recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pc som media center
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pc som media center

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mVah Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Februar-2012
Sted: Vrå Danmark
Status: Offline
Point: 99
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mVah Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Pc som media center
    Sendt: 03-Juli-2012 kl. 18:32
Kære Recordere.

Er det muligt at styre min pc via xbmc på en ipad? altså vælge film etc? skal min computer have/kunne noget specielt? den har bluetooth etc.

Thomas
Til top
Klyve Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 11-Juni-2009
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Klyve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2012 kl. 19:20
Ja, det er bestemt muligt. Der findes et utal af apps (nogle bedre end andre), der kan styre xbmc fra iPad'en. Dem jeg har arbejdet med har alle gjort det via WiFi... 

http://xbmc-commander.com/ er min favorit. 

/Klyve
Til top
mVah Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mVah Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2012 kl. 19:32
Så en box som popcorn hour, eller Dune ville være spild af penge?
Til top
Klyve Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Klyve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2012 kl. 19:40
Det kommer da bestemt an på så meget... Det er vidst ikke et spørgsmål, der kan besvares ud fra de oplysninger du har givet. Der er sikkert mange, der har glæde af at have begge dele, men det kommer jo an på hvad dit behov og budget er og hvilke stumper du allerede har...

/Klyve
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 8672
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcardman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2012 kl. 20:00
hvis du ikke skal optage på den
så ja en dune er super
virker bare hvergang og tager stort set alt du giver den
har selv en og bruger en bærbar til mine optagelser

der er mange ting du skal tage højde for, med en pc løsning

Redigeret af xcardman - 03-Juli-2012 kl. 20:01
Til top
mVah Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mVah Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2012 kl. 20:02
Jeg har en benQ w1100, samsung smart tv, ps3, bose lifestyle 38, og så min pc, og så den nye ipad, men da kun Projekteren og tv'et hænger i stuen, vil jeg gerne hvis man kunne sidde i sofaen i stuen, og styre hvilke film osv. der skal startes i det andet rum ( på computeren), kan så ikke finde ud af om det ville være smart og ha noget Dune box, eller bare køre xbmc direkte på computeren?
Til top
Klyve Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Klyve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2012 kl. 20:17
Sådan som jeg forstår dit behov, så kan det sagtens dækkes med xbmc og iPad'en som remote, men det kræver noget opsætning og en egnet computer. Vi har sat min fars stationære op som mediecenter med xbmc og den står på kontoret ca 10 m der fra og det spiller bare. Har ikke selv arbejdet med popcorn, dune og lignende, men hører meget godt om det, og det ville sikkert også kunne blive godt. Har du en NAS eller hvordan?

/Klyve
Til top
mVah Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mVah Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2012 kl. 09:32
Nej ingen nas, bare en stationær , som jeg fra tid til anden også gamer lidt på. Den ville dog sagtens kunne trække diverse da det er en high end. Xcard, er der en dune box du kan anbefale ?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu