recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PC låst af NYTON-fil kryptering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

PC låst af NYTON-fil kryptering

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
larsvj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: DK-2830
Status: Offline
Point: 422
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér larsvj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: PC låst af NYTON-fil kryptering
    Sendt: 19-December-2019 kl. 00:31
Vores hjemme PC er inficeret med NYTON virus/malware

I en Help_file bedes der om 1200$ . . . .

Hvad kan der gøres for at låse alle filer op, det er dokumenter og maaange års billeder på en NAS server der er låst.

Og den BackUp jeg har er ca. 1/2 år gammel, den bliver holdt langt væk fra PC indtil jeg er helt sikker på PC er renset.

Redigeret af larsvj - 19-December-2019 kl. 00:34
* Sony KDL-46WE5W * OPPO BDP-83SE * YouSee Boxe * Yamaha RX-A1010 *
* Center: D A T HjemmeFusk * Front: Beolab 3 * Bag: JBL One *
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2019 kl. 08:08
Betal (Og håb at de vil låse dine filer op igen) eller lev med den gamle Backup.

Og så sørg for at købe dig et godt antivirus. Da jeg i anden tråd nævnte at jeg havde købt i forbindelse med Black Friday, så blev der rynket på næsen, at man brugte penge på det, etc.

Sørg for en ordentlig backup i fremtiden.

(Ked af, at det kan lyde lidt hårdt)
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2019 kl. 09:10
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Betal (Og håb at de vil låse dine filer op igen) eller lev med den gamle Backup.


Helt uenig. Man må aldrig betale til den slags banditter.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2019 kl. 09:18
Aldrig nogensinde betale, og selv ved betaling, er der ingen garanti for oplåsning. 
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2019 kl. 09:53
Du betaler og de låser den op i måske en dag, og så låses den igen og du betaler igen.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2019 kl. 11:03
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Betal (Og håb at de vil låse dine filer op igen) eller lev med den gamle Backup.


Helt uenig. Man må aldrig betale til den slags banditter.

Flemming


Det kommer da an på, hvad for data der er på. Er de meget vigtige, så kan man være nødt til at betale.

Jeg mener også at man ikke bør betale, men nogle gange kan det være nødvendigt.

Jeg havde en kammerat, hvor hele hans regskab for hans virksomhed blev krypteret. Så enten betalte han et forholdsvis lille beløb eller også havde han meget store problemer med skat og skulle mange måneder på at genskabe data, fakturaer og lign.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2019 kl. 11:05
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Du betaler og de låser den op i måske en dag, og så låses den igen og du betaler igen.


Så er man da også dum, hvis man bliver ved med at beholde virus/malwaren på ens pc. Det er jo ikke dokumenterne der er inficeret.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2019 kl. 11:09
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Du betaler og de låser den op i måske en dag, og så låses den igen og du betaler igen.


Så er man da også dum, hvis man bliver ved med at beholde virus/malwaren på ens pc. Det er jo ikke dokumenterne der er inficeret.

Det dumme opstår når man ikke passer på. 
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2019 kl. 11:51
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Betal (Og håb at de vil låse dine filer op igen) eller lev med den gamle Backup.

Og så sørg for at købe dig et godt antivirus. Da jeg i anden tråd nævnte at jeg havde købt i forbindelse med Black Friday, så blev der rynket på næsen, at man brugte penge på det, etc.

Sørg for en ordentlig backup i fremtiden.

(Ked af, at det kan lyde lidt hårdt)
Og suppler evt med en stærk firewall før router. Anvender selv en mikropc med PFSense som router og firewall. Den blokerer langt det meste og opdaterer to gange daglige med forskellige offentlige trusselslister. Desuden er der realtime antivirusscan på alle filer ind og ud. Download blokeres ved inficeret fil. 
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
larsvj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: DK-2830
Status: Offline
Point: 422
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsvj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2019 kl. 19:44
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Og så sørg for at købe dig et godt antivirus. Da jeg i anden tråd nævnte at jeg havde købt i forbindelse med Black Friday, så blev der rynket på næsen, at man brugte penge på det, etc.
(Ked af, at det kan lyde lidt hårdt)

Jazz det lyder hårdt - men jeg har et Antivirus prg. - måske ikke verdens bedste må jeg konstatere (Det er fra TDC/YouSee = F-secure) og der var Bare Ingen advarsler overhovedet, så ved ikke engang hvornår den er kommet ind på PC.

Hvilket prg. ville have opdaget OG STOPPET angrebet af NYTON ??
* Sony KDL-46WE5W * OPPO BDP-83SE * YouSee Boxe * Yamaha RX-A1010 *
* Center: D A T HjemmeFusk * Front: Beolab 3 * Bag: JBL One *
Til top
larsvj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: DK-2830
Status: Offline
Point: 422
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsvj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2019 kl. 19:47
Er der slet ingen der har kendskab til nogle der har kunnet bryde krypteringen ?
* Sony KDL-46WE5W * OPPO BDP-83SE * YouSee Boxe * Yamaha RX-A1010 *
* Center: D A T HjemmeFusk * Front: Beolab 3 * Bag: JBL One *
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2019 kl. 20:03
Oprindeligt skrevet af larsvj larsvj skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Og så sørg for at købe dig et godt antivirus. Da jeg i anden tråd nævnte at jeg havde købt i forbindelse med Black Friday, så blev der rynket på næsen, at man brugte penge på det, etc.
(Ked af, at det kan lyde lidt hårdt)

Jazz det lyder hårdt - men jeg har et Antivirus prg. - måske ikke verdens bedste må jeg konstatere (Det er fra TDC/YouSee = F-secure) og der var Bare Ingen advarsler overhovedet, så ved ikke engang hvornår den er kommet ind på PC.

Hvilket prg. ville have opdaget OG STOPPET angrebet af NYTON ??


Jeg bruger Bitdefender Total Security der beskytter mod ransomware. Bla. ved at du skal angive hvilke programmer der må tilgå dine data. Så man skal virklig passe på, hvem man giver adgang.

https://www.bitdefender.com/consumer/support/answer/13349/

Derudover skal du have en backup med versionsstyring, så du har fere versioner af dine filer.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu