recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PC HDMI -> receiver -> HDMI TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

PC HDMI -> receiver -> HDMI TV

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Juiceren Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-November-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juiceren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2013 kl. 15:21
Oprindeligt skrevet af eddiedietz eddiedietz skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Dit grafikkort skal nok indstilles på ny, da din receiver ses som en ny skærm.
Du siger noget. Jeg har nemlig min PS3 tilsluttet på samme måde via HDMI, og det ser ud til at virke fint, både med lyd og billede.

Som der siges så vil jeg tro du lige skal igennem indstillingerne for GFX kortet endnu en gang :) 
Sonos Beam + Sub + 2x One SL - LG C8 55" - Nvidia Shield 2015
Til top
eddiedietz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-November-2009
Sted: Danmark
Point: 101
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér eddiedietz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2013 kl. 18:06
Vi har en vinder! Det blev Gunraf med "Video-conversion". Mange tak for hjælpen allesammen :-)
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér eddiedietz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2013 kl. 13:33
Hov, nu er der opstået en situation efter det har virket fint i et stykke tid. Billedet står skarpt, men kanterne står grynet og "for" skarpt. Lidt som at skrue for meget op for sharpness i et billede i Photoshop.
TV'et står på "Just scan", receiveren står på video-conversion OFF, som var det der var problemet før. Inde i ATI Catalyst Control Center ser det ud til at alt er som det skal være. Overscan står til 0%, så billedet passer til skærmen. Det er kun udseendet der er mærkeligt :-(
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2013 kl. 15:24
Man kan skrive ned for sharpness under video i ATI kontrolpanelet.
Måske løser det problemet.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér eddiedietz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2013 kl. 20:20
Det viste sig at være TV'ets sharpness-indstillinger, så grafikkortet var indstillet rigtigt :-)
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu