|
PC opløsninger på LCD |
Besvar |
Forfatter | |
Jacob42
Ny bruger Oprettet: 12-Oktober-2012 Status: Offline Point: 2 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 04-November-2012 kl. 22:43 |
Hej folkens
Jeg købte for 5-6 år siden et 42" Philips (1080p) til min far som udskiftning for hans gamle 40" Medion, men hans foretrune opløsning på 1366x768 (ved PC brug) var utydelig og kun 1920x1080 stod skarpt på det nye tv. Det endte med at jeg fik tv'et Min spørgsmål er så om jeg kan få et nyt LCD til ham som kører 1366 eller 1360 skarpt? Nogen der har erfaringer med disse lavere opløsninger på 1080p tv'er? Og hvilke modeller kan anbefales? Det skal være et 46" med dvb-c, mpeg4 og C+ (5000-7000 kr). Helst LCD, men LED ka' os komme på tale.
Dlna, 3D, Smart osv skal ik bruges. |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
Når hans foretrukne opløsning er 1366x768, så sætter du den til 1920x180 og justerer størrelsen på elementerne i stedet.
Win7: Højreklik på skrivebordet -> Skærmopløsning -> Gør tekst eller andre elementer større eller mindre -> Vælg 125 eller 150% Klaus |
|
Jacob42
Ny bruger Oprettet: 12-Oktober-2012 Status: Offline Point: 2 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for svaret
Kendte faktisk ikke denne windows 7 feature, men testede den på min pc og kan se at tekst står helt fint og skarpt. Så hvis der ikke er noget dyk i kvaliteten pga. opskaleringen når man ser billeder/video, så er denne option jo helt klar brugbar. Hvis der er nogen forslag til hvilke 46" LCD/LED der er "hotte" i disse dage, så hører jeg gerne Det skal bruges 50/50 til normal tv og pc websurf. Og det må hellere være tykkere og mindre strøm besparende end have ghosting og andre mærkelige ting. Cheers, Jacob |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |