recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Passiv Sub
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Passiv Sub

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
NOVA Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NOVA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Passiv Sub
    Sendt: 12-Juli-2020 kl. 15:11
Jeg ville gerne have “fastmonteret” lyd på vores terrasse, så jeg har trukket højttalerledning fra min Denon awr 1300 der har mulighed for 2 zoner, og ud til en Focal aktiv Sub + 2 focal zink der har indgang for alm højttalerledning, det er desværre ikke muligt at, bruge line udgang når man bruger zone 2, da begge udgange er dedikeret til zone 1.
Det lyder desværre ikke ret godt... det er godt nok nogle år soden højttalerne har været i brug sidst, men jeg husker at der var noget mere gang i subben.
Så derfor tænkte jeg at det måske var en idé at købe eks en Jamo passiv sub, jeg havde for mange år siden et sæt jamo SW160, jeg husker det som om at der var okay bas i den.
Er der nogen der har gode ideer til hvad jeg evt skal gå efter?
Til top
spanky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-August-2010
Sted: Store Heddinge
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spanky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2020 kl. 20:11
kan man stille zone 2 højttalerne til small/large, og i så fald, hva står de så til ? 
Til top
NOVA Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NOVA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2020 kl. 22:07
Det havde jeg ikke lige overvejet, prøver lige at se👍
Til top
NOVA Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NOVA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2020 kl. 22:35
Det er desværre ikke muligt at vælge størrelse på højttalerne..
Lidt sjovt at der er mange muligheder for at indstille for zone 1, men ingen valgmuligheder for zone 2.

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2020 kl. 00:43
Zone 2 er kun til simpel stereo.

Frem for at bygge videre på dine Sib (går jeg ud fra, du skriver zink) så køb hellere nogle højttalere der spiller bedre. De fås til stort set ingen penge, hvis du vil købe normale højttalere brugt.

Alternativt, så køb enheder til bilstereo, 6x9” passer ofte fint i et udhæng og de koster “intet”. Køb to par og monter dem i serie, så de bliver til 8 ohm. De kan også bedre holde til “udelivet”.
Så kan du sælge dine Sib+sub, til nogen der kan bruge dem....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
NOVA Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NOVA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2020 kl. 01:01
Du har helt ret mht højttalerne det er selfølgelig Sib! 
Det må være mine tykke fingre eller stavekontrollen der har ændret det.
Jeg er ret udfordret mht plads til større højttalere, da der både sidder en screen der kører ned foran vinduerne, samt en markise under udhænget.
Der er lige plads til at højttalerne kan komme op i mellemrummet, og jeg vil helst ikke have noget der kommer længere ned, så de er synlige indefra.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu