|
PC til TV |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
kelloggs ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2006 Status: Offline Point: 7 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-Oktober-2014 kl. 20:42 |
Jeg vil gerne bruge Popcorn Time på mit tv, men min bærbare computer har ingen HDMI udgang.
Skal jeg købe en Chromecast el. lign. adapter for, at det kan lade sige gøre eller kan et usb/hdmi kabel også gøre det eller er der noget helt 3. ?
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du skal i mangel på HDMI i stedet bruge VGA. Det er kun en video forbindelse, så der skal bruges separat kabel til lyd. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
kelloggs ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2006 Status: Offline Point: 7 |
Er der retning på denne type kabler ? Jeg synes jeg er stødt på en del hvor retningen er noteret.
Det her ligner løsningen http://www.ebay.co.uk/itm/1-8m-6Ft-HDMI-male-to-VGA-male-with-3-5mm-stereo-Audio-USB-Power-convert-adapter-/121353851103?pt=UK_Computing_Sound_Vision_Video_Cables_Adapters&hash=item1c4140d0df Med mindre altså at det "vender" forkert.
Redigeret af kelloggs - 04-Oktober-2014 kl. 21:36 |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5362 |
Det er en lidt tvetydig beskrivelse, men så vidt jeg kan tolke er det converter fra digital HDMI til analog VGA + audio, så den forkerte vej til dit behov. Har TV ikke VGA input stik? Det vil være det letteste med et VGA -> VGA kabel plus et 3,5 mm minijack kabel Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
Det har det da også, jeg går straks i krig med at teste
![]() |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
Desværre er de fleste tv begrænset til 60Hz og dårlig opløsning over deres vga stik.
Men teknisk set må du heller ikke modtage hjælp, da popcorn time er rettighedsstridigt materiale. Det skal sidestilles med at downloade en film og se den uden at have lov til det. |
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Ja, den kan bruges med en USB 3.0 tilslutning, så der skal være en sådan. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10581 |
Hvis den har DVI kan du bruge et DVI>HDMI kabel http://www.av-cables.dk/dvi-til-hdmi-kabel/ plus et separat lydkabel, så får du digital billedkvalitet i stedet analog som er det eneste VGA kan overføre. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Oakie ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 273 |
Hmm du kunne også streame til og fra dit tv hvis det har DNLA.
Tjek servioo ud... Det gør jeg.. Oak |
|
![]() |
|
Min bærbare har ikke DVI, men mit tv har DNLA, så jeg vil kigge på serviio og se om det er løsningen.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |