|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |||
Jimmbo ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-August-2007 Sted: Risskov.. Status: Offline Point: 1966 |
![]() |
||
Jeg fandt lige kassen frem og der ligger en "Upgrade your Windoews Vista Experience" cd i. Er det ikke bare den jeg skal smide i? Eller er det noget andet? |
|||
TV: Panasonic TX-P42G10E
Medier center: Popcorn Hour A-200 BD: Playstation 3 slim 320 GB Forstærker: Marantz SR6005 F-højtaler: DLS R66 C-højtaler: DLS RC55 B-højtaler: KEF 2005 SUB: KEF PSW2000 |
|||
![]() |
|||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
||
Hvad du skal bruge, er jo en CD/DVD med OS, de nødvendige drivere, samt naturligvis alt andet du har af SW på den. Hvad den CD du har er, ved jeg ikke, men det lyder ikke som en gendannelses CD. |
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
![]() |
|||
Jimmbo ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-August-2007 Sted: Risskov.. Status: Offline Point: 1966 |
![]() |
||
Jeg må prøve om jeg kan få fat i en Vista CD, for jeg har jo min cd-key. Så mangler jeg bare at finde ud af hvordan jeg gør med harddisken når jeg skal have den i min PS3. Tak for hjælpen Radiomanden. |
|||
Medier center: Popcorn Hour A-200 BD: Playstation 3 slim 320 GB Forstærker: Marantz SR6005 F-højtaler: DLS R66 C-højtaler: DLS RC55 B-højtaler: KEF 2005 SUB: KEF PSW2000 |
|||
![]() |
|||
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4119 |
![]() |
||
For det føste skal du finde ud af om din pc'er bruger ATA/IDE eller SATA. Der er 2 HELT forskellige tilslutning måder, så det skal være det rigitge. Min bærbare buger SATA diske og ville IKKE kunne bruge den disk du henviser til. Mht. CD/DVD, så skal den passe til din aktiv. nøgle, hvis de ikke passer sammen, så kan den ikke bruges. Dvs. om det er en OEM disk, upgradering eller komplet version etc. Du kan også bruge Macrium Reflect til at tage en kopi af din HD ud på en extern HD og så boote op på en Linus CD/WinPE Cd (dannes også med programmet) og så læse backupen ind fra USB disken på den nye disk. |
|||
![]() |
|||
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
||
Grunden er den har jeg har en del gammle IDE harddisk, med vigtig info som jeg skal havde overført. Kan man bruge ATA 2.5" i en SATA maskine ? |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Det jeg har kunne læse mig frem til er det SATA harddisk. Hvorfor ville du ikke bruge den harddisk jeg linker til? Hvilke en ville du istedet for vælge? Jeg har en Windows CD med, men aner ikke hvad det er for en form for CD. For der står bare Windows Anytime Upgrade. Altså "tage et billede af harddisken" lægge det på en USB. Boote på en Linux og lægge "Billede" over på den nye harddisk? |
|||
|||
![]() |
|||
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4119 |
![]() |
||
Jeg havde læst forkert på dit link, så det kan bruges til SATA. Tag disken ud af din pc og se hvad det er for en disk. ATA eller SATA.
Tag et Image af din pc og lig tilbage på den nye harddisk. Det er nok det nemmeste. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Så den harddisk er god nok, hvis det er en SATA harddisk der sidder i?
|
|||
|||
![]() |
|||
act_dk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Maj-2007 Status: Offline Point: 233 |
![]() |
||
Nogle 12.1" bærbare bruger 1.8" diske - har ikke lige tjekket hvad din bruger, men bør du kunne slå op.
Desuden skal du, som PerW også er inde på, være sikker på den kører med SATA tilslutning - igen noget du bør kunne tjekke på Acers hjemmeside. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Nu har Acer en skod side, men jeg fandt dog manualen der inde. Og der står bare der er en 80 eller 120 GB i. Ikke mere. Er der ikke et program der kan fortælle hvilke harddisk der sidder i, eller skal jeg have den ud for at kigge? |
|||
|||
![]() |
|||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
||
Et program som PC Wizzard fortæller dig alt om PCen, også hvilken HDD der er. Jeg bruger f.eks en Toshiba MK4032GAX.
|
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
![]() |
|||
Louring ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 133 |
![]() |
||
Hvis det er noget du regner med at skulle gøre flere gange, så ville jeg anbefale dig at købe en ekstern boks med USB som du kan smide diskene i. Det kunne f.eks. være denne: Link /Louring |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |