|
PC løsning på recorder ? |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | ||||||||||||||||||||||
Lars
Administrator recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15693 |
Sendt: 04-Marts-2004 kl. 23:38 | |||||||||||||||||||||
Hej Maria Tak for gennemgangen Var optagelserne kun til visning på computer, eller sendte du det også ud på TV'et ? /Lars |
||||||||||||||||||||||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||||||||||||||||||||||
Peder
Ny bruger Oprettet: 04-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1 |
Sendt: 05-Marts-2004 kl. 10:32 | |||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||
hanmark
Ny bruger Oprettet: 06-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 20 |
Sendt: 05-Marts-2004 kl. 10:42 | |||||||||||||||||||||
Hej Peder, PVR350 kortet har både Hardware MPEG encoder og Hardware MPEG decoder. Det gør at den maskine du skal bruge ikke behøves at være så hardcore, for at kunne optage og afspille MPEG. Jeg har selv et PVR250 kort som jeg er super glad for. Dog skal jeg have det til at køre I en gammel 466 maskine, og har derfor købt et ATI kort m/tv-out (S-VHS). Jeg satser stærkt på at dette kort også han bruges til at afvikle MPEG dekodningen realtime. Ellers kommer min CPU til at svede Jeg kan stærkt anbefale Sage.tv som software til generel styring af afspille og optage funktioner. Det er meget gennemarbejdet og har alt hvad man kan ønske sig - især en Super sej EPG, som dem med harddiskoptagere kun kan være misundelige på ShowShifter har jeg testet, men fandt det alt for langsomt og det havde nogle ulemper i forhold til timeslip/chaseplay funktionerne. Og når jeg så vinder en million i lotto, så vil jeg selvfølgelig bare smide flere PVR250 kort i maskinen, så jeg kan optage fra flere kanaler samtidig. Jeg regner med at have et fuldt kørende setup integreret med fjernsynet i stuen i starten af næste uge - når der er klar, så skal jeg nok skrive mere om det. Jeg har satset på en low-budget løsning med de rigtige komponenter, for at få et fornuftigt pris/ydelsesforhold. God weekend! Mvh Hanmark |
||||||||||||||||||||||
Maria
Guld medlem Oprettet: 19-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 620 |
Sendt: 05-Marts-2004 kl. 13:33 | |||||||||||||||||||||
Velbekomme. Jeg lavede dvd'er af det optagede - først med moviefactory senere med dvd-lab. Gik helt fint. |
||||||||||||||||||||||
Mvh Maria
|
||||||||||||||||||||||
erimads
Bruger Oprettet: 05-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 93 |
Sendt: 05-Marts-2004 kl. 13:54 | |||||||||||||||||||||
Til Jer Alle Her. Jeg benytter mig af Pinacle Studio Deluxe. HW er fra version 7 Men softwaren er opdateret til Ver. 8 Der er CVBS og S-video indgang. Det kan desværre kun optage i .AVI mode så det er noget der kræver disk plads. Jeg konverterer til MPEG2 med TMPGEnc. Derefter laver jeg mit DVD layout med menuer og kapitel inddeling med ULEAD Moviefactory2. Til sidst brænder jeg DVD-R på Mit Pioneer A06 med Instant CD/DVD. Dette virker perfekt. Dette var blot til info for jer. /Erik |
||||||||||||||||||||||
boborg
Bruger Oprettet: 27-November-2003 Status: Offline Point: 222 |
Sendt: 05-Marts-2004 kl. 17:16 | |||||||||||||||||||||
Vedr. computer+projector løsning kan jeg anbefale at spørge på Home Theater Computers området på http://www.avsforum.com Der er der mange med en del viden om anvendbare grafikkort osv.
Redigeret af boborg |
||||||||||||||||||||||
snowatom
Bruger Oprettet: 04-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 234 |
Sendt: 06-Marts-2004 kl. 14:42 | |||||||||||||||||||||
YES!!!!! Der er jo kommet en ny version af Winfast PVR recorder Med denne kan man selv lave directburn profiler, og selv vælge bitrate, men jo højre bitrate jo mere sveder processoren Med denne nye version, er alle problemerne løst .... Lige et spørgsmål, kender i til et sted hvor man kan finde et skema der beskriver hvor mange minutter der kan være på en DVD med de forskellige bitrates ?. snowatom
|
||||||||||||||||||||||
Lars
Administrator recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15693 |
Sendt: 06-Marts-2004 kl. 15:07 | |||||||||||||||||||||
Hej snowatom Bitraten alene gør det ikke, opløsningen har også betydning. DVD tillader to opløsninger i PAL:
DVD optagerne benytter fuld D1 i de bedste modes, og halv D1 i de dårligste. Dernæst kan MPEG kodningen være enten MPEG-2 (normal DVD) eller MPEG-1 (VCD/SVCD kvalitet). DVD optagernes 8 timers optagekvaliteter er ofte MPEG-1. Her er et klip fra en Philips DVD optager, men det kunne være tager fra hvilken som helst DVD optager da MPEG opfører sig ens uanset hvem der benytter det
/Lars |
||||||||||||||||||||||
Ansvarshavende redaktør.
||||||||||||||||||||||
stones
Ny bruger Oprettet: 07-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 12 |
Sendt: 06-Marts-2004 kl. 17:03 | |||||||||||||||||||||
Hej Alle! Jeg har et spørgsmål ang. Hauppauge WinTV-PVR250, kan man på dette kort optage på HDD fra Tv tuneren direkte i MPEG 2, eller skal signalet først konverteres fra Avi formatet, og hvordan bliver kvaliteten i forhold til optagelser lavet på Pioneer 5100, eller en af Panasonic's modeller. På forhånd tak Stones
|
||||||||||||||||||||||
Lars
Sendt: 06-Marts-2004 kl. 19:04 | |||||||||||||||||||||
Hej Stones Vi har fået et PVR350 til test. Michael vil skrive et par ord om det, når han har afprøvet det. /Lars |
||||||||||||||||||||||
Ansvarshavende redaktør.
||||||||||||||||||||||
hanmark
Ny bruger Oprettet: 06-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 20 |
Sendt: 06-Marts-2004 kl. 20:06 | |||||||||||||||||||||
Hej Stones, PVR250 kortet har Hardware MPEG encoder, så den lagrer direkte i MPEG2 til harddisken. Og I god kvalitet ;-) Mvh Hanmark |
||||||||||||||||||||||
Maria
Guld medlem Oprettet: 19-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 620 |
Sendt: 07-Marts-2004 kl. 12:52 | |||||||||||||||||||||
Hej, lige et link til oplysninger samt kommentarer til PVR-350 kortet: http://www.dvdrhelp.com/capturecards.php?CaptureCardRead=153 #comments
|
||||||||||||||||||||||
Mvh Maria
|
||||||||||||||||||||||
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |