|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Thingmand ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 09-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 26 |
![]() Sendt: 09-Marts-2006 kl. 16:30 |
|
Nu ved jeg godt der står dtte forum ikke er til PC skærme, men nu når de er begyndt at sende digitalt, syntes jeg det giver mulighed for en billig fladskærms løsning til køkken/soveværelse/etc.
Ideen var at anskaffe en 20"+ widescreen TFT (de kan fås fra 2.898!) og så tilslutte en digital modtager - enten med s-vhs, hvis skærmen har det, ellers noget scart->VGA omform. Så har man pludselig en stor skærm man både kan bruge som TV, men også som en ordentlig PC skærm. Er der nogen der har leget med det - jeg tænker mere på hvordan det lavopløslige TV signal ser ud på skærmens opløsning? Nogen fiduser til Scart->VGA konvertering ville også være fint... |
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10476 |
![]() |
|
En Scart/VGA konverter er så dyr, at det alligevel ikke bliver en billig løsning og en almindelig videoindgang har jeg endnu ikke set på en PC skærm. Flemming |
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5307 |
![]() |
|
Jo, der findes enkelte. Har selv en Samsung 711MP som http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=170898 med tuner, SCART og S-video indgang. Men det er 4:3 skærm, og jeg er ikke imponeret over analog video kvalitet. Men der findes andre PC monitorer i 16:9 format med DVI indgang, og så kunne måske være interessant. Mvh JørgenT |
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10476 |
![]() |
|
|
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5307 |
![]() |
|
Det er en PC LCD monitor med TV tuner. Forgængeren hedder 710MP og som har en "søster" i ren monitor udgave under typebetegnelse 710N. Mvh JørgenT |
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|
Til køkkenet er den bedste løsning en ekstern tuner. Jeg bruger en ViewSonic i køkkenet. Det er helt perfekt. Til morgenbrug skal konen bare trykke på en knap på ViewSonicen og tænde Souround Forstærkeren, så er der TV på computerskærmen (ingen PC blandet ind) og lyd på højtalerne. Om aftenen hvor der skal foregå timeshift etc. så er det MCE maskinen der styrer den selvsamme skærm. Kan stærkt anbefales af hele familien |
||
![]() |
||
Thingmand ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 09-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 26 |
![]() |
|
Ideen var entop at man slap for tuneren - der findes masser med S-VHS, f.eks. en 21" HP Pavilion F2105 Widescreen... |
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9403 |
![]() |
|
Prøv at overvej MCenterFreaks løsning. Kører selv med samme løsning det fungerer perfekt. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |