|
PC fryser |
Besvar |
Forfatter | |
PeterH88
Ny bruger Oprettet: 07-November-2016 Sted: København Status: Offline Point: 2 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 07-November-2016 kl. 01:15 |
Hej alle
Jeg beklager kedeligheden af dette spørgsmål, men det er simpelthen ved at gøre mig gal! Min PC er gået igang med at fryse, og jeg kan ikke identificere problemet. Pludselig går skærmen bare i stå og så kommer der en høj summelyd ud af højtalerne, og så kan jeg ellers bare slukke på power knappen. Det sker oftest efter et par timers brug, og så bliver det ellers bare ved med ret tilfældige mellemrum. Det sker også typisk når jeg lytter til musik på spotify mens jeg ser youtube, redigerer film eller har et spil åbent (Rollercoaster Tycoon 3 er en gyser uden autosave, hvor det ustandseligt sker). Jeg har opdateret alle drivers, ryddet op i alle systemfiler og alt hvad de programmer ellers kan, men lige lidt hjælper det. Temperaturerne ser gode ud, men synes BIOs og de programmer jeg downloader viser vidt forskellige ting. Det kan selvfølgelig let være problemet, når det mest sker efter længere tids brug, men termometerne viser ingen rød alarm. Video med lyd af hvad der sker https://youtu.be/nqt11YAlnmg Håber en herinde kan tænde lidt lys i mørket! 2gb NVIDIA Geforce GTX 670 Intel Core i5-2500K 3,300Ghz 2x4gb Single Channel DDR3 664Mhz 620W PSU Og så en Kingston SSD 223gb til programmer, en 7200rpm Seagate 1tb til ting og så en back up-ekstern Venlig hilsen Peter
|
|
khj4200
Bruger Oprettet: 22-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 202 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det kan sagtens være din RAM der driller. Prøv at køre med først den en RAM og derefter den anden RAM, for at se om det bliver bedre. Evt. skifte dem helt.
|
|
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10476 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du har Windows 10 på PCen, kan det sagtens være det som er problemet. En Googling afslører, at det er et velkendt Windows 10 problem, som bevirkede at jeg gik tilbage til Windows 7 på min "hovedPC".Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
hardwarefejl som regel udmønte sig i noget BSOD og ikke en komplet fastfrysning. - men er ikke 100% sikker, men RT3 er jo et ældgammelt spil blandt andet. (ved godt der er flere problemer) men du kører det i kompatibilitetsmode hvis det er en win10 du kører med?
|
|
Theilo
Guld medlem Oprettet: 16-Marts-2010 Sted: Horsens,Danmark Status: Offline Point: 1226 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har haft samme problem med at pc fryser med win 10.
Min gik så yderligere ned med disken i ny og næ. Jeg har læst et sted at det kan være kombinationen med ssd og hdd der giver problemer. Er gået tilbage til win 7 på den pc og har ikke givet problemer siden |
|
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
|
|
Byteman2
Bruger Oprettet: 23-Oktober-2013 Status: Offline Point: 149 |
Funktioner
Tak(0)
|
Min Win 10 begyndte at gå ned. Årsagen var iCloud photo. Da den først blev deaktiveret fungerede det igen.
|
|
MikeW
Bruger Oprettet: 21-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 62 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kør også en komplet Windows update og check at grafikkortdriver er WHQL(Windows certificeret).
Prøv derefter i "Safe mode", hvis det er muligt. Hjælper det ikke, er det formentlig hardware (mest sandsynligt mainboard, grafikkort eller RAM)
|
|
Cyberguyen
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg synes det lyder som et hardware problem som sikkert skyldes varme.
Netop fordi der beskrives at det starter efter et par timer og så bliver ved. Når man spiller bliver hardwaren hurtigere varm og derfor sker det i Rollercoater Tycoon. Jeg ville kontrollere om alle blæsere kører på maskinen og om der sidder for meget støv i køleribberne. En løsning herefter kunne være at sætte maskinen udenfor i det kolde vejr og se om den kører stabilt. På den måde ved man om det er et varme problem. (det er ikke en joke) Hvis det er et varme problem og alle blæsere og køleribber er fri for støv. Så skal man til at fejlfinde på hardwaren. Her er det næsten nødvendigt at have nogle udskiftelige stumper ved hånden for at fejlfinde. Hvis maskinen er mere end 3-4 år gammel og benyttet meget, så ville jeg starte med at skifte strømforsyningen. Det kan godt være ram, cpu eller bundkort, men det er min erfaring at de sjældent begynder pludseligt at give problemer. Jeg ville lægge mine penge på strømforsyning eller grafikkort, hvis du altså med sikkerhed ved at den kan køre stabilt, når det er koldt. Hvis kulden ikke afhjalp problemet, så kan det også være et software problem. Har du installeret noget ny driver eller har Windows kørt en opdatering af hardware omkring det tidspunkt, hvor det er begyndt at drille? |
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |