recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PC tilslutning til PX70
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPC tilslutning til PX70

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2007 kl. 20:44

Mht. dit grafikkort kan der godt være forskel på de to DVI udgange, så du må prøve dig frem for at se hvilken der virker med TV'et, hvis du samtidig skal have den anden DVI udgang tilsluttet en PC-monitor.

Du skal tilslutte DVI/HDMI kablet til HDMI indgang 1 på TV'et, og ja den ved selv at den skal hente lyden fra phonoindgangene hvis du bruger HDMI1.

PS: HUSK at både tv og computer skal være slukket når du tilslutter DVI/HDMI kabel - helst skal du helt fjerne strømkablet fra PC'en

Det er set mere end en gang at HDMI indgangen i TV'et brænder af hvis man tilslutter fra en tændt pc.

Redigeret af spawn - 07-Juli-2007 kl. 20:45
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Rulle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Maj-2007
Point: 280
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2007 kl. 00:12

En anden mulighed er at skifte dit grafikkort ud.. Jeg har også computeren i et andet rum og jeg har kun trukket et HDMI kabel i væggen. Idag kan du sagten få grafikkort med HDMI udgange, og de kan så kobles sammen med lydkortet så du fører det hele i et kabel. Som med en dvd afspiller.

Hvilket grafikkort det skal være ved jeg dog ikke, skal selv på jagt inden så længe så forslag er velkomne

/Martin
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2007
Point: 1368
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2007 kl. 11:01

Spawn: Er det på samme måde at bruge et 50px70. den kører da i 1366 x 768 så vidt jeg ved. vil jeg få de samme problemer med overscan?

Skal kun bruges til film gennem computeren.. så ville vga kablet vel være det mest optimale og så et optisk kabel til anlægget..??

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2007 kl. 13:13
nemlig - på et 50px70 hvor opløsningen netop er 1366x768 kan du køre optimalt over VGA med både pixelmapping og korrekt aspect ratio og ingen overscan - så på den er der ingen problemstillinger at overveje

Redigeret af spawn - 09-Juli-2007 kl. 13:13
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu