recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Passiv kølet grafikkort til HTPC?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPassiv kølet grafikkort til HTPC?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
longlostson Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 16-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Emne: Passiv kølet grafikkort til HTPC?
    Sendt: 21-Februar-2009 kl. 14:52

Jeg har købt mig en Medion maskine til mit nye Media center, og det kører rigtig fint, men dyret larmer som ind i ...

Idag undersøgte jeg så hvad det er der støjer og det viser sig at det er køleren på grafikkortet (PCI ATI Radeon 4350), resten (CPU køler og harddisk er meget stille) men jeg skal lige love for at den lille blæser på grafikkortet er hidsig.

Jeg magter ikke at skulle have maskinen ind til rep. så jeg vil skifte grafikkortet ud med et passivt kølet istedet, så jeg ville høre om der er nogle gode bud på noget sådant, det behøver ikke være "vildere" end det omtalte ATI 4350 kort i performance.

På forhånd tak for hjælpen!

Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2009 kl. 15:26

hvad med sådan en her, hvis den passer, og der er plads  http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=437410&am p;am p;am p;am p;Specs=true

at udskifte det med et passivt kølet læser problemet med støjen, men så får du måske et problem med varme.. det kommer lidt an på hvor meget udluftning du har i dit kabinet.

Redigeret af Pizzabager - 21-Februar-2009 kl. 15:31
Til top
longlostson Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 16-Marts-2008
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2009 kl. 16:26

Hmm ja det var måske en mulighed, hvis jeg tør kaste mig ud i at afmontere køleren på det larmende bæst..

ASUS laver en udgave af 4350 i Silent version kan jeg se, nogen der har erfaringer med den? Umiddelbart virker der meget "køligt" i selv kabinettet som er ret stort og som har store udluftningshuller i siderne.

Til top
Boosterx Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-September-2007
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2009 kl. 20:24

Jeg kan klart anbefale et passivt kølet HD 4350, jeg har et ASUS siddende i min HTPC uden flow gennem kabinettet og der sidder standart passiv køler på kortet, det bliver ikke over 70 grader, normalt er temp 65 grader.

HTPC 1, GA-P31-S3L, Core 2 Duo E4300 1.8 GHz, ATI HD4350, Cinergy 2400i DT, Technisat cablestar, hFX® Classic
HTPC 2, GA-P35C-DS3R, Quad Q8400 2.66 GHz, AMD Radon 5750, Nova-DT dual, Silverstone
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu