|
PC ur opdaterer ikke tiden! |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hvilket batteri? Hvor henne? |
||
![]() |
||
LarsGeisler ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 398 |
|
Det sidder på bundkortet. Men hvis det er fladt mener jeg ikke man kan boote?
|
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
|
Det kommer an på hvordan standard indstillingerne ser ud. Hvis der ikke er strøm på bios batteriet, så nulstiller computerens hardware opsætning. Det er denne som benyttes til at finde harddisk osv. samt holde styr på tiden.
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Så fik jeg løst det med opdatering af virus- og spyware. Hvorfor den ville nu ved jeg ikke, men min PC er igen fuldt beskyttet
Redigeret af Kampus - 16-April-2013 kl. 20:53 |
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5310 |
|
Den har haft ur stillet en måned for langt frem i tiden, så går der sikkert ged i tjek af opdatering. ![]() Jeg var ved at rive mine sidste grå hår af for 1-2 år siden. En af mine venner kunne ikke lave login på Facebook konto på hjemme PC, men OK på firma PC. ![]() Der gik ur også en måned for langt fremme på hjemme PC. Efter sync virkede alt igen. ![]() Mvh JørgenT
|
||
![]() |
||
Prospect ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2008 Sted: Ølstykke Status: Offline Point: 783 |
|
Det er meget normalt at windows produkter ikke gider opdatere med forkerte tidsindstillinger.
|
||
![]() |
||
Basto ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-December-2011 Sted: danmark Status: Offline Point: 533 |
|
Jeg har iøvrigt samme problem. Hvis cmos batteriet hedder CR2032 så kan du købe det hos den nærmeste købmand.
Det er hvad de kloge siger via Google . Jeg har skiftet mit batteri ud igår dog har jeg taget et fra en anden pc ( jeg ved ikke om den går ? når det er brugt ) Men det er da et forsøg værd Mvh michael |
||
![]() |
||
|
Har nu kørt UDEN automatisk opdatering siden i går. Uret var så lige foran med 3 timer...
Så nu er automatisk opdatering slået til igen. Men hvad sker der lige med det UR? Det gir tilsyneladende en masse bøvl med programmer og deres opdatering hvis uret er foran i tid... Redigeret af Kampus - 17-April-2013 kl. 10:33 |
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
|
Har du kontrolleret om du har korrekt tidszone, ellers vil uret hele tiden blive stillet forkert.
|
||
![]() |
||
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1597 |
|
Datoen skal også være korrekt. Det ses tit at ur/dato kan stille sig frem i tiden ved batteri/strømsvigt. Naturligvis vil den melde om forældet antivirus, men da der ikke findes flere opdateringer, vil denne fejl kører i loop, indtil tid/dato er korrekt stillet.
CR2032 er det mest benyttede og kan findes i de fleste elektronikforretninger. Ligesom typen også kan bruges til køkkenvægte, kan dette også forefindes hos mange isenkræmmere. |
||
![]() |
||
|
Netto har dem vidst også i en 2-pack til 10-20 kr
![]() |
||
![]() |
||
|
Tar' lige fat i den her igen. Min Pc vil kun opdatere hvis datoen er korrekt. Men hvorfor siger den så at det er den 3. maj i dag? Fatter ikke en dyt :-(
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |