recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PC --> Pioneer plasma
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPC --> Pioneer plasma

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
towli Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 116
Direkte link til dette indlæg Emne: PC --> Pioneer plasma
    Sendt: 20-August-2008 kl. 19:40

Hej

Min helt primære film-afspiller er min pc (QuadCore 2.4Ghz 4gbRam, Asus-Geforce 8800GT med 2 dvi og svideo ud). Jeg benytter DVI-->Hdmi for videosignal mellem min pc og min Pioneer (508XD) fladskærm og lyden via alm analog signal fra lydkortet. Hvergang jeg skal se film skal jeg ind i NvidiaControllPanel / setup multiple displays, hvor jeg vælger Pioneer som primære i et clone setup med min pcmonitor som sekundære skærm(alternativ kun Pioneer som eneste skærm - det er som om det giver bedre performance, men det er muligt jeg tager fejl). Jeg har sat Pioneeren op til 720p hdtv i Nvidia Control Panel, og det ser ud til at den skal være primære skærm for at dette skal have effekt.

Når jeg er færdig med at se film skal jeg så famle mig frem til at få min monitor til at være primære skærm i Nvidia Control Panel.

Mit spørgsmål er egentlig om det er en helt Gøg-og-Gokke-agtig fremgangsmåde jeg bruger. Hvad er smarteste metode til at se Hdtv / dvd film fra sin pc over en plasmaskærm som 508xd? ? ?

Kan man lave et "shortcut / hotkeys" så skærmsetup'et ændres med et par tastetryk? Hvad gør i andre?

/Jan

Til top
torpedo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Maj-2006
Point: 183
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2008 kl. 20:09

Du kan lave dine egne hotkeys, der skifter mellem de to skærme, med hver deres opløsning, frekvens osv.

Højre-klik på dit Nvidia ikon i task bar og vælg nView Desktop Manager -> nView Properties. Sørg for at enable alle nView Desktop Manager properties. Så har du en tab med Hot Keys.

Her kan du opsætte hotkeys for eksempelvis CRTL-1 for Single Display 1 og CTRL-2 for Single Display 2. Så er det nemt at switche mellem to skærme der anvender forskellig opløsning.

Til top
towli Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Januar-2004
Point: 116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2008 kl. 20:44

Mange tak for tippet!

Desværre tror jeg ikke NView findes til Vista 64bit , men det er noget a'la' den funktionalitet du beskriver, jeg mangler.

/Jan

Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2008 kl. 09:31
nView findes åbenbart ikke i driverne til Vista endnu

http://forums.nvidia.com/index.php?s=0c954c08d7f40ae036e9fb6 7d28be8fc&showtopic=20094&st=20

" many of nview functions are built into vista by default, though it will be lacking some "

ved så ikke om der er noget i vista som kan hjælpe med dette
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu