|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Trap26 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 16-November-2009 Status: Offline Point: 4 |
![]() Sendt: 06-Januar-2010 kl. 15:57 |
Jeg søger efter nogle højtalere til min pc og ville lige høre om nogen hér har nogle anbefalinger. Mit budget er max 1000 kr. og jeg er med på at det sætter nogle begrænsninger for hvor godt det kan blive. Indtil nu har jeg brugt mine sennheiser HD 555 hørebøffer men jeg tænker at det måske ikke er så hensigtsmæssigt/sundt i længden. Jeg synes egentlig lyden i dem er ok. Det skal ikke være surround - alm. stereosetup er fint. Jeg ser at nogle sæt har subwoofer hvilket jeg godt kan leve med hvis det giver en bedre lyd.
Nogle forslag til hvad jeg skal kigge på? /Jakob |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6694 |
![]() |
Hvad med nogle studiehøjttalere?
http://www.aage.dk/shoppingsystem/produkter.asp?gruppe=Studieh%F8jttalere&sort=lowprice Jeg har selv brugt Prodipe Pro 5, men du kan sagtens få nogle til under 1000 kr. Og de kan høres i alle Aages butikker. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Trap26 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 16-November-2009 Status: Offline Point: 4 |
![]() |
Studiehøjtalere... Den betegnelse var jeg ikke bekendt med. Fungerer de ligesom pc-højtalere - dvs man forbinder dem til hinanden og dernæst til bundkortets minijack-indgang?
Googling afslører at Logitech Z2300 http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=100095 er populære og falder inden for mit budget. Mener du at man får mere ud af at vælge nogle studiehøjtalere fra det link du gav mig? Redigeret af Trap26 - 06-Januar-2010 kl. 17:16 |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6694 |
![]() |
Studiehøjttalere fungerer på samme måde. De har indbygget forstærker, og sluttes til pc'ens lydudgang. Nogle af dem har hver sin forstærker, så de begge to skal have 220 V, men ellers sidder forstærkeren i den ene. Men tjek lige at der står at det er aktive højttalere. + at de har stik, der passer til pc'en.
Dem jeg linkede til har den fordel at du kan høre dem først - Aage har butikker i København, Odense og Århus. Og ja, jeg synes de lyder bedre end de pc-højttalere, jeg har hørt. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
studiehøjttalere er ganske udmærkede til prisen, og de er jo normalt beregnet til lydbranchen så man går sjældent helt galt i byen. men ellers synes jeg faktisk til prisen at logitechs z5 og z10 spiller ganske fortrinligt.
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg vil smutte en tur i Aage og lytte til studie højtalere. Hvilken af butikkerne i Kbh er det som forhandler højtalere?
|
|
![]() |
|
![]() |
Det er Keyboard/Studio/DJ, Landemærket 27-29, men de ligger alle 3 samme sted. Åbenrå er lige om hjørnet. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7981 |
![]() |
Jeg kan klart anbefale Logitech Z-5, de er altså gode!
|
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
![]() |
|
Aspagilus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 543 |
![]() |
Edifier R1900TII, prøv at kigge lidt på de højtalere. Det er "rigtige" højtalere med indbygget forstærker, har selv sådan et sæt og for dælan de spiller godt.
http://www.edifier.com/eng2005/product/s0014_01.htm |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |