Pade2204 skrev:
kan du ikke fortælle lidt om havd du har gjort... hvordan du tænder pc'en osv osv osv |
Jo da ;)
Ok, på værelset hvor jeg har min skærm, keyboard og mus er der også forstærker osv. så jeg har gjort følgende:
1*USB fra pc -> værelse connected til en 7 ports usb 2.0 port.
1*USB fra pc -> værelse connected til strømfordeler der slukker når der ikke er strøm på pc, dvs. at skræm, usb hub, forstærker osv. slukker når pc'en slukkes.
1*ps2 fra pc - > værelset, bruges til keyboard (se nedenfor hvorfor usb ikke bruges).
1* 75ohm coax fra pc til forstærker (Digital lyd)
PC'en har et dvi->hdmi kabel forbundet, dette kabel er ført ned i værelset og connected til et hdmi->dvi kabel/stik og sat til skærmen.
1*220 volt ledning fra værelse -> pc.
Det vil så sige, at på mit bord har jeg en usb hub som jeg kan forbinde, mus, ipod, scanner, dvd brænder osv. til, så alt hvad jeg behøver er her.
I bios kan man sætte pc'en op til at tænde hvis du f.eks. trykker <ctrl>+<esc>, dette virker dog kun ved PS2, og det er derfor keyboardet ikke er connected til usb hub'en.
Jeg har så også sat pc'en op i BIOS til at tænde efter strøm afbrud, dvs. hvis alt går galt, kan jeg tænde pc'en ved at hive stikket ud og sætte det i igen.
Håber det forklare det lidt bedre, og husk en usb2 dvd brænder koster kun ca 400-500 kroner, så det er ikke det store penge beløb man skal hoste op med.
Og så kan man jo også spare lidt penge på ikke at skulle kaste massere af penge efter low noise udstyr ;). (det jeg har brugt er dog low noise, men nu havde jeg jo købt det.. ;)
Regards,
Ben