recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - pc skærm valg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

pc skærm valg

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: pc skærm valg
    Sendt: 24-Juli-2019 kl. 17:04
kigger på flg skærme 



er blevet anbefalet med panel typen ah-ips da det har roligere billed men de 4 modeller der er i linket hvad vil i der anbefale, jeg kan ikke se forskellene
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2019 kl. 13:47
Hvad vil du bruge skærmen til?
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2019 kl. 13:55
skærmen skal bruges til flg :

alm internet brug
office dokumenter/ word
dvd/film streaming
billed redigering ikke professionelt

dvs almen brug

jeg fik oplyst af shg at de anbefalede ah-ips paneler til det brug men mit problem er man ser sig blind på skærmene da jeg ikke ved hvad man skal gå efter 

størelsen skal være 24" og sort kabinet

computeren er en lenovo thinkcentre som kører displayport.

Billedet på skærmen må gerne være skarpt, hvilket det ikke er på den gamle samsunt 315tw skærm 
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2019 kl. 14:06
Hvis den skal bruges til Billede redigering ville jeg ofre lidt mere på det 3-4000 kr.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2019 kl. 14:15
Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:



Billedet på skærmen må gerne være skarpt, hvilket det ikke er på den gamle samsunt 315tw skærm 

Enten er skærmen fuldstændigt itu, ellers er der noget galt med indstillingerne. Et skarpt billede kommer altid på en skærm, når du kører den rigtige opløsning (med mindre at skærmen er defekt).



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2019 kl. 14:16
når jeg nævner billed redigering så er det ikke adobe photo shop og lign programmer men simpel relttelser.

3-4000 det kommer til og knibe og få godkendt ;-)

havde også overvejet en samsung curved i 24" men ved ikke om det blot er gejl eller virkelig er praktisk 
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2019 kl. 14:18
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:



Billedet på skærmen må gerne være skarpt, hvilket det ikke er på den gamle samsunt 315tw skærm 

Enten er skærmen fuldstændigt itu, ellers er der noget galt med indstillingerne. Et skarpt billede kommer altid på en skærm, når du kører den rigtige opløsning (med mindre at skærmen er defekt).



Klaus

det er en gammel lcd skærm fra 2003 der sluger 70W 

det er ikke uskarp på den måde men når man nu sammenligner med nye skærme så virker deres billed mere klar i farver
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2019 kl. 20:07
24" curved er et no go. Det bliver først interessant at bruge når du kommer langt højere op i størrelser.

jeg ville snuppe en Dell ultrasharp skærm. u2518d kunne være et godt bud. IPS-skærm, fremragende farver som er kalibreret fra fabrikken. ganske hurtig, og der går ikke lang tid før man har vænnet sig til infinity edge designet. Nå ja og så kører den faktisk en ganske fortrinlig opløsning som gør at det virkelig er fedt at sidde og læse tekster på skærmen. Det står ganske enkelt krystalklart når man kører 2560x1440
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1692
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2019 kl. 21:29
Claus har klart fat i noget af det rigtige. Personligt mener jeg dog, at 2560x1440 er liiige en tand for småt på en 25".

Jeg foreslår i stedet Dell U2717D:
https://www.proshop.dk/Skaerm/Dell-27-Skaerm-UltraSharp-U2717D-Sort-6-ms-/2542361

Skal det være noget mindre og billigere, så er Dell U2412M en klassiker, der stadig holder:
https://www.proshop.dk/Skaerm/Dell-24-Skaerm-UltraSharp-U2412M-Black-Sort-8-ms-/2287942

Førstnævnte har 2560x1440 opløsning, der er perfekt til 27". Formatet er 16:9, så den kan direkte bruges til film, inkl. fra ekstern afspiller. Det er lidt anderledes med U2412M, der har 16:10 format. Det betyder, at den ikke umiddelbart kan bruges til film fra *ekstern* afspiller, men ser man film med f.eks. VLC og lignende, så er der ingen problemer.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2019 kl. 17:55
Jeg mener også at azreal har et godt bud på 24 tommer klassen Thumbs Up
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
renep Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Marts-2008
Sted: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 229
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér renep Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2019 kl. 18:50
Du skal måske ikke bruge det, men en væsentlig forskel på -12 og -17 modellerne er at en -17 også har displayport ud, så du kan serieforbinde flere skærme på samme PC-udgang (hvis den er kraftig nok).
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2019 kl. 11:46
alternativt kan man tage "std" versionen u2419H - så får man "bare" 1920x1080. Men alle de andre gode ting. Ikke så høj en opløsning, men også lige godt 1000,- billigere end u2518d. - til gengæld er kvaliteten den samme.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu