recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PC fra aldi til 3.999
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPC fra aldi til 3.999

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2008 kl. 21:50
Oprindeligt skrevet af Sigida Sigida skrev:

synes ikke det lyder billigt. det er standard pris som du kan  få i mere servicemindet butikker. bare min holdning

Jeg vil da gerne se dig linke til et andet konkret tilbud hvor du får samme hardware, samt en Vista Home Premium og en Office Home/Student licens med i prisen.

Her er en nogenlunde tilsvarende sammensætning - dog kun med 2gb ram, og så har jeg valgt det billigste grafikkort jeg kunne da Gforce7100 ikke var tilgængeligt.

Det har en samlet pris på 6175,- - altså 2180,- mere end Aldi computeren, og så mangler der altså stadig 1GB ram og 36mdr. garanti incl. hotline som Aldi tilbyder.

http://fcomputer.dk/?show=sys_make&systemlinkid=47564

Redigeret af spawn - 17-Juni-2008 kl. 21:52
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Parabolen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Juli-2006
Point: 271
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2008 kl. 17:39

Jeg var nede i Aldi i Kolding til morgen og lægge 3.999,-, og computeren er oppe at køre nu.

Der er service pack 1 installeret til Windows så den er fuldt opdateret nu. Office produkt nøjlen er aktiveret så det fungerer som lovet. Nyeste program af Nero brænderprogrammet følger med og programmet kører på en DVD brænder fra LG.

Strømforsyningen har en mild summen. Det der høres mest er hardisken og den kan godt høres når der arbejdes men lyden synes jeg er mere behagelig end den gamle.

/Erik
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Oprettet: 19-August-2007
Point: 2190
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2008 kl. 19:44

http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=81&itemnumber= 4200541280

langt bedre grafikkort til 499kr mere, men 500 kr mindre hvis officepakken ikke skal bruges

Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2008 kl. 19:47
har hurtigere processor bedre grafikkort, mindre hdd og mindre ram. og vurdere processor og grafikkort vigtigere når der er 2gb som er rigeligt.
Til top
Parabolen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Juli-2006
Point: 271
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2008 kl. 11:56

Til brugerne her er anvendelsen baseret på internet og programmer og ikke den kraftige computer.

Det jeg ønsker er installerede programmer med licens og ikke den kraftige computer. Men at der så følger en disk med på 500 GB/16MB cache er jo kun et plus.

Den computer fra Medion er en væsentlig forbedring for mig og jeg kan lide konceptet.

/Erik
Til top
popcorn Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-December-2007
Point: 316
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2008 kl. 12:13

Oprindeligt skrevet af Sigida Sigida skrev:

vurdere processor og grafikkort vigtigere når der er 2gb som er rigeligt.

Det er jeg principielt enig med dig i og eksemplet er også fint nok

- men et 8400gs grafikkort er på ingen måde et gamer kort - jeg vil nærmest kalde det totalt ubrugeligt til dette formål - og derfor ikke noget der på nogen måde ændrer ydelses oplevelsen af en pc i forhold til Medionens Geforce 7100 grafikkort ved andet almindeligt brug. Så at kalde det et langt bedre grafikkort vil jeg tillade mig sætte spørgsmålstegn ved.  

Der vil ligeledes heller ikke være nogen mærkbar ydelses forskel ved almindeligt brug mellem en core2 1.8 og en core2 2.0

Jeg ser derfor ingen umiddelbar vigtig grund til at vælge den "kraftigere" pc uden softwarelicens.

Popcorn Hour NMT A-100/A-110/C-200
(Spawn på job)
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2008 kl. 23:11
popcorn det var for at understrege at det var et real  normal tilbud som  der hele tiden er... 8400 er hd godkendt og den kan håndtere nogen former for spil.
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2008 kl. 23:13
så man kunne lige så godt købe det i en mere servicemindet butik, aldi er et supermarked af discountvarer.
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2008 kl. 00:24

har ikke hørt godt om Packard bell, fra nogen af de folk jeg kender.. derimod har jeg hørt meget godt fra folk der har købt medion..

om det er et 7100 eller 8400 betyder ikke det vilde, begge grafikkort stinker til spil, men er fint til almindelige 2d grafik opgaver.

Redigeret af Pizzabager - 20-Juni-2008 kl. 00:24
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2008 kl. 16:28

igen pizzabager så er 8400 hd godkendt, hvilket har en betydning og jo et 8400 kan godt klare alm spil bare ikke de helt tunge, det tvivler jeg et 7100 kan... packard bell er et kæmpe selskab i usa, så mon ikke de har styr på sagerne :p...

igen det var kun et eksempel, tror der er mange andre steder med lignende priser. siger ikke medion er en dårlig computer til prisen, siger bare det er et helt normal tilbud som jeg er sikkert på findes i mere servicemindet butikker, hvor der ikke går ged i den vedrørende reklamationer, problemer og lignende...

Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Point: 6507
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2008 kl. 20:05

Hejsa, fik ikke købt computeren i Aldi men håber at dig der gjorde er glad for den, og fedt at du lige skrev lidt info om den. Nu er jeg imidlertidigt faldet over et andet godt tilbud denne gang fra Bilka. HAR aldrig drømt om at købe computer i bilka men dette tilbud lyder okay hvad siger i til det her ?

http://viewer.zmags.com/showmag.php?linksid=1153&pageid= 1#/page24/

den nede i bunden lyder tiltalende. Hvad siger i andre - eller skal man ofre det ekstra og måske ryge ud i en fra elgiganten til omkring en tusse mere http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store -elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation- Start;pgid=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k0000kUizgGq0?ProductID=Gd fD4QFH.tcAAAEY6DoYfOs5&CatalogCategoryID=9h3D4QFHQ70AAAE Oyw803xiY

Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2008 kl. 20:29
forza sku da hellere bilka end aldi, de har trodsalt en lidt større kundeservice samt medarbejder som kun koncentrere sig om elektronik... aldi er en person ved kassen som bare langer den over disken...
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu