recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Passthrough i EH 57 & Onkyo 605
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPassthrough i EH 57 & Onkyo 605

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
beauville Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 552
Direkte link til dette indlæg Emne: Passthrough i EH 57 & Onkyo 605
    Sendt: 20-Maj-2008 kl. 20:38
Godaften,

I lyset af morgendagens CL-finale, vil jeg sikre mig at mine indstillinger er korrekt sat op i mit 'setup', så jeg kan vride det sidste ud af det helt fantastiske signal tv3+ fodre os med (!)

I virkeligheden er det et forsøg på at sikre mig at der kun sker 1 (én) upscalering af signalet, nemlig dét i mit tv.

Jeg har Sagem 60 -> Pana EH57 ->Onkyo 605->PV70. HDMI hele vejen undtaget førte led som jo er med scart.

Derfor er mit spørgsmål; hvilket indstillinger skal der være i EH 57 og i Onkyo'en for at signalet bare får lov at passere ubehandlet?

Når nu vi er igang kunne jeg også godt bruge lidt input til indstillingerne i Sagem 60'eren?

Ovennævnte øvelse er afledt af kvaliteten på de seneste mange fodbold kampe som tv3+ har vist. Det har sandt for dyden været helt urimeligt ringe. (Jeg har slået alt fra i mit tv, og skarphen sat til 0)

Takker på forhånd

/Christian

'I stick my neck out for nobody'
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2008 kl. 20:46

For at der kun er en Scalering, så skal Otyput jo være 576, da det er opløsningen på en DVD. Indstillinger på Sagem 60.? Der kan jo kun vælges mellem 4:3 og 16:9 samt RGB intensitet, og den skal være lav. kvaliteten på Viaskvat ER ringe, det kan du ikke ændre på, de har kvantitet, og ikke kvalitet. De vil hellere have mange kanaler, end de vil have færre og bedre kvalitet.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Eiberg Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-December-2007
Point: 209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2008 kl. 20:50
Sagem 60 = 16:9

Pana'en skal outputte 576i

Onkyo'en passthrough eller 576i

Så burde dit TV selv scalere billedet ;)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2008 kl. 21:30
Okay, så indtil videre:

Sagem 60: RGB sættes til LAV, tjek.

EH57: Output 576i (Hvorfor ikke p?)

Onkyo: Sker 'Passthrough' automatisk på HDMI?

/Christian

Til top
Eiberg Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-December-2007
Point: 209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2008 kl. 21:53
Ikke 576p fordi TV signalet (så vidt jeg ved) er 576i. Tror dog ikke du ser nogen forværring med at sætte Pana'en til 576p i stedet for 576i.

Ved ikke om den automatisk kører signalet uberørt igennem eller om den scalerer det. Kommer an på hvad den står til.

Men ehm... Tvivler på du ser nogen forbedring ved at sætte diverse outputs rigtig - signalet fra Viasat er utroligt ringe i forvejen, selvom teorien klart siger at jo færre scaleringer jo bedre.

Tror jeg ville lade Pana'en stå til 576i og så bare køre 1080p fra receiveren og op i TV'et. Onkyo'erne er vist ikke helt dårlige til at scalere SD.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2008 kl. 22:03
grrrr...

Sidder og ser finalen i håndbold, og det ser ud af helvede til....

Bedre end det analoge signal, men det er ikke fantastisk...

ØV hvor er det noget l...
/Christian

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu