recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - pc til filmafspilling
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

pc til filmafspilling

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Driskoll Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-November-2013
Sted: Fredericia
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Driskoll Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: pc til filmafspilling
    Sendt: 17-November-2013 kl. 20:23
Jeg skal lave en pc som udelukkende skal kunne afspille film til et tv. Grunden til at det sksl være en rigtig pc og ikke andre medie center løsninger er ar jeg bruger specielt lavede .ico filer på min mapper så skal gerne køre w7. Har f eks rippet en masse gamle dvd'er med sæsoner af gamle tv serier.
Skal gerne være billigt og småt. Vil slå en ekstern harddisk til.

Nogen der har ideer til hardware?
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2013 kl. 20:59
En Intel NUC...

M.v.h.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2013 kl. 10:31
Driskoll - jeg ved ikke lige hvad du mener en htpc er men du er ret langt fra det i hvert fald. - en htpc er en ganske alm pc bare i mindre størrelse og mere støjsvag og mere strømbesparende. Softwaren er sat op til at man let og elegant kan få fat i sine medier. deraf navnet "home theater PC"

ved ikke lige hvorfor man overhovedet vælger at bruge ikoner til at vise coverart med. Windows er så ufattelig dårlig på det punkt. Et coverbillede i folderen er langt mere intelligent og virker hvis man bruger xbmc, plex, eller et af de andre mediecenter applikationer.

Men bortset fra det, så kan enhver pc afspille film i dag. det er et spm om hvordan du vil have lyd ud og personlige preferencer for budget/udseende etc.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2013 kl. 14:51

Driskoll
Har en PC til salg som er sat op til Mediacenter, det er en Acer Aspire Revo
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Driskoll Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2013 kl. 15:02
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Driskoll - jeg ved ikke lige hvad du mener en htpc er men du er ret langt fra det i hvert fald. - en htpc er en ganske alm pc bare i mindre størrelse og mere støjsvag og mere strømbesparende. Softwaren er sat op til at man let og elegant kan få fat i sine medier. deraf navnet "home theater PC"

ved ikke lige hvorfor man overhovedet vælger at bruge ikoner til at vise coverart med. Windows er så ufattelig dårlig på det punkt. Et coverbillede i folderen er langt mere intelligent og virker hvis man bruger xbmc, plex, eller et af de andre mediecenter applikationer.

Men bortset fra det, så kan enhver pc afspille film i dag. det er et spm om hvordan du vil have lyd ud og personlige preferencer for budget/udseende etc.

Det har du nok ret i...Altså grunden til jeg bruger .ico er fordi at man så får alle størrelser billeder og ikke blot i hoved mappen.
Et eksempel

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10583
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2013 kl. 15:10
Alle moderne PCer kan, som andre også har nævnt, afspille film. Du bør dog af hensyn til at holde støjniveauet lavest muligt gå efter CPU og grafikkort der bruger så lidt strøm som muligt, og kun gå efter de mest støjsvage blæsere til køling. Desuden vil jeg anbefale en SSD og ikke en almindelig harddisk til styresystem, hvis PCen udelukkende skal bruges til filmafspilning.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Driskoll Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2013 kl. 15:32
Flemming - okay. En ssd ville bare være for lille rent plads mæssigt. Personen der skal have den er vant til bare at have w7 og afspille med vlc...det ville en intel nuc eller noget endnu billigere altså nemt klare .

Har altid brugt min pc til alt muligt så var i tvivl hvor gode de her små pc typer var blevet.

Tror bare jeg køber sådan en, nogen ram og en mindre ssd harddisk og så slutter jeg en ekstern disk til.

Redigeret af Driskoll - 18-November-2013 kl. 16:23
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Driskoll Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2013 kl. 16:33
Overvejer denne her

http://www.pixmania.dk/multimedieharddisk/xtreamer-ultra-2-de-luxe/12373037-a.html
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2013 kl. 17:08

Du køber vel ikke derfra.? Det er bestemt ikke et godt sted.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Driskoll Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2013 kl. 17:16
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Du køber vel ikke derfra.? Det er bestemt ikke et godt sted.

'
Nej ville finde modellen et andet sted. Men ville modellen selv være et godt køb
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2013 kl. 17:38

Aner det ikke. Klarer mig fint med Recorderen, den afspiller fint diverse formater som haves på en HDD.
Gik netop af den grund væk fra HTPCen, derfor er den til salg.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7240
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2013 kl. 18:33
SSD'en er til styresystem. Og programmer . Film ligger du på usb disk eller en god gammeldags roterende disk indbygget
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu