|
pc til filmafspilling |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Driskoll ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 10-November-2013 Sted: Fredericia Status: Offline Point: 16 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 17-November-2013 kl. 20:23 |
Jeg skal lave en pc som udelukkende skal kunne afspille film til et tv. Grunden til at det sksl være en rigtig pc og ikke andre medie center løsninger er ar jeg bruger specielt lavede .ico filer på min mapper så skal gerne køre w7. Har f eks rippet en masse gamle dvd'er med sæsoner af gamle tv serier.
Skal gerne være billigt og småt. Vil slå en ekstern harddisk til. Nogen der har ideer til hardware? |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
En Intel NUC...
M.v.h. |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Driskoll - jeg ved ikke lige hvad du mener en htpc er men du er ret langt fra det i hvert fald. - en htpc er en ganske alm pc bare i mindre størrelse og mere støjsvag og mere strømbesparende. Softwaren er sat op til at man let og elegant kan få fat i sine medier. deraf navnet "home theater PC"
ved ikke lige hvorfor man overhovedet vælger at bruge ikoner til at vise coverart med. Windows er så ufattelig dårlig på det punkt. Et coverbillede i folderen er langt mere intelligent og virker hvis man bruger xbmc, plex, eller et af de andre mediecenter applikationer. Men bortset fra det, så kan enhver pc afspille film i dag. det er et spm om hvordan du vil have lyd ud og personlige preferencer for budget/udseende etc. |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Driskoll
Har en PC til salg som er sat op til Mediacenter, det er en Acer Aspire Revo
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Driskoll ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 10-November-2013 Sted: Fredericia Status: Offline Point: 16 |
Det har du nok ret i...Altså grunden til jeg bruger .ico er fordi at man så får alle størrelser billeder og ikke blot i hoved mappen. Et eksempel ![]() |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10583 |
Alle moderne PCer kan, som andre også har nævnt, afspille film. Du bør dog af hensyn til at holde støjniveauet lavest muligt gå efter CPU og grafikkort der bruger så lidt strøm som muligt, og kun gå efter de mest støjsvage blæsere til køling. Desuden vil jeg anbefale en SSD og ikke en almindelig harddisk til styresystem, hvis PCen udelukkende skal bruges til filmafspilning.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Flemming - okay. En ssd ville bare være for lille rent plads mæssigt. Personen der skal have den er vant til bare at have w7 og afspille med vlc...det ville en intel nuc eller noget endnu billigere altså nemt klare .
Har altid brugt min pc til alt muligt så var i tvivl hvor gode de her små pc typer var blevet. Tror bare jeg køber sådan en, nogen ram og en mindre ssd harddisk og så slutter jeg en ekstern disk til. Redigeret af Driskoll - 18-November-2013 kl. 16:23 |
|
![]() |
|
Overvejer denne her
http://www.pixmania.dk/multimedieharddisk/xtreamer-ultra-2-de-luxe/12373037-a.html |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Du køber vel ikke derfra.? Det er bestemt ikke et godt sted.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
' Nej ville finde modellen et andet sted. Men ville modellen selv være et godt køb |
|
![]() |
|
Aner det ikke. Klarer mig fint med Recorderen, den afspiller fint diverse formater som haves på en HDD.
Gik netop af den grund væk fra HTPCen, derfor er den til salg.
|
|
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7240 |
SSD'en er til styresystem. Og programmer . Film ligger du på usb disk eller en god gammeldags roterende disk indbygget
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |