recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Passende afstand til TV?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPassende afstand til TV?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Nielsen..... Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-Maj-2009
Status: Offline
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Emne: Passende afstand til TV?
    Sendt: 07-Maj-2009 kl. 14:30

Har netop oprettet mig som bruger på dette forum. Som nybegynder ud i hjemmebiografer ser det ud til at der er masser af hjælp at hente på dette forum.

Er i gang med at overveje et setup og har foreløbig besluttet mig for fjernsynet, som bliver et Pioneer plasma. Havde lagt mig fast på et 50' (lx5090h), men er nu begyndt at overveje nummeret størrer, altså et 60'. Sidde/øjen afstand til TV'et er 3,7-4 m. Kommer man for tæt på? Vil det virke fornuftigt med den afstand til et 60' fjernsyn?

På forhånd, tak for hjælpen.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2009 kl. 14:35
Oprindeligt skrevet af Nielsen..... Nielsen..... skrev:

Har netop oprettet mig som bruger på dette forum. Som nybegynder ud i hjemmebiografer ser det ud til at der er masser af hjælp at hente på dette forum.

Er i gang med at overveje et setup og har foreløbig besluttet mig for fjernsynet, som bliver et Pioneer plasma. Havde lagt mig fast på et 50' (lx5090h), men er nu begyndt at overveje nummeret størrer, altså et 60'. Sidde/øjen afstand til TV'et er 3,7-4 m. Kommer man for tæt på? Vil det virke fornuftigt med den afstand til et 60' fjernsyn?

På forhånd, tak for hjælpen.

Det afhænger af hvilken type materiale du lægger mest vægt på. Med HD kilder vil det være glimrende med et 60". Med DVD kan du også godt bruge 60", men du vil afgjort kunne se forskel på DVD og HD. Med TV-signaler skal du kunne affinde dig med at du kan se dårligdommene i signalet. Kan du dét, så kan du godt bruge et 60". Hvis du vil have TV-signaler til at stå superskarpt uden støj, så skal du have et 14".

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2009 kl. 18:43
Jeg sidder 4 meter væk fra mit 5090 og ville investere i en 60 tommer, hvis jeg ikke havde min projektor til de større oplevelser.
Til top
T-Ras Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-November-2008
Point: 334
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2009 kl. 20:11
3½ meter fra LX5090 og det er for langt væk til rigtigt at nyde BluRay.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu