recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pc uden skærm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPc uden skærm

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
perf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-November-2005
Status: Offline
Point: 327
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2011 kl. 14:19
Oprindeligt skrevet af perf perf skrev:

Oprindeligt skrevet af vacDK vacDK skrev:

Hvorfor ikke bare bruge RDP "remote desktop" fra din android. ? så kan du logge på media centeret fra androiden. minus er at når du tænder tv'et for at se fjernsyn for eks, så skal der tastes en kode, der plejer jeg at sætte kode til f.eks 1, så kan man bruge remoten :)

jo bestemt da....Er der en app der kan anbefales ?

Det minus du omtaler....der er jeg ikke helt med. Er det når jeg tænder fjernsyn for at se hvad der foregår på pc' en du mener ?? 

mvh

fik testet "team viewer"...men synes ikke den virker med windows media center brugergrænsefladen.  Er der nogle der har et bedre forslag til apps til android.

mvh
Til top
LarsenLP Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-August-2008
Point: 85
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2011 kl. 20:34
Jeg har selv søgt efter dette tidligere, men først her den anden dag gav det pote: Media Center Control

Det kræver installation af en lille utility på WMC PC'en, som gør fjernbetjening mulig via lokalnet (og understøtter endda WOL :-), og Internet (hvis man sætter portforward op på sin router, selvfølgelig).

Du kan browse musik, lave playlister og styre afspilningen, som hvis du havde tændt fjernsynet. Du kan også browse optaget tv, guiden, schedulere optagelser med meget mere.
Til top
perf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2011 kl. 23:26
Oprindeligt skrevet af LarsenLP LarsenLP skrev:

Jeg har selv søgt efter dette tidligere, men først her den anden dag gav det pote: Media Center Control

Det kræver installation af en lille utility på WMC PC'en, som gør fjernbetjening mulig via lokalnet (og understøtter endda WOL :-), og Internet (hvis man sætter portforward op på sin router, selvfølgelig).

Du kan browse musik, lave playlister og styre afspilningen, som hvis du havde tændt fjernsynet. Du kan også browse optaget tv, guiden, schedulere optagelser med meget mere.

tak for tippet :-)  ser rigtig lovende ud ! 

Jeg kan godt slukke pc'en via applikationen...men wake on lan..kan jeg ikke få til at fungere. Har du nogen idet om hvad jeg evt. mgl...Har jo indtastet mac adresse, ellers går jeg udfra at apps heller ikke kunne slukke pc'en og så vidt jeg kan se er wol enabled i bios..

mvh Per
Til top
Psymon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-September-2011
Point: 304
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2011 kl. 11:28
Mht musikafspilning, hvis det program til wmc ikke virker, så er der flere muligheder.

Squeezebox, ikke hardwaren, men softwaren. Der squeezeserver og squeezeslave, så kan en normal pc fungere som en squeezebox, jeg køre med dette setup, hvor min Ubuntu server er koblet til forstærkeren og køre den vej. Begge programmer findes og virker fint til windows.

iTunes metoden som er nævnt tidligere, virker fint med Android telefoner, ulempen er ingen FLAC og bundet til iTunes.

Winamp kan også bruges, har kørt med winamp og Lazik+ på android telefon indtil jeg gik over til squeezebox setup'et. Dog er Lazik+ vist fjernet da AOL mente det overskred nogle af deres patenter på winamp. (jeg har dog apk'en liggende hvis du vil prøve)

Det jeg synes er bedst er dog squeezebox setup'et, da det nemt kan udvides med fysiske squeezeboxes rundt omkring i hjemmet. 

Redigeret af Psymon - 02-Oktober-2011 kl. 11:29
Til top
perf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2011 kl. 12:53
Oprindeligt skrevet af Psymon Psymon skrev:

Mht musikafspilning, hvis det program til wmc ikke virker, så er der flere muligheder.

programmet virker skam fint til musikafspilning Smile  det bedste jeg er stødt på...faktisk også
det eneste jeg har set til windows media center

Redigeret af perf - 03-Oktober-2011 kl. 12:55
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2011 kl. 13:49

tak for tippet :-)  ser rigtig lovende ud ! 

Jeg kan godt slukke pc'en via applikationen...men wake on lan..kan jeg ikke få til at fungere. Har du nogen idet om hvad jeg evt. mgl...Har jo indtastet mac adresse, ellers går jeg udfra at apps heller ikke kunne slukke pc'en og så vidt jeg kan se er wol enabled i bios..

mvh Per

Har du været inde på netkortet i Windows 7 og slå WOL til (se evt. i PDF-vejledningen til MCC)?

Man kan godt slukke PC'en uden den korrekte MAC-adresse - den bruges kun til WOL. Det kan derfor være en god idé at dobbeltchecke MAC-adressen!

Lars Peter
Til top
perf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2011 kl. 22:45
YES...så spiller det også med WOL :-)

Hvis jeg så lige skal finde de lidt kritiske briller, midt i glæden, så er det at mit win7 64 bit er blevet markant sløvere i startup..måske 1½ minut i opstart nu.  Krydser fingre for at pgm. virker stabilt :-)

Kan du få (musik)videoer til at blive vist på din tlf ?  Jeg får kun "fastbillede", men lyden afspiller upåklageligt .

Fotos kan jeg også kun få vist enkeltvis på telefonen og altså ikke som slide show.

Men men men...hovedsagen er at musikafspilleren fungerer Thumbs Up

mvh Per
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2011 kl. 23:00

Kan du få (musik)videoer til at blive vist på din tlf ?  Jeg får kun "fastbillede", men lyden afspiller upåklageligt .

Øh, jeg er ikke helt sikker på, jeg forstår spørgsmålet. Jeg får ikke vist videoer eller afspillet musik direkte på telefonen, men på W7 Media Center. Tænker du på, om jeg kan styre at få vist videoer på W7?

Fotos kan jeg også kun få vist enkeltvis på telefonen og altså ikke som slide show.

Igen er jeg ikke helt sikker på spørgsmålet. Jeg får bare vist thumbnails på telefonen, og når jeg så vælger et af billederne, bliver det vist på W7 MCE. Hvis jeg vil have vist et slideshow af billederne i en mappe, long-press'er jeg bare på det første billede og vælger Slide Show i context-menuen.
Til top
perf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2011 kl. 23:17
Oprindeligt skrevet af LarsenLP LarsenLP skrev:

Øh, jeg er ikke helt sikker på, jeg forstår spørgsmålet. Jeg får ikke vist videoer eller afspillet musik direkte på telefonen, men på W7 Media Center. Tænker du på, om jeg kan styre at få vist videoer på W7?

Igen er jeg ikke helt sikker på spørgsmålet. Jeg får bare vist thumbnails på telefonen, og når jeg så vælger et af billederne, bliver det vist på W7 MCE. Hvis jeg vil have vist et slideshow af billederne i en mappe, long-press'er jeg bare på det første billede og vælger Slide Show i context-menuen.

det jeg mente var om det var muligt at få vist videoen på telefonen og slideshowet på telefone.  Jeg er med på at de jo bliver vist på skærmen/tv'et, hvis det eller er tændt :-)
Men ok, det er jo nok ikke en mulighed at få det afspillet på telefonen. Thumbnails kan vises fullscreen ved at vælge ...show details..og så tap på image..

Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2005
Point: 2047
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2011 kl. 08:07
Jeg bruger selv LogMeIn... Både til pc og ipod touch

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2011 kl. 21:44

Thumbnails kan vises fullscreen ved at vælge ...show details..og så tap på image..

Ah, så lærte jeg også noget Smile
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu