recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PC/HTPC - Udvidet skrivebord
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

PC/HTPC - Udvidet skrivebord

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4832
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2016 kl. 21:33
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Kopibeskyttet 4K materiale kommer først med UHDBD

Helt enig.

Citat:
' Twentieth Century Fox Home Entertainment has dated its first batch of 4K Blu-ray titles.
The following titles will be available for purchase on March 1: Jean-Marc Vallée's Wild, Wes Ball's The Maze Runner and Maze Runner: The Scorch Trials, Ridley Scott's The Martian, Ang Lee's Life of Pi, Matthew Vaughn's Kingsman: The Secret Service, Ridley Scott's Exodus: Gods and Kings, Aleksander Bach's Hitman: Agent 47, and Josh Trank's Fantastic 4.'

Fra:

http://www.blu-ray.com/news/?id=18238

Der er kun en måned og en dag til.

Hilsen Carsten.
Til top
Kolvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Januar-2004
Point: 296
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kolvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2016 kl. 11:19
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

som tidligere sagt - så er det egentlig ikke noget problem at understøtte 4K skærme, men hvis du pludselig ikke har samme opdateringsfrekvens på dit udvidede skrivebord, så vil der helt sikkert opstå problemer, og det kræver ret pænt med kræfter at kunne håndtere og synkronisere forskellige hz.

Men Kolvig - du har jo så på intet tidspunkt angivet hvad det reelt er for noget udstyr du har!

Jamen i første omgang er der "kun" tale om en Skylake CPU og dennes Iris grafikchip.... Det er klart, hvis mine ønsker ikke kan opnåes af denne vej, så er jeg selvfølgelig villig til at investerer yderligere. Men jeg vil heller ikke ofre en bondegård på et super eksotisk grafikkort... Så hellere køre med 2 computere, da jeg ikke spiller....
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 4832
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2016 kl. 12:13
Oprindeligt skrevet af Kolvig Kolvig skrev:

"kun" tale om en Skylake CPU og dennes Iris grafikchip....

Hej.

Det er ikke nødvendigt at bruge et separat grafik kort hvis du bruger et Gigabyte GA-Z170X-Gaming 7 motherboard.

http://www.pricerunner.dk/pl/35-3086711/Bundkort/Gigabyte-GA-Z170X-Gaming-7-%28rev.-1.0%29-Sammenlign-Priser

Her er et link:

http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=5481#ov

Grunden til at jeg vil anbefale dig at kigge på dette er at det har både HDMI 2.0 med HDCP 2.2 og en DisplayPort 1.2.
Ved at bruge HDMI 2.0 til dit UHD TV vil du kunne køre begge i 50/60 Hz..

Her vil jeg gøre opmærksom på at netop GA-Z170X-Gaming 7-EU findes både i en EU og ikke EU GA-Z170X-Gaming 7 udgave. Jeg ved ikke hvad forskellen er.

Hilsen Carsten.

Til top
Kolvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Januar-2004
Point: 296
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kolvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2016 kl. 14:42
Meget interessant Carsten - tak for tippet!!.... :-)

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu