recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PC lever ikke op til Windows 11 krav
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

PC lever ikke op til Windows 11 krav

 Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
fc-andeby Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fc-andeby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2022 kl. 20:58
Jeg har lavet ny installation af Windows 11 og det har jeg virket.
Jeg siger mange tak for hjælpen 😊
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2022 kl. 21:34
Hvis Windows xx ligger på C-drevet (og der er ikke andre drev), kan man så fra fx en USB stick formatere C-drevet og installere Windows xx igen?
Tidligere er jeg stødt på, at jeg ikke kunne formatere C-drevet og den derfor lagde den nye kopi oven i den gamle. Jeg har en registrering i databasen, jeg gerne vil af med (og jeg kan ikke finde den!).
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
sd Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2012
Status: Offline
Point: 272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2022 kl. 07:33
Hvis du kører kommandoen "diskpart" fra terminalen kan du formatere det hele. Herefter vil computeren være uden styresystem og skal startes fra en installations-cd eller usb.
Alternativt kan du formatere harddisken, hvis du under installation af windows11 vælger en ren installation uden at bevare filer, når du kører installationsprogrammet. Her skal du bare slette alle partitionerne, så klarer installationen resten.


Redigeret af sd - 24-Juni-2022 kl. 07:35
Powered by beer and chips
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2022 kl. 15:01
Tak sd, terminalen?
Det er min bærbar. Disk part skal vel være en del af installationsfilerne (USB og DVD er muligt) og det er der vel ikke i Windows 10 pakken. Den er ikke kompatibel med Windows 11 uden fusk.

mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2022 kl. 20:55
Oprindeligt skrevet af BlueFox BlueFox skrev:

Tak sd, terminalen?
Det er min bærbar. Disk part skal vel være en del af installationsfilerne (USB og DVD er muligt) og det er der vel ikke i Windows 10 pakken. Den er ikke kompatibel med Windows 11 uden fusk.


Kunne der i stedet, menes Kommandoprompt, eller Windows PowerShell? Terminal, er i Linux...


Redigeret af mnielsen - 24-Juni-2022 kl. 20:56
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2022 kl. 13:40
Hedder den slags ikke bare en wizard? Wizard (software) - Wikipedia
 - altså den wizard man kommer i når man installerer ved at boote fra USB-stick/setupdisck som hedder "windows setup"

"How to Format C Drive in Windows 11/10":  4 Tips| How to Format C Drive in Windows 11/10/8.1/8/7 - EaseUS




Redigeret af TBC1 - 25-Juni-2022 kl. 13:42
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
sd Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2012
Status: Offline
Point: 272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2022 kl. 20:41
Jeg mener selvfølgelig kommandoprompt (win+cmd)
Powered by beer and chips
Til top
kec2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kec2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2022 kl. 20:46
I gode gamle dage var en ternial eller console et stykker hardware hvor et menneske kunne interegere med et computer system. https://en.wikipedia.org/wiki/Computer_terminal

I dag mener man en kommandoline, som tager imod brugeinput og hvor der ingen grafik er. 

Hvis du søger på terminal, eller shell i windows 10, så får du også Kommandoprompt (cmd.exe).
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2022 kl. 23:13
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Hedder den slags ikke bare en wizard? Wizard (software) - Wikipedia
 - altså den wizard man kommer i når man installerer ved at boote fra USB-stick/setupdisck som hedder "windows setup"

"How to Format C Drive in Windows 11/10":  4 Tips| How to Format C Drive in Windows 11/10/8.1/8/7 - EaseUS



Det er jo som i gamle dage, det kan jeg finde ud af!  Tak!


Redigeret af BlueFox - 25-Juni-2022 kl. 23:13
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 456
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu