|
PC HDMI -> receiver -> HDMI TV |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
eddiedietz ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-November-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 101 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-April-2013 kl. 10:54 |
Indtil videre har jeg haft min bærbar tilsluttet til mit HD-TV via HDMI, hvilket har resulteret i et skarpt 1080p billede. Lyden har jeg kørt separat via et eksternt 5.1-lydkort.
Nu har jeg købt en Pioneer VSX-922 og vil derfor gerne benytte mig af muligheden for HDMI-tilslutning, så jeg slipper for flere kabler og til og med kan få bedre lyd. Problemet er bare at skærmbilledet ikke står særlig klart når jeg tilslutter computeren - nærmest som om den har opskaleret billedet til HD, bortset fra at den er indstillet til 1920x1080, når man klikker på skærmindstillinger. Er der nogen der har oplevet noget lignende? Måske skal jeg installere noget på min computer, så den bedre kan forstå hvad jeg har tilsluttet den til? Jeg kæmper også med at få lyden til at virke fra PC'en... På forhånd tak!
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvordan ser det ud hvis du bruger "Pure Direct" på recieveren?
|
|
![]() |
|
Gunraf ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-September-2012 Sted: København Status: Offline Point: 327 |
Er video-conversion sat til ON på din receiver?
I så fald, kan dette måske have noget at sige. Ellers kan det slås fra på knappen Video Parameter.
|
|
![]() |
|
eddiedietz ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-November-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 101 |
Det har jeg ikke prøvet endnu (Der er mange funktioner jeg endnu ikke kender i receiveren). Hvor finder jeg den indstilling henne? Bypass'er den både lyd og billede fra computeren, eller hvordan fungerer indstillingen?
|
|
![]() |
|
Okay, må lige prøve begge dele når jeg kommer hjem fra arbejde :-)
|
|
![]() |
|
Gunraf ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-September-2012 Sted: København Status: Offline Point: 327 |
Jeg ved ikke om den gør noget ved billede, men for at få Pure Direct, skal du trykke et par gange på AUTO/ALC/DIRECT-knappen.
|
|
![]() |
|
Juiceren ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-November-2007 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 259 |
Andre ting der kan drille:
Tv'et kan have sat sit format forkert (skal stå til "just scan" eller noget lignende, ikke 16:9 osv.) Nogle grafikkort kan også fucke lidt op mht. overscan/underscan, og det er typisk noget man kan indstille på i grafikkortets indstillinger. Det "døjede" jeg ofte med da jeg brugte min pc (AMD grafikkort) til det samme formål som dig. |
|
Sonos Beam + Sub + 2x One SL - LG C8 55" - Nvidia Shield 2015
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
Jeg vil også gætte på det samme som Juiceren...
Du skal sætte overscan til 0 eller ingen på computer og receiver og dit tv skal så køre punkt-for-punkt eller pixel-for-pixel eller 1-1.
|
|
![]() |
|
Jeg har prøvet forskellige indstillinger såsom "just scan" osv., men synes ikke umiddelbart det hjælper. Da jeg i sin tid skulle få det til at virke med HDMI fra computeren til TV'et, drillede det også og der hjalp det at indstille grafikkortet. Så tror ikke det er det der er problemet denne gang, men selvfølgelig godt at ha' det for øje. :-)
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
Dit grafikkort skal nok indstilles på ny, da din receiver ses som en ny skærm.
|
|
![]() |
|
Hvordan ser din Bluray ud på dit tv, når du kører den igennem recieveren?
|
|
![]() |
|
Du siger noget. Jeg har nemlig min PS3 tilsluttet på samme måde via HDMI, og det ser ud til at virke fint, både med lyd og billede.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |