|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() Sendt: 08-April-2010 kl. 22:02 |
Aaaaargh. Sidste dag stod min Seagate HDD af med 1TB film - musik - og billeder. En søgning på nettet efter pris på recovery fandt jeg ud af at mange seagate diske i serien 7200.11 er i overhængende fare for at crashe fra den ene dag til den anden OG det koster mellem 900 og 2300 at få data tilbage :-(
Har du en disk af mærket Seagate Barracuda 7200.11 så vær ekstra opmærksom på at tage backup af dine data!
Prøv selv at søge på "7200.11 crash" på google!
Du kan opgradere firmwaren på din disk og så skulle den være uden for fare......... men kan man stole på det?
BS
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
ja delvist - det er ikke kun 7200.11 udgaverne det var galt med - det var rent faktisk en hel serie af diske med en specifik firmware som det var galt med - blandt andet +1TB udgaverne af 7200.11
|
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() |
Jeg har glemt at det også drejer sig om visse Maxtor diske (Diamondmax 22 ) BS |
|
![]() |
|
Old Black ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 17-November-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 44 |
![]() |
Okay, tak for info. Jeg har to stk. i en ReadyNas duo der køre x-raid. Hvordan opgradere jeg firmware'en på dem?
|
|
It's all one song!
|
|
![]() |
|
![]() |
Seagate siger:
Jeg har ikke selv gjort det da min desværre ER død/bricked
|
|
![]() |
|
Old Black ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 17-November-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 44 |
![]() |
Super tak for info.
Seagate skriver: Note: If your drive has CC firmware, your drive is not affected and no further action is required. Attempting to flash the firmware of a drive with CC firmware will result in rendering your drive inoperable. Så det skulle ikke være et problem for mig (håber jeg). Men jeg føler med dig, det er dælme træls....mildt sagt. |
|
It's all one song!
|
|
![]() |
|
![]() |
Hvis jeg var dig ville jeg starte med en backup :-)
BS
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har to stk. der spejler hinanden (X-raid). Tror du ikke det er nok?
|
|
It's all one song!
|
|
![]() |
|
quarkir ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1583 |
![]() |
Mnjah, hvis de er ens og fra samme produktionsserie, så nej. Det er en god ide at bruge enten to helt forskellige mærker og/eller modeller, da du så reducerer risikoen for at de dør hurtigt efter hinanden. |
|
![]() |
|
pfugl ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Februar-2005 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1067 |
![]() |
Gennem mit mangeårige arbejde i IT branchen, har jeg flere gange været ude for at 2 disk i et spejl/raid er gået ned med korte mellemrum, så man mister alle data i raid sættet. Så raid er ikke lig med 100% sikkerhed. Man SKAL tage backup af vigtige data, og sørge for at gemme den på en anden fysisk lokation hvis man vil være helt sikker. (Husk også at checke om backup'en virker........) PF
|
|
![]() |
|
![]() |
Ok mange tak for jeres info. Så må jeg hellere for fat i en hdd mere.
|
|
It's all one song!
|
|
![]() |
|
![]() |
NICE - Internettet flyder nærmest over af viden :-) en "7200.11 fix" google søgning gav efter lidt arbejde nedenstående resultat og hele min harddisk kan nu bruges igen. Mistede data = 0%
Nu husker jeg backup.
BS
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |