recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PC server til optagelse og streaming
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPC server til optagelse og streaming

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2009 kl. 22:17

Oprindeligt skrevet af Jørn G. Jørn G. skrev:

Citér Et Alternativ hedder jo VMC med extendere - med TVpack2008 burde undertekster ikke være noget problem. Dog ved jeg ikke om dette også gælder extendere, nogen der har erfaringer med det?
Mener at ha hørt det er samme problem der - og så kan VMC's extendere jo ikke vise HD... nå ja, og så er de extendere som er lavet ufattelig grimme :)

Var jeg faktisk ikke klar over. Troede da sagtens at de kunne vise HD. Men er enig, specielt kønne er de ikke :)

Citér Et andet hedder MediaPortal

Problemet med det er, som du siger, at jeg så selv skal til at bygge små, lydløse PC'ere til hver TVt. En af mine kollger bruger dette opsæt og det har kostet ham 10K for ham at bygge én af disse "extendere". Iflg. ham er der stadig bøvl med at få diverse codec til at fungere.

Det kan jeg slet ikke følge med i. En klient er jo bare et Motherboard m. onboard gfx, CPU,RAM, HDD (kun til styresystem) og et kabinet. Hvordan det kan løbe op i 10.000 kan jeg ikke se. Samtidigt er det lidt svært at vide hvad der menes med at han ikke kan få diverse codecs til at virke. Jeg har kun installeret MPV (Mpeg2 codec som følger med MP), ffdshow (bruges til divx, samt opskalering af DVD), CoreAVC (HD dekodning) og Haalii Media Splitter (bruges til at læse .mkv samt Apples HD-trailere - dekodes af CoreAVC). Med dette setup har jeg ingen problemer med Codecs. Kan være han enten har gang i noget meget avanceret feinschmecker opsætning, det skal jeg ikke kunne sige.

Citér Dog burde en Asus eeeBox sagtens kunne fungere til MediaPortal og når de nye kommer (B204/B206) bliver HDTV også understøttet og så skulle der ikke være nogen problemer.
Nu skal man aldrig sige aldrig, men de små kompakte PC'ere ikke tidligere haft de fornødne kraft til at vise signalet :(

Nej, men de nye eeeBox skulle jo netop have kraft nok til afspilning af HDTV, blandt andet i kraft af grafikkortet som kan hardware-accelere. Om dette kan integreres i en løsning med MediaPortal ved jeg ikke - det  ville nok kræve at man brugte et HD-codec som understøttede Hardware-acceleration. Må ærligt indrømme at jeg ikke har så stor forstand på lige netop dette, da jeg ikke selv har benyttet det endnu. Men hvis de virker, så har man en extender for lige omkring 2.500-3.000.

Citér Det foretrukne tunerkort herinde hvis du bruger DVB-C/S er et Floppy-/FireDTV som begge bruger Firewire
Fordi FireDTV koster det dobbelte af et supporteret PCI kort. Med et antal tunere jeg har planer om at installere vil det være en voldsom ekstra investering-.

Så bliver det en ekstra udgift, kan jeg godt se. Grunden til at jeg har valgt FloppyDTV er at jeg har hørt om andre der har haft underlige, uforklarlige problemer, i forbindelse med andre kort. Samtidigt har FloppyDTV god support og firmaet bag virker meget opsatte på at levere driveropdateringer så man kan få det bedste ud af sine kort. Det er også noget jeg vægter højt. Men i sidste ende er det jo altid op til pengepungen, desværre

Citér Hvis du bruger DVB-T findes der masser af gode PCIe kort - bruger selv et Terratec Cinergi i2400 med dual tuner - og her kan du sagtens udnytte muligheden for at afspille/optage et helt MUX da DVB-T kanalerne alle ligger på samme MUX.
Jeg bruger Stofa (DVB-C), og ved pt. ikke hvilke kanaler de har lagt hvor i forhold til hinanden.

Heller ingen anelse. Men nu snakkede jeg om DVB-T. Jeg har Yousee DVB-C hvortil jeg bruger et FloppyDTV. Udover dette har jeg en antenne siddende på altanen til at tage DVB-T med førnævnte kort. På denne måde har jeg altid DR1, TV2, DR2 og DR Update, uanset hvad jeg ellers ser/optager - plus at da det er en dual tuner, skulle den også gerne kunne tage alle kanalerne i det gratis MUX2 når dette åbner til efteråret.

Så hvis DR/TV2 er noget du ser ofte, så er det måske værd at anskaffe en DVB-T tuner, hvis du har mulighed for at sætte den til en antenne, da det er en relativt lille udgift samt ingen månedlige betalinger.

Redigeret af jonaskp - 21-Januar-2009 kl. 22:18
Til top
Jørn G. Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Oktober-2008
Sted: Aalborg
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2009 kl. 07:58

Oprindeligt skrevet af Stay_Bamboocha Stay_Bamboocha skrev:

hvad er forskellen på disse 2 kort, DVB-C som også er fra Terratec.
Så vidt jeg kan se er det ene med CI modul add-on, det andet uden.

Det er faktisk det kort jeg har købt :)

Til top
Jørn G. Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2009 kl. 08:22

Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Det kan jeg slet ikke følge med i. En klient er jo bare et Motherboard m. onboard gfx, CPU,RAM, HDD (kun til styresystem) og et kabinet
Jeg startede faktisk dette "projekt" med at lægge op til små klienter. Det er ingen sag at bygge en PC til under 2.000, men når den samtidig skal være lille, pæn, lydløs, ha' HDMI+audio optical out og ikke mindst være tilstrækkelig kraftig uden at få varme problemer, så eskalerer prisen voldsomt. Jeg synes også 10.000 var ufatteligt dyrt, men han gennemgik dele og priser og det var det han endte på.

Citér Nej, men de nye eeeBox skulle jo netop have kraft nok til afspilning af HDTV, blandt andet i kraft af grafikkortet som kan hardware-accelere
Hvornår er det estimeret at disse klienter kommer på markedet? Det lyder jo som en drøm - en økonomisk og alsidig klient er den manglende brik i det perfekte mediecenter setup.

Citér Grunden til at jeg har valgt FloppyDTV er at jeg har hørt om andre der har haft underlige, uforklarlige problemer, i forbindelse med andre kort. Samtidigt har FloppyDTV god support og firmaet bag virker meget opsatte på at levere driveropdateringer så man kan få det bedste ud af sine kort. Det er også noget jeg vægter højt.
Det er korrekt at når man læser diverse fora, så synes alle problemer at blive løst med at brugeren skifter til FireDTV/FloppyDTV. Jeg har dog besluttet at give disse Terratec kort en chance - der er trods alt nogle som fortæller de kører fint :)

Til top
Jørn G. Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2009 kl. 22:41

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

CPU AMD 4850e eller lignende er nok et godt valg, og et strømeffektivt mobo med onboard grafik. Det kunne være 780G chipset eller måske generationen før det. CPUen har 45W TPD og bruger i praksis mindre end det.
Jeg har nu læst alverdens fora og kan se din anbefaling mht. 4850e CPU'en går igen. Fandt samtidig et site som beskrev at 780G chipsettet brugte MINDRE strøm end 740G i idle (10W).

I min jagt på boards flere PCI porte kom jeg naturligvis forbi ASUS. Deres  M2N68 SE kort har 4 PCI slots, men er baseret på nForce630a chipsættet. Det er ganske vist sammenligneligt med forgængeren til 740G, men har endnu ikke kunnet finde nogen omtale om hvad strømforbruget er på dette chipsæt fremfor AMDs.

Citér Som udgangspunkt ville jeg have sagt mini-ITX og Atom, men det duer ikke hvis du skal have 4 PCI slots (4 af de gamle PCI slots er efterhånden et sjældent syn)
Ok, hva' så med Atom på ATX med 5 PCI slots

( http://www.slashgear.com/galaxy-adds-atom-to-full-sized-atx- motherboard-2514610/)

Hvis vi lige ser bort fra det faktum at dette kort aldrig kommer i detail-handlen, skulle en single-core Atom 1.6Ghz CPU så kunne trække et mediecenter med flere tunere (når samme maskine ikke skal stå for fremvisningen)?

Tog iøvrigt en Watt måling på den gamle Athlon XP maskine. Idle bruger den 150W  Tilsvarende bruger min Intel Core2 Quad 80W i idle.

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu