|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Chrilz ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 25-Juni-2008 Status: Offline Point: 3 |
![]() Sendt: 26-Juni-2008 kl. 13:34 |
Hej alle!
Jeg for et par dage siden fået et nyt phillips fladskærmstv i studentergave. Har tidligere med mit gamle fjernsyn haft kørt billedet fra min computer overpå mit fjernsyn uden problemer. Men nu her med mit nye fjernsyn får jeg billedet over, men det er kun i sort/hvid, er der nogle der har en ide om, hvad det skyldes, at jeg ikke kan få farve på? Og hvad jeg eventuelt skal gøre for at få farve. Skal siges, at det er et s-video scart stik jeg bruger. |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10584 |
![]() |
Du har garanteret dit TV sat op til composite eller RGB inde i menuen for den pågældende AV indgang. Det skal stilles om til S-video. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
![]() |
Okay, nogen ide om, hvordan jeg kan ændre det. Kan ikke umiddelbart finde det? :)
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10584 |
![]() |
Da jeg ikke kender dit TVs menuer vil jeg anbefale dig at se i manualen. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
![]() |
Blev ikke klogere på det punkt ved at kigge i manualen.
Men de skriver dog, at det kun er en dvi udgang til hdmi i fjernsynet der vil virke, hvis man vil bruge fjernsynet som computerskærm. Bare mærkeligt når jeg nu godt kan få billede hen på fjernsynet ved hjælp af s-video. :s. |
|
![]() |
|
kæfert ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 25-December-2006 Status: Offline Point: 22 |
![]() |
Du kan prøve at købe et colorfixer kabel og se om det løser problemet. Det plejer at virke, og det kan så vidt jeg husker købes flere steder bla. i Fona.
|
|
![]() |
|
yderside ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 78 |
![]() |
Kan du vælge om din S-Vhs kører PAL eller NTSC? Lyder som om den kører NTSC
|
|
Premier League 2007/2008 - Manchester United
Champions League 2007/2008 - Manchester United Espania Campeones |
|
![]() |
|
![]() |
Det er en PC. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
|
![]() |
|
yderside ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 78 |
![]() |
Ja, men han skal vel se det på fjernsynet!! På mit Loewe kan jeg indstille de enkelte kanaler om de modtagne signaler er enten PAL eller NTSC. Men ellers så bare nevermind mit indlæg |
|
Premier League 2007/2008 - Manchester United
Champions League 2007/2008 - Manchester United Espania Campeones |
|
![]() |
|
laursen ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4056 |
![]() |
Hej Flemming,
Ja - og der kan det også være et problem. Se f.eks. denne beskrivelse fra NVidia! Edit: indstillingen for "Signal Format" skal sta på B/PAL eller G/PAL mens "Video output format" indstilles til S-Video. /Lars Redigeret af laursen - 26-Juni-2008 kl. 17:50 |
|
![]() |
|
![]() |
Grunden til mit svar er, at S-VHS er en videobåndoptager. Alle moderne TV burde automatisk finde ud af om det er et PAL eller NTSC signal der modtages via AV indgangene. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
|
![]() |
|
jnvir ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 428 |
![]() |
Du kan næppe læse en fire punkt Palatino på tv-skærmen, hvis den sendes til tv'et med S-video... |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |