recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pas på: 4K-fjernsyn kan få meget svært ved at vise
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pas på: 4K-fjernsyn kan få meget svært ved at vise

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Flick Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flick Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2015 kl. 09:51
Nu gentager jeg hvad aeblemanden allerede har skrevet:

Der er jo ingen standard for HDR endnu, så hvordan skulle de overhovedet kunne implementere det 100% korrekt i en skærm?
Du vil have ting som ikke kan lade sig gøre, hvis man vil have HDR må man vente indtil der er kommet en standard.

Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2015 kl. 10:38
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Man kan også sige at HDR og rec.2020 intet har med 4K at gøre! Det er blot billedforbedrende "lag", som kan lægges på billedet. Det kunne i princippet også være sket allerede ved Full-HD. Så at klandre producenterne for ikke at implementere det, sammen med introduktionen af 4K, mener jeg er skudt ved siden af.

M.v.h.

Det kan man godt sige hvis man vil, men så må det være for at være på tværs. Allerede nu streames der HDR (fra amazon) og lige om lidt kommer der UHD BD med udviddet fareverum så selvfølgelig har det da noget med overgangen til 4k/UHD at gøre. Man ja der kommer da billede på skærmen selvom man ikke har de muligheder. Det korte af det lange er at mange har været ude og investere i dyre 4k/UHD skærme som allerede nu mangler halvdelen af de funktioner der forventes at være standard lige om lidt. Det er imo urimeligt overfor forbrugerne, men så kan vi diskutere om det er deres egen skyld, men det tror jeg aldrig vi bliver enige om alligevel så det gider jeg egentlig ikke.
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2015 kl. 10:48
Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

Nu gentager jeg hvad aeblemanden allerede har skrevet:

Der er jo ingen standard for HDR endnu, så hvordan skulle de overhovedet kunne implementere det 100% korrekt i en skærm?
Du vil have ting som ikke kan lade sig gøre, hvis man vil have HDR må man vente indtil der er kommet en standard.

Du behøver ikke gentage hvad andre har skrevet. Jeg kan godt læse. Men siden det er så vigtigt for dig at få et svar, så lad mig prøve alligevel. Jeg ved godt at der er flere konkurrerende standarder for HDR og at man kan bruge det som skyts i forholdt til at forsvare producenter der sender halvfærdige produkter på markedet. Men du misforstår pointen. Jeg vil ikke have der bliver sendt noget på markedet som ikke er færdigt. Det er det omvendte jeg vil have: Jeg vil have produkter der i alt væsentligt kan det som forventes at blive standard lige om lidt. Kan de ikke det skal der tydeligt gøres opmærksom på det og så må hardwareproducenter og indholdsleverandører se at få fingeren ud og tage en beslutning.

Jeg synes måske også at det er at skyde forbi mål at bide sig fat i en enkelt funktion som HDR i forhold til det der var pointen i mit første indlæg på side to. Pointen var og er stadig at en meget stor del af der der er blevet solgt som 4k/UHD har så mangelfulde specifikationer at det imo grænser til bedrageri at sælge det med det prædikat.
Til top
Flick Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-December-2008
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flick Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2015 kl. 11:36
What? Jeg svarede den forrige post, ellers havde jeg quotet dig.
Den forrige post var Henrik B's, som bed meget mærke i HDR, selvom aeblemanden lige havde forklaret det..

Udover det så får de forskellige TVs jo hele tiden nye funktioner, og hvis man vil have dem og være med på det nyeste hele tiden, ja så må man jo punge ud.
Nemmere er det dog bare at vente til de standarder man vil have er faldet på plads.
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2015 kl. 11:40

What? Jeg svarede den forrige post, ellers havde jeg quotet dig.
Den forrige post var Henrik B's, som bed meget mærke i HDR, selvom aeblemanden lige havde forklaret det..

Udover det så får de forskellige TVs jo hele tiden nye funktioner, og hvis man vil have dem og være med på det nyeste hele tiden, ja så må man jo punge ud.
Nemmere er det dog bare at vente til de standarder man vil have er faldet på plads.

OK. Jeg syntes det så ud til at være til mig. Det var åbenbart ikke tilfældet.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2015 kl. 11:44
Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:

Nu gentager jeg hvad <span style="line-height: 16.8px;">aeblemanden allerede har skrevet:</span>

Du behøver ikke gentage hvad andre har skrevet. Jeg kan godt læse. Men siden det er så vigtigt for dig at få et svar, så lad mig prøve alligevel. Jeg ved godt at der er flere konkurrerende standarder for HDR og at man kan bruge det som skyts i forholdt til at forsvare producenter der sender halvfærdige produkter på markedet. Men du misforstår pointen. Jeg vil ikke have der bliver sendt noget på markedet som ikke er færdigt.

Ok, så fordi du vil have det, så skal producenterne sætte al udvikling på standby, indtil andre (de som sætter standarderne), får nosset dig færdig, og får defineret standarderne? Nej vel!? Det bliver en hurtig død, for hardwareproducenterne, da fastsættelse af disse standarder OFTE forsinkes, eller ændres. Tænk bare hvis vi overførte det til surroundreceivere, så var der ingen som endnu havde Atmos, for alle skulle lige vente på DTS-X kommer, på et tidspunkt, engang...
Eller skal man lige vente, for 8K er jo vist allerede blevet standardsat, så det skal jo også i....

Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:

Det er det omvendte jeg vil have: Jeg vil have produkter der i alt væsentligt kan det som forventes at blive standard lige om lidt. Kan de ikke det skal der tydeligt gøres opmærksom på det og så må hardwareproducenter og indholdsleverandører se at få fingeren ud og tage en beslutning.

Ok, så det er egentlig halvfærdige løsninger du vil have? Altså ligesom de TV vi allerede nu ser på markedet, med halvfærdig software og funktionalitet!? TV hvor f.eks. PVR-funktionen ikke er klar fra start, firmware som er buggy, apps som ikke er klare...

Man er nødt til at erkende at standarder og funktionalitet er en løbende udvikling, og så må man bare indimellem sige: " Nu slår jeg til og køber".
Og det bedst sammen med en god/seriøs sælger, som kan rådgive reelt, ud fra ens behov..

M.v.h.
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2015 kl. 11:46
Man kan sku godt høre det er en gammel TVsælger der taler Dead
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2015 kl. 11:57
Nej, blot en som har forståelse for, hvordan tingene hænger sammen - udviklingsmæssigt og virksomhedsmæssigt. Og så er jeg pi**e træt af, at der efterhånden sendes så meget halvfærdigt lo** på markedet, fordi der lige skal være "forberedt" for både det ene og det andet...

M.v.h.
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2015 kl. 12:08
Du har ikke forståelse for en skid andet end at gå hardware producenternes ærinde. Det har intet med udvikling at gøre, men det har alt at gøre med at der ustandselig bliver markedsført produkter som alle i branchen ved ikke rigtig kan bruges til det som der lægges op til i markedsføringen. Nu prøver du at vende argumentet på hovedet og kalde det "forberedt", men det er jo netop det der er essensen i det jeg skriver. At man sælger produkter under påskud af at de er "4k" og når det så kommer til stykket kan de enten slet ikke bruges eller halvdelen af funktionerne mangler.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2015 kl. 12:11
Alt taler for at have en monitor skærm, og samle alt billed - og lydbehandling i en box. Pioneer var inde på det med KRP, og Samsung kører også med en box i dag.

Så er det knapt så kostbart at følge med i udviklingen inden for formaterne

Redigeret af Kampus - 29-November-2015 kl. 12:12
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2015 kl. 12:26
Monitoren bliver jo også hurtig forældet. Så det er ikke løsningen.

Til top
gposch Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Maj-2008
Point: 224
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gposch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2015 kl. 12:27
Mit Panasonic 58AX800 fra 2014, har HDMI 2.0, HDCP2.2 og 10 bit HEVC decodning. Understøtter opløsninger og farver dybder helt op til 4K YCBCR 4:4:4 ved 60Hz. Der er ingen problemer overhovedet når det kommer til afspilning af h265 10bit 23,976 - 60Hz video filer.
Det eneste mit TV mangler er VP9 som kun bruges(så vidt jeg ved) af Youtube. Men det klare NVIDIA Shield Android TV boksen så bare i stedet, som er i øvrigt er en MEGA fed medieafspiller boks, og som gør smart tv funktionerne i tv'et helt overflødige, nu og godt stykke ud i fremtiden.

http://shield.nvidia.com/android-tv/shield-androidtv-vs-appletv-vs-roku-vs-firetv

http://www.anandtech.com/show/9289/the-nvidia-shield-android-tv-review
LG OLED 65" C1
i1 Display Pro, CalMAN Home
Marantz CINEMA 40 11.4 receiverDALI 5.1.4 Mentor/Ikon/Fazon Sat Speakers
SVS SB-4000 Subwoofer
nVIDIA Shield
Mavens KODI(Dolby Vision)
Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu