recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PC TOTAL låst ved Windows 10 update
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

PC TOTAL låst ved Windows 10 update

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
johnvester Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér johnvester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: PC TOTAL låst ved Windows 10 update
    Sendt: 19-Oktober-2019 kl. 14:54
Da jeg skulle opdatere min LENOVO, fin jeg at vide, at jeg skulle bruge en USB-stick på min 16GB, da der var for lidt plads på HD.
Det gjorde jeg så. Da den bad om USB-sticken havde den låst.
Uanset hvad jeg gør, kommer der bare et vindue der beder om USB-stick.

I desperation satte jeg Windows installations DVD i for at starte HELT forfra, men ak: under opstarten kom det samme vindue frem igen.
Dvs at den slet ikke starter op med DVD'en.

HJÆLP!
Sharp LC-43
Marantz SR7008
Pioneer DVR 540H-S
Dali 470 / JBL Sub / Audiomonitor center + bag
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2019 kl. 17:06
Er der allerede Windows 10 på Pcen, eller forsøger du at opgradere fra en tidligere Windows version? Hvis det første er tilfældet skal du have slettet noget på dit C-drev for at gøre plads til opdateringer. Har du prøvet at slukke PCen helt og derefter genstarte for at opdatere via Windows Update? Hvem har fortalt dig at du skulle bruge en USB stick - du kan jo ikke installere opdateringer på en USB stick når Windows er på harddisken.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
johnvester Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér johnvester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2019 kl. 17:41
Ja. Der var Windows 10 før.
Det var updateprogrammet, der bad om en USB stick.
Det hjælper IKKE at genstarte PC'en, da den er HELT DØD, og kun viser vinduet hvor den forlanger USB'en.
Sharp LC-43
Marantz SR7008
Pioneer DVR 540H-S
Dali 470 / JBL Sub / Audiomonitor center + bag
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2019 kl. 21:08
Oprindeligt skrevet af johnvester johnvester skrev:

I desperation satte jeg Windows installations DVD i for at starte HELT forfra, men ak: under opstarten kom det samme vindue frem igen.
Dvs at den slet ikke starter op med DVD'en.

HJÆLP!
Du skal nok ind i boot rækkefølge menu eller BIOS for at angive den skal starte boot fra DVD.
Ved ikke hvilken tast du skal bruge under start boot proces for at komme ind i boot menu, men måske noget F12 eller anden F-tast?
Det vises måske på skærm kortvarigt ved start?

Men noget andet, den Windows 10 build version du har på DVD er nok ret forældet og skal opdateres så snart den er installeret. Wink
Så hellere hente seneste udgave fra Microsoft og lav en USB stick til at boote fra - kræver selvfølgelig internet adgang på brugbar PC. Smile



Redigeret af JørgenT - 19-Oktober-2019 kl. 21:13
Mvh. JørgenT
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2019 kl. 22:24
Oprindeligt skrevet af johnvester johnvester skrev:

Det var updateprogrammet, der bad om en USB stick.


Der er noget galt her. Windows Update forlanger ikke nogen USB stick, medmindre det er til at oprette et nyt installationsmedie. Som jeg nævnte tidligere kan du ikke installere opdateringer på en USB stick når Windows er installeret på harddisken. Jeg vil anbefale dig at følge Jørgens vejledning og installere nyeste udgave af Windows 10.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2019 kl. 23:34
Oprindeligt skrevet af johnvester johnvester skrev:

Da jeg skulle opdatere min LENOVO, fin jeg at vide, at jeg skulle bruge en USB-stick på min 16GB, da der var for lidt plads på HD.

Det har jeg simpelthen aldrig hørt om før.
Var det en helt standard Windows opdatering der kom af sig selv?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
meyhoff Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 107
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér meyhoff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2019 kl. 00:37
Jeg har oplevet dette, havde købt en billig all-in-one med 32 gb lagerplads, men på grund af alt muligt crap (bloatware) som er installeret sammen med windows på en sådan maskine, var der ikke plads til at opdatere windows, mener det var en af de store opdateringer.
Jeg vil foreslå dig at tømme maskinen (formatere), og så installere en frisk windows uden crap som JørgenT beskriver.

Derefter vil der selv på 32 gb være en del plads tilovers.

Jan
Meyhoff

Sony KD-55X8505
Sony RHT-G900
Sony PS3/PS4/PSVITA
Surface Pro 7+ i7 256GB
Apple iPhone Xr
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 541
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2019 kl. 14:36
https://tweak.dk/ har rapporteret om massevis af fejl i Windows 10 opdateringerne og løsninger til nogen af dem, måske de også har løsningen til dit problem.


mvh en Windows 7 bruger
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
johnvester Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér johnvester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2019 kl. 17:23
Nu kom jeg ind i BIOS, men her kan man IKKE vælge DVD-drev som opstart.
Det eneste jeg kunne se, var at USB-boot er sat til.
Så jeg må vel bare forsøge at kopiere min DVD med Windows 10 til en BOOT USB, og så håbe!  
Sharp LC-43
Marantz SR7008
Pioneer DVR 540H-S
Dali 470 / JBL Sub / Audiomonitor center + bag
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2019 kl. 18:00
Hvorfor vil du kopiere din dvd?
Læste du Jørgens beskrivelse og fulgte linket til Microsoft?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2019 kl. 23:00
Oprindeligt skrevet af johnvester johnvester skrev:

Nu kom jeg ind i BIOS, men her kan man IKKE vælge DVD-drev som opstart.
Det eneste jeg kunne se, var at USB-boot er sat til.
Så jeg må vel bare forsøge at kopiere min DVD med Windows 10 til en BOOT USB, og så håbe!  
Selvfølgelig kan man vælge at starte op fra DVD.

Ellers må du bruge en livline og få en anden til at kigge på den.

Men du slipper nok ikke for at skulle fjerne noget data fra den interne disk.

Til det kan du starte op på en bootdisk og kopiere tingene ud til eksempelvis din USB stick.
Medmindre du da bare vil slette det.

Som bootdisk kan anbefales Hirens: https://www.hirensbootcd.org/
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
hifi46 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-Oktober-2019
Sted: København NV
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hifi46 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2019 kl. 22:49
Det er vist ikke helt rigtigt det I skriver!

Man bruger den såkaldte Media Creation.exe som hentes på Microsoft hjemmeside.

Og ja, der bruges USB-nøgle.



Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu