recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PC Dolby Digital Live - Z5500
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

PC Dolby Digital Live - Z5500

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Capiz Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Capiz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: PC Dolby Digital Live - Z5500
    Sendt: 24-Marts-2013 kl. 08:54
Hejsa

Jeg havde for en del år siden, en pc, hvor mit Z5500 var tilsluttet via fiber-optisk kabel(SPDIF).

Da det var tilsluttet, havde jeg Dolby Digital ståede på mit display, og alt lyd blev behandlet, således at stereo musik blev til surround sound.

Idag, da jeg har fået andet surround sound til tv'et, flytter mit Z5500 tilbage til en pc, kan jeg slet ikke få den til at køre digital.

Jeg har endda et HDA X-mystique - men jeg får først digital signal når jeg ser en film eller lignende.

Hvis jeg hører musik, eller spiller, får jeg kun dolby pro logic.

Nogen der har en ide om,hvad jeg kan have glemt/overset, eller om "tiden" bare er gået fra, at sende real-time digital signal ?

/Rasmus
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Online
Point: 40560
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2013 kl. 10:48

Musik er ikke DD lyd, TV udsendes med PCM. DD 2.0 eller DD 5.1.
På 2 CH lyd (PCM) kan du få DPL II eller NEO:6, alt efter hvad der vælges. Det for du også når TV sendes med PCM. Sendes TV med DD, vil du få DD i Displayet.
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
Til top
Capiz Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-September-2007
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Capiz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2013 kl. 12:19
Hmmm... jeg er bare 100% sikker på at min signal altid var dolby digital, fra pc til mit Z5500, og jeg hørte rigtig meget musik dengang, så jeg er ikke i tvivl.
Det var godt nok igennem WinAmp, men jeg går da ikke ud fra det var pga. programmet det fungerede sådan.

Jeg kan se på nettet mange snakker om at folk ikke vil betale licens for dolby digital signalet, til Creative, er det derfor nyere lydkort ikke har DDL funktionerne ?

Det virker jo fint med DTS når jeg ser film osv.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2013 kl. 12:41
Har du installeret de rigtige drivere fra Auzentech eller benytter du Windows egne drivere?

Nu har jeg ikke længere mit X-Mystique eller X-Plotion i min computer, men du skal ind i kontrolpanelet og sætte det til "DD Live" eller "DTS Connect".

Der er intet problem med dit lydkort at få det ud som Dolby Digital Live, det virker out of the box, med hardware encoding.
Men creative folkene har kun haft DD live på de dyre kort, medmindre de ville betaler ekstra for det og det har altid kun været software encoding.

Men du skal jo ikke konstant benytte Dolby Digital Live, medmindre du kun spiller computer spil.

Hvis du spiller musik skal det være slået fra og så skal du sætte bitrate til 44,1 kHz. Det er også vigtigt at du benytter ASIO plugin, så du får bit-perfect musik ud og Windows mixeren ikke resampler det.

Dolby Digital Live benyttes til dine computer spil, hvor den er i stand til at encode spillets 6 kanaler til DD 5.1.
Det skal kun bruges i multi-kanals lyd, hvor lyden ikke i forvejen kommer encoded.

Redigeret af Cyberguyen - 24-Marts-2013 kl. 12:42
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu