|
PC -> HDMI og pc->optisk til pioneer reciever |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
gfunknown ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 13 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-Marts-2014 kl. 13:29 |
Jeg har samlet mig selv en mediepc.
Den fungerer fint. har så i den forbindelse indkøbt et Creative Usb sound blaster X-fi Surround 5.1 Pro fordi der ikke er plads til et almindetligt lydkort på bundkortet og skal bruge min. 5.1 lyd. Fra den kører jeg optisk over i min Pioneer VSX-919AH reciever. Billede fungerer fint fra hdmi og så igennem reciever til tv. Men kan ikke få optisk til at virke hele tiden. Jeg har fået indgangen til at være digital på forstærkeren, og så da også en film igår hvor lyden fungerede fint. MEN med det samme jeg skifter til en anden film, eller skifter musik, så skal jeg slukke og starte forstærkeren for at den fanger lyden igen. Er der nogen som har en løsning på mit problem? skriv gerne hvis jeg ikke har gjort mig forståelig eller mangler noget info. |
|
![]() |
|
MulleB ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-November-2013 Status: Offline Point: 745 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
hvilket bundkort er det der ikke har 5.1 lyd, siden du har købt et lydkort ved siden?
|
|
![]() |
|
gfunknown ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 13 |
det er et meget billigt MSI et eller andet p model. kostede 399 for 2 år siden, blev indkøbt fordi havde en teori om at mit gamle bundkort var gået i stykker, hvilket det var, og har så bare kørt med det mb siden da.
og så ville jeg også gerne kører optisk ind til forstærkeren. Redigeret af gfunknown - 11-Marts-2014 kl. 13:39 |
|
![]() |
|
MulleB ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-November-2013 Status: Offline Point: 745 |
det bør stadig have 5.1 via HDMI kablet, så der er ingen grund til at køre optisk.
|
|
![]() |
|
jeg kører fra et ældre geforce 285gtx som kun går ud med dvi. så bruger en dvi til hdmi converter.
|
|
![]() |
|
ahh sorry.
du kan dog godt få lyden med over via hdmi fra DVI udgangen, hvis dit bundkort eller lydkort har S/PDIF connecter som du forbinder med dit grafikkort. men dit problem optisk kan jeg ikke hjælpe med. |
|
![]() |
|
hvordan forbindes det på gfxkortet? for bundkortet har nogle pins hvor der står s/pdif
|
|
![]() |
|
det kan du kun hvis gfx'et har samme pins.
|
|
![]() |
|
har det ikke.
problemet er løst. Det var fordi min usb port slukkede efter lidt tid for at spare strøm, derfor jeg kunne se en hel film igår, men den slukker så når jeg skiftede mellem et andet lydmedie tak for svar ellers. |
|
![]() |
|
problemet er der så stadig... men nu slukker hele recieveren også af og til, uden nogen forvarsel, jeg kan tænde den og så virker det hele igen. nogengange er det kun lyden som forsvinder, men sluk og tænd så virker det helenigen.
|
|
![]() |
|
anyone?
|
|
![]() |
|
så røg den. har kasseret den, et eller andet fejler den.
fik fat i en nad t748 så nu virker alt efter hensigten. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |