recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PC lever ikke op til Windows 11 krav
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

PC lever ikke op til Windows 11 krav

 Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: PC lever ikke op til Windows 11 krav
    Sendt: 12-Juni-2022 kl. 21:57
Min PC mangler at opfylde tre ting
En nyere processor - den kan vel udskiftes
TPM 2.0 - kan PC'en få det?
Funktionen Sikker opstart - kan PC'en få det?
Godt nok er der over tre år til sikkerhedsopdateringerne til Windows 10 ophører
Men hvis PC'en ikke kan opgraderes skal den sælges nu, mens jeg kan få noget for den
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2022 kl. 22:29
Jeg har i tråden til denne artikel skevet hvordan man da BETA kom frem, kunne få det uden at have en processor der opfylder kravene - formentligt virker metoden endnu? https://www.recordere.dk/2021/06/microsoft-afsloerer-windows-11-nu-med-android-apps/

TPM 2.0 kan du formentligt gøre noget ved i BIOS, da det er indbygget i de fleste CPU'ere, men funktionen blot skal aktiveres i BIOS - med mindre det er en OLD-gammel PC du har naturligvis.

Der skulle også findes andre metoder, selv uden TPM, hvis man er villig til at gøre det - men formentligt behøver du bare en tur omkring din BIOS, hvis det kun handler om CPU'en?

Redigeret af TBC1 - 12-Juni-2022 kl. 22:29
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
wega2000 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-Januar-2017
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wega2000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2022 kl. 22:35
Du kan godt få TPM 2.0, ved at købe nyt bundkort til din pc. Ved nyt bundkort og ny processer har du jo allerede en "halv" ny pc. Du kan også omgå kravet om TPM 2.0 og så få lov til at installerer win 11, med dette fix: https://onlyhow.net/da/sadan-omgas-tpm-2-0-kravet-sikkert-i-windows-11.

Endelig er der muligheden for at din pc har TPM 2 allerede, med det er deaktiveret i bios.  
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2022 kl. 22:53
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Men hvis PC'en ikke kan opgraderes skal den sælges nu, mens jeg kan få noget for den

Hej.

Nogle brugere har for nyligt haft mulighed for at opgradere til Windows 11, uden at opfylde hardware kravene.

Citat: 'Microsoft: Its "A Bug," Not a Feature
With the above posts circulating and discussion threads growing, people started to speculate whether this was an intended change from Microsoft, to boost the adoption / popularity of its latest OS. Sadly, this isn't the case. Microsoft's official Windows Insider Program Twitter account has replied to the Twitter post linked above to assert "it’s a bug… requirements have not changed". The development teams are apparently investigating what has happened, and one must assume Microsoft will be changing the bug which was offering Windows 11 updates on unsupported hardware.

Those who have upgraded systems via this bug may wish to roll back within 10 days of the update. If not, as users of unsupported systems, they might not be offered Microsoft's regular security patches.'



Jeg ved ikke om du bruger AMD eller Intel CPU og motherboard.

Men AMD kommer med nye Zen 4 CPU'er med DDR5 Ram og PCIe 5.0 slot senere i år.

Og Intel kommer med 13. Generation CPU'er som også kun bruger DDR5 Ram og PCIe 5.0 slot, også senere i år.

Så det er måske ikke så smart, at skifte til en af de sidste af denne generations CPU og motherboards.

Hilsen Carsten.

Tilføjelse: Og i andet halvår kommer der også nye hurtige grafikkort fra AMD, nVidea og Intel.



Redigeret af csell - 12-Juni-2022 kl. 23:08
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2022 kl. 06:12
Det, at slå TPM til, i BIOS, er desværre ikke "bare lige". Der er også et eller andet, andet der skal gøres i BIOS. Husker ikke lige hvad... Men man kan desværre risikere, at Windows slet ikke vil starte op, når man gør disse ting. Så må man pænt luske tilbage i BIOS for at ændre tilbage igen.

Og havde Microsoft ikke højt og helligt lovet, at Windows 10 ville blive det sidste system fra dem? Jo, de havde, men man har jo et standpunkt.......
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2022 kl. 07:35
Jeg installerede for ca 7 måneder siden Windows 11 på min PC selvom min Intel CPU kun er 6. generation. Jeg brugte ikke nogen form for fix for at installere, og den har kørt perfekt siden.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2022 kl. 08:30
Hej.

Her er links til de CPU og GPU nyheder, der kommer i anden halvdel af 2022:

'AMD Intros Zen 4 Ryzen 7000 CPUs and Motherboards: Up to 5.5 GHz, 15%+ Performance'


'Intel's Raptor Lake CPU Appears 20% Faster Than Core i9-12900K on UserBenchmark'



'Nvidia Ada Lovelace and GeForce RTX 40-Series: Everything We Know
Nvidia looks set to push performance and power use to new heights'



Citat: 'Building GPUs With Chiplets
Last and certainly not least is perhaps the most interesting aspect of RDNA 3.'



'Video of Intel Arc Alchemist GPU Gameplay Demo Shared Online'


Hilsen Carsten.

Til top
sd Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2012
Status: Offline
Point: 272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2022 kl. 10:14
Man kan downloade iso-filen til windows11 installation, og fremstille en usb, hvor man har slået kontrollen af cpu og TPM fra. Så kan man nemt installere win11 på enhver nyere pc. Måden er beskrevet her: https://geekflare.com/install-windows-11-on-unsupported-pcs/. Om det er en god ide må man selv afgøre, jeg foretrækker absolut win10.
Powered by beer and chips
Til top
sd Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2012
Status: Offline
Point: 272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2022 kl. 10:32
Mine problemer med 11 var følgende: Windows11 blokerer programmet "edge-deflector", idet man forsøger at tvinge brugerne væk fra google universet over i edge-bing. Der vil jeg gerne selv bestemme.
Windows 11 var ikke kompatibel med Logitech Media Server, som styrer mine musikanlæg. Det i sig selv er en deal-breaker. Adressefeltet i deskbaren for neden er forsvundet, så man skal bruge søgefeltet i stedet, hvor man uhjælpeligt havner i edge og bing. Hvis man vil blive i Google skal man starte Google hver gang man vil søge. Desuden bliver computeren tydeligt langsommere med 11 i forhold til 10, også på en helt ny pc som opfylder kravene til 11.
På verdensplan er der vist ikke særligt mange, der er skiftet til 11. Jeg tror Microsoft skal passe på, at de ikke bliver kørt indenom af Google, der snart er klar med deres eget styresystem til pc.
Microsoft hævder, at win11 har nået knap 20%. Lansweeper har i april 22 scannet 20 million pc-er fordelt på 20% erhverv og 80% private. De fandt 1,4% af maskinerne med win11, 98,6% med andre styresystemer. Det ligner en gentagelse af Vista. Der er i dag flere, der kører med winXP end med win11!


Redigeret af sd - 13-Juni-2022 kl. 20:36
Powered by beer and chips
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2022 kl. 13:21
Jeg vil absolut ikke have Win 11, men det bliver vel nødvendigt før eller siden
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2022 kl. 13:37
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Jeg vil absolut ikke have Win 11, men det bliver vel nødvendigt før eller siden
Afhængig af dit behov, evt installere en Linux version i stedet. Wink
Mvh. JørgenT
Til top
sd Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2012
Status: Offline
Point: 272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2022 kl. 13:39
Mon ikke Microsoft besinder sig inden 2025, og kommer med en version 12? Linux er godt for meget, men ikke for multimedia, og det er vel det de fleste bruger deres pc til.

Redigeret af sd - 13-Juni-2022 kl. 13:40
Powered by beer and chips
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu