recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Patchbox/patchpanel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Patchbox/patchpanel

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Patchbox/patchpanel
    Sendt: 17-November-2015 kl. 18:14
Hej

Jeg skal i gang med at samle alt mit internet. 

Hvilke patchbox/patchpaneler skal jeg kigge efter? 

Der er 25 huller, men regner med at samle bare de 24. Min elektrikker mener jeg skal gøre det i 3 af dem her
https://www.greenline.dk/k/elartikler/diverse-elartikler/netvaerk-tele/p/clicline-udtag-8x-rj45 Med tilhørende underlag, ramme og konnectorer.

Mit spørgsmål er så (pga. pris) findes der andre muligheder med lexkom konnectorer til cat6 kabel?

På forhånd tak

Mvh.
Lasse
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2015 kl. 21:10
Kik evt. efter keystone connectorer.
Jeg har stadig nogle få stykker af sådanne liggende tilbage efter mit projekt.
Og tilhørende patchpanel burde man også kunne få.
Jeg brugte dem til alm. fuga rammer med plads til 2 udtag, og her var prisen på fuga med keystone også billigere til tilsvarende lexcom.
Ellers kik på dba - der plejer at være masser af lexcom til salg

PS du kan få alle slags stik i keystone standard; USB, HDMI, RCA mm.


Redigeret af kim.t - 17-November-2015 kl. 21:18
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2015 kl. 22:14
Det bliver jo RIGTIGT dyrt hvis du følger din elektrikkers råd.

Du kan kan bruge nogle af de billige paneler som enten kræver en krone tang eller punch tang, som din elektrikker sikkert kan låne dig.


Kræver så vidt jeg kan se en LSA krone tang, som kan købes for 40 kroner-

Jeg kom for nogle år siden til at købe en forkert model og måtte bestille en punch tang fra England. Men med 90 kroner for en tang, var det stadig meget billigere end elektrikkerens løsning.





Redigeret af Cyberguyen - 17-November-2015 kl. 22:21
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2015 kl. 11:28
Lige et side spørgsmål..
Hvad bruger i patchpanelerne til?
Til top
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2015 kl. 11:36
Er med på at det bliver rigtigt dyrt, det er derfor jeg kigger efter noget andet.

Min elektriker mente at det var nemmest hvis det var lexcom.

Kunne godt tænke mig det ikke skulle rackmonteres.
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2015 kl. 12:15
Gadget-delen af mig siger at patch-paneler ser fedt ud, men fornufts-delen siger at jeg bør terminere direkte i switchen. De færreste har brug for at flytte rundt på netværkskablerne efter det hele er sat op. Så det har jeg gjort :)

Jeg gad godt høre hvilke behov I har, som jeg ikke har?
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2015 kl. 12:59
Jeg går efter et pathpanel, og gerne ala det Cyberguyen linker til.

@pilehave: Jeg har installeret med patchpanel, idet jeg har kabler til alle lokaler, men ikke alle af dem er i brug til netværk (hvis der f.eks ikke er noget udstyr der skal bruge kabel i lokalet), derfor har jeg flere steder benyttet de eksisterende kabler til forbindelse af f.eks temperaturloggere til en central logger-enhed (f.eks raspberry pi).
Andre gange har jeg af den ene eller anden grund haft behov for en direkte forbindelse mellem 2 enheder - til f.eks test, af nyt netværksudstyr. og her at det bare nemt 

Jeg har også en årgang haft flere stik fordelt i huset end jeg har haft stik i min switch, og her har det så været rigtigt nemt at holde overblikket over hvad der er sat på hvor (jaja, det kan man også med labels på kabler). 

Syntes generelt bare at det giver et meget nemmere overblik over hvad der er sluttet til hvor, og det giver samtidigt en meget renere afslutning på væggen.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2015 kl. 13:27
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Lige et side spørgsmål..
Hvad bruger i patchpanelerne til?
Jeg har mit patchpanel i mit krydsfelt, så jeg lettere kan flytte rundt på udstyr.
Synes det er pænere end at have nogle kabler med stik hængende ud fra en kanal.

Så behøver man heller ikke have flere kabler liggende end dem man har i brug.
Man kan også lettere snyde, hvis man vil splitte sit kabel. Jeg har eksempelvis et tv på 100 Mbit sammen med en Printer i samme stik. Jeg har også en computer på Gigabit i samme rum og på den måde er 2 stik brugt til 3 enheder dejligt nemt.
Alternativet var en switch eller at trække ekstra kabler og fræse flere dåser væggen.


Redigeret af Cyberguyen - 18-November-2015 kl. 13:33
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2015 kl. 14:07
Om du har et rackpanel eller dine kabler blot har stik på gør jo ikke den store forskel, når kablerne alligevel hænger og dingler bag dit rack panel.

hvis du har et rackskab, gå efter rack monteret panel, hvis ikke ville jeg personligt gå efter samme løsning som din elektriker anbefaler, også nøjes med at sætte Lexcom 125 (cat5e) medmindre du har helt specifikke krav til din installation udover 1Gbit Ethernet.

Så kan du samlet trække alle kablerne ind i underlagt hvor det vil se pænt og nydeligt ud.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2015 kl. 14:56
Oprindeligt skrevet af fiskerendk fiskerendk skrev:

Om du har et rackpanel eller dine kabler blot har stik på gør jo ikke den store forskel, når kablerne alligevel hænger og dingler bag dit rack panel. 

Thumbs Up

Det var egentlig også min tanke, og derfor jeg spurgte Wink
Til top
mortenls Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2015 kl. 15:06
De kabler som trækkes i vægge er ikke stranded, du kan derfor ikke bare sætte et RJ45 stik på.
Du kan købe et rack mount hvor der både er plads til et patch panel og switch.

Det er efter min mening en noget mere pro løsning, end den elektrikeren forslår.


Redigeret af mortenls - 18-November-2015 kl. 15:08
Til top
iballan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-September-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 89
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iballan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2015 kl. 15:13
Jeg ville også vælge patchpanelløsningen med punchtool. Det er meget lettere at samle end der er at sætte stik på Cat6 kabler.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu