recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Patriarkens htpc forslag
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPatriarkens htpc forslag

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ogodt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 98
Direkte link til dette indlæg Emne: Patriarkens htpc forslag
    Sendt: 14-Juni-2009 kl. 14:38

Hej alle,

jeg fandt for et stykke tid siden Patriarkens htpc forslag til en standard htpc, men ved ikke om der er noget der skal ændres, f.eks at der er kommet et nyt bundkort som er bedre i samme prisklasse, her er hvordan jeg forstiller mig det skal være:

Kabinet: Antec VERIS Fusion Remote Black KR. 1100.-

Bundkort: ASUS M3N78-EM KR. 525.-

CPU: Athlon X2 4850e KR. 450.-

Ram: Kingston ValueRAM 2 x 1 GB KR. 200.-

Harddisk: WD Caviar Green WD10EADS 1 TB KR. 620.-

DVD afspiller: PioneerBDC-202BK KR. 750.-

TV-kort: Hauppauge WinTV HVR-2200 KR. 745.-

Total: 4400.-

Jeg har et hauppauge 150 liggende og så skal jeg have et ekstra til analog kabel og det er vel ovenstående, ellers skal der Vista eller WIN 7 på den og tilsluttes til en NAS, den skal bruges til TV, musik, billeder, dvd, Blu-ray (på sigt) og internet, jeg køber også 1 eller 2 extenders til den.

Ser det godt nok ud, er der noget jeg har glemt eller andre kommentarer til setup'et generelt, alt er velkomment

Ole

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10993
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2009 kl. 11:52

Den skal du skam nok få til at virke. Dine problemer består først og fremmest i kvaliteten på TV signalet. Men kan du leve med det, så er det absolut intet problem. Jeg ville dog hellere finde en Hauppage MCE500 kort med dobbelt tuner i, fremfor 2 selvstændige tuner kort.

Det næste der kan give problemer, det er extenderne. Jeg har kun leget lidt med en på et tidspunkt, og den fungerede faktisk temmelig godt, lige bortset fra, jeg ikke kunne få fat i filerne fra min NAS. Men alle lokale foldere fra Media centeret, der kørte bare.

Til top
ogodt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2009 kl. 12:16

Tv kvaliteten på vores tv signal er ikke god i forvejen (stofa), men indtil jeg finder den tv løsning vi ønsker, starter jeg med det her, jeg har jo som sagt PVR 150 liggende og jeg troede HVR-2200 var "afløseren" for MCE500, den har dobbelt tuner og er jo forberet til digital, min oprindelige plan var også og købe MCE500 men den er jo udgået, så kunne jeg lige så godt købe HVR-2200 og have 3 tuner i.

Med hensyn til extender, var det også som test da Linksys DMA2200 jo er billig.

Men er vi ikke enige i at HVR-2200 er den rigtige til mit signal??

Til top
Henrikmh Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Januar-2008
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2009 kl. 23:06
Når du har Stofa kabel, skal du have fat i en DVB-C tuner og et Irtedo CAM. Den eneste løsning som fungere stabilt i WMC er Digital Everywheres Floppy/fireDTV kort. Søg lidt på forummet, der er mange tråde om det.
Til top
ogodt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2009 kl. 09:37

Oprindeligt skrevet af Henrikmh Henrikmh skrev:

Når du har Stofa kabel, skal du have fat i en DVB-C tuner og et Irtedo CAM. Den eneste løsning som fungere stabilt i WMC er Digital Everywheres Floppy/fireDTV kort. Søg lidt på forummet, der er mange tråde om det.

Nu må du ikke forvirre mig med flere nye ord

Som jeg forstår det, får jeg ikke noget ud af at bruge det, vi har kun analog signal, desuden kan den gamle fladskærm ikke tage CAM moduller (Panasonic 42PA30), så det er vel HVR-2200 jeg skal have ik'

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2009 kl. 09:51
Oprindeligt skrevet af ogodt ogodt skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrikmh Henrikmh skrev:

Nu må du ikke forvirre mig med flere nye ord

Som jeg forstår det, får jeg ikke noget ud af at bruge det, vi har kun analog signal, desuden kan den gamle fladskærm ikke tage CAM moduller (Panasonic 42PA30), så det er vel HVR-2200 jeg skal have ik'

Hvis du havde digital, så er anbefalingen Fire/FloppyDTV. CAM modulet skal ind i et CA modul, som så skal ind i Fire/FloppyDTV. Det er her signalet skal afkodes, ikke i TVet 

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5389
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2009 kl. 09:56
Oprindeligt skrevet af ogodt ogodt skrev:

Tv kvaliteten på vores tv signal er ikke god i forvejen (stofa), men indtil jeg finder den tv løsning vi ønsker, starter jeg med det her, jeg har jo som sagt PVR 150 liggende og jeg troede HVR-2200 var "afløseren" for MCE500, den har dobbelt tuner og er jo forberet til digital, min oprindelige plan var også og købe MCE500 men den er jo udgået, så kunne jeg lige så godt købe HVR-2200 og have 3 tuner i.

Med hensyn til extender, var det også som test da Linksys DMA2200 jo er billig.

Men er vi ikke enige i at HVR-2200 er den rigtige til mit signal??

Med HVR-2200 kan du kun modtage de analoge kanaler fra Stofa. Digital delen er til DVB-T, som er signal fra egen antenne. Enkelte antenneforeninger sender nogle kanaler med DVB-T.
Men ikke Stofa, her skal du bruge en DVB-C modtager, som f.eks Floppy/FireDTV.

Og da HVR-2200 kun har et antennestik input til TV tuner, kan man ikke lave tilkobling med både fællesantenne og egen antenne, som ellers kunne have været en mulighed.

Mvh JørgenT

Til top
ogodt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2009 kl. 10:07

Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Hvis du havde digital, så er anbefalingen Fire/FloppyDTV. CAM modulet skal ind i et CA modul, som så skal ind i Fire/FloppyDTV. Det er her signalet skal afkodes, ikke i TVet 

ah, jeg søgte kun for at finde ud af hvad det var og ikke hvordan sådan et FloppyDTV så ud, nu kan jeg godt se at der er plads til et CAM modul i FloppyDTV.

Takker

Til top
ogodt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2009 kl. 10:12
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Med HVR-2200 kan du kun modtage de analoge kanaler fra Stofa. Digital delen er til DVB-T, som er signal fra egen antenne. Enkelte antenneforeninger sender nogle kanaler med DVB-T.
Men ikke Stofa, her skal du bruge en DVB-C modtager, som f.eks Floppy/FireDTV.

Og da HVR-2200 kun har et antennestik input til TV tuner, kan man ikke lave tilkobling med både fællesantenne og egen antenne, som ellers kunne have været en mulighed.

Mvh JørgenT

Tak for info.

min plan er som sagt kun at koncentrere mig om analog lige nu, når jeg så engang får nyt tv og finder den digitale løsning som jeg synes om, så må jeg i gang med FloppyDTV og CAM modulet, men i denne omgang holder jeg mig til HVR-2200.

mvh,

Ole

Redigeret af ogodt - 17-Juni-2009 kl. 11:02
Til top
Gooferen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2006
Sted: Århus
Point: 505
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2009 kl. 11:54

Lyder ummidelbart fornuftigt med det valgte bundkort, hdmi, spdif.

Men et spørgsmål til jer andre, er dette bundkort optimalt?
Vil setuppet eksempelvis understøtte mkv playback?
Hvad med strømforbrug?

Mvh,
Jonas B

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10993
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2009 kl. 11:38
Oprindeligt skrevet af Gooferen Gooferen skrev:

Vil setuppet eksempelvis understøtte mkv playback?

Jeg har sagt det før, men siger det gerne igen. Dit spørgsmål kan ikke besvares. MVK er en container og kan indholde hvad som helst i stort set hvilken som helst bitrate, som er det der er allermest afgørende for, hvor resourcekrævende det er.

Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Oktober-2004
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2009 kl. 13:06
Om det understøtter MKV playback er afhængig af hvilket software du bruger, hvis software understøtter afkodning i de formater, der kan afkodes i GPU, har jeg endnu ikke set noget, et tilsvarende setup ikke kan afvikle. F.eks. ved bruge af Mediaportal med SAF - se denne tråd
Men der er ingen som kan give dig en garanti, når MKV kan indeholde hvad som helst, men du er hjulpet godt på vej.
Den Ben
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu