg er tålmodig og syntes jeg gør tingende så godt og korrekt som mine evner rækker til, og det jeg ikke kan finde ud af betaler jeg andre for at hjælpe med til, og heldigvis er jeg kommet styrket ud af alt dette både personligt og økonomisk så jeg klager ikke.. det har været med til at gøre mig til den jeg er i dag... men der er til en rigtig tyk bog hvis man skulle få lyst til det en dag
Heldigvis har Ree en del på kistebunden så han kommer ikke til at lide nød omend jeg er overbevist om han ærgerer sig gul og grøn.. så er han også typen der tør tage chancen.. og nogle gange vinder man.. andre gange taber man... heldigvis for ham vandt han stort inden han havnede i amagerbanken.
Nej det er den "lille" aktionær/forretningsdrivende som har hele opsparingen i bankens aktier.. og tror også der vil dukke sager op som i roskilde hvor der er folk som har lånt i banken for at købe aktier i banken.. måske ikke i samme omfang.. men det får vi jo at se.
Men at den gamle bestyrelse har siddet SÅ store nedskrivninger overhørig syntes jeg godt kan lugte langt væk.. når man også tænker på hvor meget der blev klamret til taburetten.. de vidste godt hvad der ville ske når bøgerne blev gået igennem, og de nødvendige forretningsmæssige beslutninger blev taget, så var der kun en udgang.. og det er den vi nu ser.. det var kun et spørgsmål om tid
|
Mvh
René
|
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 06-Februar-2011 kl. 22:04 |
rhsin skrev:
Hother skrev:
Men jeg er enig med dig i, at prospektet (som jeg ikke hæftede mig ved, jeg vidste at jeg tog en chance ), kan nok ikke have været specielt gennemregnet eftersom banken i 4. kvartal fik et underskud på 3 milliarder kr Men du skjal se, der er ikke en krone at hente nogen steder |
Hele det forløb jeg har været igennem fra 2001 hvor jeg købte mig ind i en familievirksomhed også indtil nu er mildest talt bizart og bestemt ikke lige scrapbogen for et godt generationsskifte, men jeg er tålmodig og syntes jeg gør tingende så godt og korrekt som mine evner rækker til, og det jeg ikke kan finde ud af betaler jeg andre for at hjælpe med til, og heldigvis er jeg kommet styrket ud af alt dette både personligt og økonomisk så jeg klager ikke.. det har været med til at gøre mig til den jeg er i dag... men der er til en rigtig tyk bog hvis man skulle få lyst til det en dag
Heldigvis har Ree en del på kistebunden så han kommer ikke til at lide nød omend jeg er overbevist om han ærgerer sig gul og grøn.. så er han også typen der tør tage chancen.. og nogle gange vinder man.. andre gange taber man... heldigvis for ham vandt han stort inden han havnede i amagerbanken.
Nej det er den "lille" aktionær/forretningsdrivende som har hele opsparingen i bankens aktier.. og tror også der vil dukke sager op som i roskilde hvor der er folk som har lånt i banken for at købe aktier i banken.. måske ikke i samme omfang.. men det får vi jo at se.
Men at den gamle bestyrelse har siddet SÅ store nedskrivninger overhørig syntes jeg godt kan lugte langt væk.. når man også tænker på hvor meget der blev klamret til taburetten.. de vidste godt hvad der ville ske når bøgerne blev gået igennem, og de nødvendige forretningsmæssige beslutninger blev taget, så var der kun en udgang.. og det er den vi nu ser.. det var kun et spørgsmål om tid |
En så lykkelig udgang på din sag, er vist desværre blandt sjældenhederne - men jeg er rigtig glad på dine vegne over sagens udfald.
Og resten omkring Amagerbanken, kan vi slet ikke være uenige om. Jeg har det bare sådan som aktionær i Amagerbanken, at jeg har tabt nogle penge (jeg har vundet så mange andre), og jeg vidste at jeg tog en chance
Og nu vil jeg minsandten tage en whisky mere og sove på
Redigeret af Hother - 06-Februar-2011 kl. 22:06
|
|
|
Brixen
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6661
|
Sendt: 07-Februar-2011 kl. 10:19 |
Hother skrev:
Så er det at jeg undrer mig. Hvordan kan banken tabe 3 mia. på udlån så hurtigt. Aktiekapitalen var 2,4 mia. Man skulle jo tro at det var selvbetjeningslån - nogen har jo fået de mange penge.
|
Venlig hilsen KB
|
|
Kandersen
Platin medlem
Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
|
Sendt: 07-Februar-2011 kl. 10:30 |
Ikke nogen, men noget har fået pengene. Desværre foregår det bare ikke på den måde. Dine penge kan blive mindre værd, og deri ligger disse "nogen eller noget". Det er altså ikke nødvendigvis fysiske personer, men derimod papir-penge som bliver devaluerede.
Det er jo præcis det der sker med aktier og anden form for investeringer som ændre sig. Investere man i noget til en pris, og det efterfølgende ændre sig, så ændre ens investering sig også.
|
|
|
Brixen
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6661
|
Sendt: 07-Februar-2011 kl. 10:35 |
Kandersen skrev:
Ikke nogen, men noget har fået pengene. Desværre foregår det bare ikke på den måde. Dine penge kan blive mindre værd, og deri ligger disse "nogen eller noget". Det er altså ikke nødvendigvis fysiske personer, men derimod papir-penge som bliver devaluerede.
Det er jo præcis det der sker med aktier og anden form for investeringer som ændre sig. Investere man i noget til en pris, og det efterfølgende ændre sig, så ændre ens investering sig også.
|
Nåh - på den måde. Det havde jeg ikke tænkt på. Jeg troede det var udlån.
|
Venlig hilsen KB
|
|