recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PC problem - fryser
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

PC problem - fryser

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: PC problem - fryser
    Sendt: 01-December-2012 kl. 12:20
Jeg har igennem de sidste par måneder fået flere og flere problemer med min stationære.

I begyndelsen startede den fint op, og den kunne bruges som jeg ville. Når jeg forlod den i længere tid satte jeg den til at slumre eller dvale.

Når den skulle starte op igen gik det fint i nogle minutter. Herefter blev skærmen sort (som var den slukket); proceslinjen blev en anden nuance af sort og ikonerne på denne så forkerte ud som var de vist i en forkert opløsning i forhold til de 1920 x 1080 skærmen ellers viser.

Jeg undlod herefter at sætte den til slumre/dvale, og det gik fint i et stykke tid. Så begyndte den at at lave samme nummer når jeg kom tilbage efter et par timer. Nogle gange var den frosset fast, andre gange koksede den efter få minutters brug, og et par gange kørte PC'en men skærmen modtog intet signal. Der stod blot "No input signal".

Hver gang det sker kan jeg intet foretage mig ud over at holde power knappen inden ind til den slukker og starte den op igen, med de sædvanlige muligheder om starte Windows normalt; i fejlsikret tilstand osv.

Nu er den så begyndt at nægte at starte op korrekt: Det ser fint ud i starten. Windows ikonet kommer op; skrivebordet uden ikoner vises mens den skriver vent et øjeblik (eller lign.). Herefter bliver der sort skærm og ved musen er der en blå cirkel der kører rundt som arbejder PC'en intenst på et eller andet. Nogle gange bliver den færdig og er klar til brug; andre gange kan den stå sådan i 5-10 minutter og jeg vælger at lukke ned og starte den igen. Denne lørdag skulle jeg genstarte den 3 gange før den viste skrivebordet med ikoner, og efter 5 minutters brug frøs den igen. Jeg brugte ikke PC'en i en time herefter og da jeg vendte tilbage til den skulle jeg igen starte den 3 gange før den makkede ret.

Et par gange har der kortvarigt poppet en besked op, om at skærmkort ikke virket korrekt. 3-4 gange har jeg fået Blue Screen of Death.

Jeg er virkelig lost og kunne bruge noget hjælp til at løse problemet. Jeg troede først at det var fordi grafikkortet ikke fik køling nok. Blæseren fra dette larmede nogle gange en del, og der var da også en del støv på køleribbene. Det er rent nu, og man kan ikke høre den køle det ned.

Nogle bud på hvad der kan være galt?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2012 kl. 15:05
Defekt grafikkort, defekt strømforsyning, defekt RAM, defekt bundkort.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2012 kl. 15:09
Jeg ville unægteligt også gætte på at det var grafikkortet og et varmeproblem.

Når den ikke vil starte, er det så i kold eller varm tilstand?

Er det i varm tilstand, så prøv at åbne dit kabinet og sæt en ventilator til at blæse ind i det. Hvis problemerne er væk, så er det dit kabinet som er for dårligt ventileret.
Det oplever man måske ikke med nyt hardware, men ældre er mindre tolerant.

Redigeret af Cyberguyen - 01-December-2012 kl. 15:10
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2012 kl. 16:31
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Defekt grafikkort, defekt strømforsyning, defekt RAM, defekt bundkort.

Alle fire muligheder; en af mulighederne eller en kombination?

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Jeg ville unægteligt også gætte på at det var grafikkortet og et varmeproblem.

Når den ikke vil starte, er det så i kold eller varm tilstand?

Er det i varm tilstand, så prøv at åbne dit kabinet og sæt en ventilator til at blæse ind i det. Hvis problemerne er væk, så er det dit kabinet som er for dårligt ventileret.
Det oplever man måske ikke med nyt hardware, men ældre er mindre tolerant.

De fleste gange er det i kold tilstand. Dog kan jeg godt komme ud for at den har været tændt i 5-6 timer, for derefter at fryse. Ved genstart virker den nogle gange, men ikke altid.

De gange den skabte problemer i morges havde den været slukket i ca. 8 timer. Den var så kun tændt i 5 minutter + de tidsrum den var under opstart.

Den er jo ikke helt ny mere. Der står 06/12-08 ved opstart.

Redigeret af kaizer - 01-December-2012 kl. 16:32
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2012 kl. 20:32
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

[Alle fire muligheder; en af mulighederne eller en kombination?

Ja.

Du skal til at praktisere systematisk fejlsøgning. Start fra en ende af..

Prøv at pille nogle af RAM klodserne ud.
Prøv med et anden grafikkort.
Prøv med en anden strømforsyning.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2012 kl. 03:50
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

[Alle fire muligheder; en af mulighederne eller en kombination?

Ja.

Du skal til at praktisere systematisk fejlsøgning. Start fra en ende af..

Prøv at pille nogle af RAM klodserne ud.
Prøv med et anden grafikkort.
Prøv med en anden strømforsyning.

OK, det må jeg have kigget på ved lejlighed.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu