|
|
|
Besvar
|
Side 12> |
| Forfatter | ||
ogodt
Bruger
Oprettet: 08-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 98 |
Emne: Patriarkens htpc forslagSendt: 14-Juni-2009 kl. 14:38 |
|
|
Hej alle, jeg fandt for et stykke tid siden Patriarkens htpc forslag til en standard htpc, men ved ikke om der er noget der skal ændres, f.eks at der er kommet et nyt bundkort som er bedre i samme prisklasse, her er hvordan jeg forstiller mig det skal være: Kabinet: Antec VERIS Fusion Remote Black KR. 1100.- Bundkort: ASUS M3N78-EM KR. 525.- CPU: Athlon X2 4850e KR. 450.- Ram: Kingston ValueRAM 2 x 1 GB KR. 200.- Harddisk: WD Caviar Green WD10EADS 1 TB KR. 620.- DVD afspiller: PioneerBDC-202BK KR. 750.- TV-kort: Hauppauge WinTV HVR-2200 KR. 745.- Total: 4400.- Jeg har et hauppauge 150 liggende og så skal jeg have et ekstra til analog kabel og det er vel ovenstående, ellers skal der Vista eller WIN 7 på den og tilsluttes til en NAS, den skal bruges til TV, musik, billeder, dvd, Blu-ray (på sigt) og internet, jeg køber også 1 eller 2 extenders til den. Ser det godt nok ud, er der noget jeg har glemt eller andre kommentarer til setup'et generelt, alt er velkomment Ole |
||
![]() |
||
Kandersen
Platin medlem
Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10993 |
Sendt: 15-Juni-2009 kl. 11:52 |
|
|
Den skal du skam nok få til at virke. Dine problemer består først og fremmest i kvaliteten på TV signalet. Men kan du leve med det, så er det absolut intet problem. Jeg ville dog hellere finde en Hauppage MCE500 kort med dobbelt tuner i, fremfor 2 selvstændige tuner kort. Det næste der kan give problemer, det er extenderne. Jeg har kun leget lidt med en på et tidspunkt, og den fungerede faktisk temmelig godt, lige bortset fra, jeg ikke kunne få fat i filerne fra min NAS. Men alle lokale foldere fra Media centeret, der kørte bare.
|
||
![]() |
||
ogodt
Bruger
Sendt: 15-Juni-2009 kl. 12:16 |
|
|
Tv kvaliteten på vores tv signal er ikke god i forvejen (stofa), men indtil jeg finder den tv løsning vi ønsker, starter jeg med det her, jeg har jo som sagt PVR 150 liggende og jeg troede HVR-2200 var "afløseren" for MCE500, den har dobbelt tuner og er jo forberet til digital, min oprindelige plan var også og købe MCE500 men den er jo udgået, så kunne jeg lige så godt købe HVR-2200 og have 3 tuner i. Med hensyn til extender, var det også som test da Linksys DMA2200 jo er billig. Men er vi ikke enige i at HVR-2200 er den rigtige til mit signal?? |
||
![]() |
||
Henrikmh
Bruger
Oprettet: 16-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 63 |
Sendt: 16-Juni-2009 kl. 23:06 |
|
|
Når du har Stofa kabel, skal du have fat i en DVB-C tuner og et Irtedo CAM. Den eneste løsning som fungere stabilt i WMC er Digital Everywheres Floppy/fireDTV kort. Søg lidt på forummet, der er mange tråde om det.
|
||
![]() |
||
ogodt
Bruger
Sendt: 17-Juni-2009 kl. 09:37 |
|
|
Nu må du ikke forvirre mig med flere nye ord Som jeg forstår det, får jeg ikke noget ud af at bruge det, vi har kun analog signal, desuden kan den gamle fladskærm ikke tage CAM moduller (Panasonic 42PA30 |
||
![]() |
||
MCenterFreak
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
Sendt: 17-Juni-2009 kl. 09:51 |
|
Hvis du havde digital, så er anbefalingen Fire/FloppyDTV. CAM modulet skal ind i et CA modul, som så skal ind i Fire/FloppyDTV. Det er her signalet skal afkodes, ikke i TVet |
||
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
JørgenT
Guld medlem
Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5389 |
Sendt: 17-Juni-2009 kl. 09:56 |
|
Med HVR-2200 kan du kun modtage de analoge kanaler fra Stofa. Digital delen er til DVB-T, som er signal fra egen antenne. Enkelte antenneforeninger sender nogle kanaler med DVB-T. Og da HVR-2200 kun har et antennestik input til TV tuner, kan man ikke lave tilkobling med både fællesantenne og egen antenne, som ellers kunne have været en mulighed. Mvh JørgenT |
||
![]() |
||
ogodt
Bruger
Sendt: 17-Juni-2009 kl. 10:07 |
|
|
ah, jeg søgte kun for at finde ud af hvad det var og ikke hvordan sådan et FloppyDTV så ud, nu kan jeg godt se at der er plads til et CAM modul i FloppyDTV. Takker |
||
![]() |
||
ogodt
Bruger
Sendt: 17-Juni-2009 kl. 10:12 |
|
Tak for info. min plan er som sagt kun at koncentrere mig om analog lige nu, når jeg så engang får nyt tv og finder den digitale løsning som jeg synes om, så må jeg i gang med FloppyDTV og CAM modulet, men i denne omgang holder jeg mig til HVR-2200. mvh, Ole Redigeret af ogodt - 17-Juni-2009 kl. 11:02 |
||
![]() |
||
Gooferen
Guld medlem
Oprettet: 23-April-2006 Sted: Århus Status: Offline Point: 505 |
Sendt: 17-Juni-2009 kl. 11:54 |
|
|
Lyder ummidelbart fornuftigt med det valgte bundkort, hdmi, spdif. Men et spørgsmål til jer andre, er dette bundkort optimalt? Mvh, |
||
![]() |
||
Kandersen
Platin medlem
Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10993 |
Sendt: 18-Juni-2009 kl. 11:38 |
|
Jeg har sagt det før, men siger det gerne igen. Dit spørgsmål kan ikke besvares. MVK er en container og kan indholde hvad som helst i stort set hvilken som helst bitrate, som er det der er allermest afgørende for, hvor resourcekrævende det er.
|
||
![]() |
||
Benu
Guld medlem
Oprettet: 30-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 812 |
Sendt: 18-Juni-2009 kl. 13:06 |
|
|
Om det understøtter MKV playback er afhængig af hvilket software du bruger, hvis software understøtter afkodning i de formater, der kan afkodes i GPU, har jeg endnu ikke set noget, et tilsvarende setup ikke kan afvikle. F.eks. ved bruge af Mediaportal med SAF - se denne tråd
Men der er ingen som kan give dig en garanti, når MKV kan indeholde hvad som helst, men du er hjulpet godt på vej. |
||
|
Den Ben
|
||
![]() |
||
Besvar
|
Side 12> |
| Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |