|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||||||||||
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
|||||||||
Var jeg faktisk ikke klar over. Troede da sagtens at de kunne vise HD. Men er enig, specielt kønne er de ikke :)
Det kan jeg slet ikke følge med i. En klient er jo bare et Motherboard m. onboard gfx, CPU,RAM, HDD (kun til styresystem) og et kabinet. Hvordan det kan løbe op i 10.000 kan jeg ikke se. Samtidigt er det lidt svært at vide hvad der menes med at han ikke kan få diverse codecs til at virke. Jeg har kun installeret MPV (Mpeg2 codec som følger med MP), ffdshow (bruges til divx, samt opskalering af DVD), CoreAVC (HD dekodning) og Haalii Media Splitter (bruges til at læse .mkv samt Apples HD-trailere - dekodes af CoreAVC). Med dette setup har jeg ingen problemer med Codecs. Kan være han enten har gang i noget meget avanceret feinschmecker opsætning, det skal jeg ikke kunne sige.
Nej, men de nye eeeBox skulle jo netop have kraft nok til afspilning af HDTV, blandt andet i kraft af grafikkortet som kan hardware-accelere. Om dette kan integreres i en løsning med MediaPortal ved jeg ikke - det ville nok kræve at man brugte et HD-codec som understøttede Hardware-acceleration. Må ærligt indrømme at jeg ikke har så stor forstand på lige netop dette, da jeg ikke selv har benyttet det endnu. Men hvis de virker, så har man en extender for lige omkring 2.500-3.000.
Så bliver det en ekstra udgift, kan jeg godt se. Grunden til at jeg har valgt FloppyDTV er at jeg har hørt om andre der har haft underlige, uforklarlige problemer, i forbindelse med andre kort. Samtidigt har FloppyDTV god support og firmaet bag virker meget opsatte på at levere driveropdateringer så man kan få det bedste ud af sine kort. Det er også noget jeg vægter højt. Men i sidste ende er det jo altid op til pengepungen, desværre
Heller ingen anelse. Men nu snakkede jeg om DVB-T. Jeg har Yousee DVB-C hvortil jeg bruger et FloppyDTV. Udover dette har jeg en antenne siddende på altanen til at tage DVB-T med førnævnte kort. På denne måde har jeg altid DR1, TV2, DR2 og DR Update, uanset hvad jeg ellers ser/optager - plus at da det er en dual tuner, skulle den også gerne kunne tage alle kanalerne i det gratis MUX2 når dette åbner til efteråret. Så hvis DR/TV2 er noget du ser ofte, så er det måske værd at anskaffe en DVB-T tuner, hvis du har mulighed for at sætte den til en antenne, da det er en relativt lille udgift samt ingen månedlige betalinger. Redigeret af jonaskp - 21-Januar-2009 kl. 22:18 |
||||||||||
![]() |
||||||||||
Jørn G. ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Oktober-2008 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 76 |
![]() |
|||||||||
Det er faktisk det kort jeg har købt :) |
||||||||||
![]() |
||||||||||
Jørn G. ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Oktober-2008 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 76 |
![]() |
|||||||||
|
||||||||||
![]() |
||||||||||
![]() |
|||||||||
I min jagt på boards flere PCI porte kom jeg naturligvis forbi ASUS. Deres M2N68 SE kort har 4 PCI slots, men er baseret på nForce630a chipsættet. Det er ganske vist sammenligneligt med forgængeren til 740G, men har endnu ikke kunnet finde nogen omtale om hvad strømforbruget er på dette chipsæt fremfor AMDs.
![]() ( http://www.slashgear.com/galaxy-adds-atom-to-full-sized-atx- motherboard-2514610/) Hvis vi lige ser bort fra det faktum at dette kort aldrig kommer i detail-handlen, skulle en single-core Atom 1.6Ghz CPU så kunne trække et mediecenter med flere tunere (når samme maskine ikke skal stå for fremvisningen)? Tog iøvrigt en Watt måling på den gamle Athlon XP maskine. Idle bruger den 150W |
||||||||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |