|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Skjødt ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 26-April-2008 Status: Offline Point: 5 |
![]() Sendt: 26-April-2008 kl. 12:17 |
|
Hej
Jeg er ved at samle et medie center og har pt. følgende hardware: Kabinet: Antec VERIS Fusion 430 Bundkort: Gigabyte GA-MA78GM-S2H Processer: Athlon X2 BE-2400 2.3 GHz CPU-Køler: Silverstone Nitrogon NT06-Lite (Passiv) Mit spørgsmål går på, om min CPU-køler kan holde systemet stabil hvis jeg ikke monterer en blæser? Har i evt. forslag til andre CPU-kølere som kan være i mit Antec kabinet? Mvh. Skjødt |
||
![]() |
||
dr_schlemer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1028 |
![]() |
|
Det skal næsten komme an på en prøve - men du skal under alle omstændigheder sikre dig, at der er rigeligt med luftflow igennem køleribben - selvom du ikke monterer en blæser direkte på denne.
Varmeafgiften er meget afhængig af luftbevægelsen igennem køleribben. EDIT: Den cpu-køler er temmelig voldsom. Ingen problem at køle passivt, hvis der er en blæser, der leverer et minimum af airflow igennem den. Redigeret af dr_schlemer - 26-April-2008 kl. 12:30 |
||
![]() |
||
Skjødt ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 26-April-2008 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
|
Tak for det hurtige svar. Kabinettet understøtter 2x 120mm blæsere, men jeg ved ikke om jeg vil installere dem begge. Kommer an på støjen derfra.
Næste led er at finde en støjsvag harddisk. Har pt. øjene på en Samsung SpinPoint F1 HD753LJ 750 GB |
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|
Passiv køling funger kun hvis: Hvordan du ved pkt. 1, det er ved at prøve dig frem.
|
||
![]() |
||
jonaspoulsen1 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 54 |
![]() |
|
Mht. til din hd problematik, så kan jeg anbefale dig at kører med 2,5" diske i stedet for. Jeg ved godt de er små og dyre, men de er optimale i et støjsvagt HTPC. Jeg har selv 2 stk i mit HTPC og de er hurtige nok til det. Og det bedste er de stort set er lydløse. Vælg f.eks. nogle SATA diske fra WD.
|
||
![]() |
||
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
|
blæserne i antec kabinettet er ikke de mest lydsvage, selv på laveste indstilling kan man godt hører dem, jeg vill udskifte dem med nogen andre, evt noctua 1200 mm 800 rpm, mener jeg læste et sted at de var meget lydsvage.. hvis du har tænkt dig at købe cpu passivt, ville jeg bruge begge kabinet kølere.. |
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Online Point: 10592 |
![]() |
|
Det var godt nok nogle ordentlige moppedrenge. Dem er der vist ikke plads til i kabinettet. Jeg tror heller ikke de er særlig lydløse. Flemming |
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
|
Lol ja 1200mm, så behøver han nok også kun en blæser.. |
||
![]() |
||
finnogangela ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-September-2004 Status: Offline Point: 62 |
![]() |
|
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=369072&am p;Bedom=true
Yate loon 120mm, 40.- + fragt - aldrig mere Papst el. lign. |
||
![]() |
||
Schroinx ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-Marts-2008 Status: Offline Point: 89 |
![]() |
|
Jeg har lige købt et par Nexus 120mm og en schyte mini. Det er ikke uden grund at de er anbefalet på spcr. Med en fornuftigt airflow tror jeg at minien ikke behøvede blæser, selv med min Northwood P4. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |