recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PC HDMI -> receiver -> HDMI TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

PC HDMI -> receiver -> HDMI TV

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
eddiedietz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 101
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér eddiedietz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: PC HDMI -> receiver -> HDMI TV
    Sendt: 04-April-2013 kl. 10:54
Indtil videre har jeg haft min bærbar tilsluttet til mit HD-TV via HDMI, hvilket har resulteret i et skarpt 1080p billede. Lyden har jeg kørt separat via et eksternt 5.1-lydkort.
Nu har jeg købt en Pioneer VSX-922 og vil derfor gerne benytte mig af muligheden for HDMI-tilslutning, så jeg slipper for flere kabler og til og med kan få bedre lyd. Problemet er bare at skærmbilledet ikke står særlig klart når jeg tilslutter computeren - nærmest som om den har opskaleret billedet til HD, bortset fra at den er indstillet til 1920x1080, når man klikker på skærmindstillinger. Er der nogen der har oplevet noget lignende? Måske skal jeg installere noget på min computer, så den bedre kan forstå hvad jeg har tilsluttet den til?

Jeg kæmper også med at få lyden til at virke fra PC'en...

På forhånd tak!
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2013 kl. 11:29
Hvordan ser det ud hvis du bruger "Pure Direct" på recieveren?
Til top
Gunraf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-September-2012
Sted: København
Point: 327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gunraf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2013 kl. 11:33
Er video-conversion sat til ON på din receiver?

I så fald, kan dette måske have noget at sige. Ellers kan det slås fra på knappen Video Parameter.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér eddiedietz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2013 kl. 11:35
Det har jeg ikke prøvet endnu (Der er mange funktioner jeg endnu ikke kender i receiveren). Hvor finder jeg den indstilling henne? Bypass'er den både lyd og billede fra computeren, eller hvordan fungerer indstillingen?
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér eddiedietz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2013 kl. 11:36
Okay, må lige prøve begge dele når jeg kommer hjem fra arbejde :-)
Til top
Gunraf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-September-2012
Sted: København
Point: 327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gunraf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2013 kl. 11:39
Oprindeligt skrevet af eddiedietz eddiedietz skrev:

Det har jeg ikke prøvet endnu (Der er mange funktioner jeg endnu ikke kender i receiveren). Hvor finder jeg den indstilling henne? Bypass'er den både lyd og billede fra computeren, eller hvordan fungerer indstillingen?

Jeg ved ikke om den gør noget ved billede, men for at få Pure Direct, skal du trykke et par gange på AUTO/ALC/DIRECT-knappen.
Til top
Juiceren Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-November-2007
Sted: Aalborg
Point: 259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juiceren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2013 kl. 12:19
Andre ting der kan drille:
Tv'et kan have sat sit format forkert (skal stå til "just scan" eller noget lignende, ikke 16:9 osv.)

Nogle grafikkort kan også fucke lidt op mht. overscan/underscan, og det er typisk noget man kan indstille på i grafikkortets indstillinger. Det "døjede" jeg ofte med da jeg brugte min pc (AMD grafikkort) til det samme formål som dig. 

Sonos Beam + Sub + 2x One SL - LG C8 55" - Nvidia Shield 2015
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2013 kl. 12:28
Jeg vil også gætte på det samme som Juiceren...

Du skal sætte overscan til 0 eller ingen på computer og receiver og dit tv skal så køre punkt-for-punkt eller pixel-for-pixel eller 1-1.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér eddiedietz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2013 kl. 12:36
Oprindeligt skrevet af Juiceren Juiceren skrev:

Andre ting der kan drille:
Tv'et kan have sat sit format forkert (skal stå til "just scan" eller noget lignende, ikke 16:9 osv.)

Nogle grafikkort kan også fucke lidt op mht. overscan/underscan, og det er typisk noget man kan indstille på i grafikkortets indstillinger. Det "døjede" jeg ofte med da jeg brugte min pc (AMD grafikkort) til det samme formål som dig.
Jeg har prøvet forskellige indstillinger såsom "just scan" osv., men synes ikke umiddelbart det hjælper. Da jeg i sin tid skulle få det til at virke med HDMI fra computeren til TV'et, drillede det også og der hjalp det at indstille grafikkortet. Så tror ikke det er det der er problemet denne gang, men selvfølgelig godt at ha' det for øje. :-)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2013 kl. 12:52
Dit grafikkort skal nok indstilles på ny, da din receiver ses som en ny skærm.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2013 kl. 12:53
Hvordan ser din Bluray ud på dit tv, når du kører den igennem recieveren?
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér eddiedietz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2013 kl. 12:57
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Dit grafikkort skal nok indstilles på ny, da din receiver ses som en ny skærm.
Du siger noget. Jeg har nemlig min PS3 tilsluttet på samme måde via HDMI, og det ser ud til at virke fint, både med lyd og billede.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu