recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PC via HDMI til Panasonic TH-50PX70E
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPC via HDMI til Panasonic TH-50PX70E

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Philo Beddoe Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 25-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Emne: PC via HDMI til Panasonic TH-50PX70E
    Sendt: 29-April-2007 kl. 00:37
Hej

Er der nogen, der har held med at tilslutte pc via HDMI (DVI til HDMI)
Jeg har ATI Radeon 9800 PRO 128MB med nyeste driver (catalyst 07.4)

Hvis jeg kører 1280x720, man jeg ikke se den nederst+øverste kant, og det pisser mig lidt af.

Lavere indstilling giver sorte kanter, så det er også skod.

Skal man virkelig bruge VGA for at få dette til at spille??

Film i 1280x720 ser ellers utrolig fedt ud

Hilsen
En lykkelig ejer af Panasonic TH-50PX70E (Gad ikke vente på Pioneer G8, så lev i nuet)
Right turn, CLyde..
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2007 kl. 00:49

Du skal bruge 1280x720 som du gør - og lade være med at blive pisset af over den overscan der gør at du ikke kan se nederste og øverste kant - det er nemlig helt som det skal være. Alle tv er designede til at overscanne indkommende A/V signaler en lille smule og kun vise det der hedder safe area - ingen vil jo se tv med den tekst tv støj der kører i toppen eller den vhs trackingstøj der kører i bunden.

TV'et er bygget som et TV - ikke som en pc monitor - derfor opfører det sig som et TV skal opføre sig.

Du har måske bare aldrig bemærket at alle dine andre kilder også har denne overscan før fordi det kun er et pc billede der har kanter der rager helt ud i overscan området.

Løsningen er ganske enkel - du går bare ind i dine catalyst driver og benytter ATI's værktøj der til at justere for denne overscan. Med dette kan du tilpasse opløsningen så der ikke er overscan.

Alternativt så lever du med en smule overscan, for det giver nemlig det bedste filmbillede på 720p hd materiale, fordi computeren så ikke skal skalere billedet.

Alternativ 2 - så bruger du VGA i opløsningen 1366(1360)x768 - dit 50" har jo denne opløsning og tilbyder pixelmapping i denne opløsning over VGA - så du vil også der få et flot skarpt billede med korrekt aspect ratio. Derved laver du ingen skalering i TV'et men kun på computeren.

Redigeret af spawn - 29-April-2007 kl. 01:03
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2007 kl. 21:24
Cooool, jeg prøver lige at anskaffe et VGA kabel
Right turn, CLyde..
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2007 kl. 22:29
Hej igen

VGA indgangen giver da et møg billede, så jeg lever med DVI-HDMI kablet og den smule overscan, da det er 1000 gange bedre

Damn hvor ser Lord Of The Rings trilogien fed ud i 1280x720
Right turn, CLyde..
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2007 kl. 22:40

Hej Philo

Giver VGA indgangen et møgbillede selvom det kan pixelmappes ? (jeg har ikke selv set et 50" med pc tilsluttet over vga endnu)

Dårligere farver/kontrast ?

Glædeligt at høre du i det mindste er tilfreds med 720p over DVI

Til top
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2007 kl. 23:51
Tekst ser lidt uklart ud via vga, både i 720P og 1360x768

Det er uskarp, men via DVI sparker det numse

Selv min Pioneer dvd afspiller med component må give op, så jeg bruger mit dvd drev i computeren nu
Right turn, CLyde..
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2007 kl. 00:02

ok - du prøvede ikke med 1366x768 over VGA ? Panelet er jo 1366x768 og den accepter input i 1366x768

Både 720p og 1360x768 giver ikke 1:1 pixelmapping og dermed heller ikke helt skarp tekst.

Når jeg eks. prøver 1024x768 over VGA på min 42" som har denne opløsning er det 1:1pixelmappet og tekst står knivskarpt.

Men ja - 720p DVI sparker bestemt numse

Til top
hyldig87 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-April-2007
Point: 473
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2007 kl. 02:57

I skal være glade for i ikke har nvidia kort... Der er det ikke muligt at kompensere for overscan på nogen måde i driver indstillinger, og har ikke kunne finde noget 3rd party software der kunne endnu...

Og det er altså virkelig seriøst overscan, kan ikke se hele proceslinjen når den er trukket til 2 linjer og det er hele vejen rundt... Har prøve alle opløsninger, la nvidia scalere og la tv'et scalere

Så det var som at smide pengene ud af vinduet at jeg købte DVI-HDMI...

Valgte så at købe et VGA kabel og som hos spawn, står det os knivskarpt her når jeg kører opløsning tæt på er 1:1 pixelmapping eller bare tæt på, og der er næsten intet overscan.

Ville bare stadig ønske jeg kunne finde en løsning på det DVI-HDMI overscan...

Redigeret af hyldig87 - 03-Maj-2007 kl. 02:59
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2006
Point: 1116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2007 kl. 06:29
Oprindeligt skrevet af hyldig87 hyldig87 skrev:

I skal være glade for i ikke har nvidia kort... Der er det ikke muligt at kompensere for overscan på nogen måde i driver indstillinger, og har ikke kunne finde noget 3rd party software der kunne endnu...

Og det er altså virkelig seriøst overscan, kan ikke se hele proceslinjen når den er trukket til 2 linjer og det er hele vejen rundt... Har prøve alle opløsninger, la nvidia scalere og la tv'et scalere

Valgte så at købe et VGA kabel og som hos spawn, står det os knivskarpt her når jeg kører opløsning tæt på er 1:1 pixelmapping eller bare tæt på, og der er næsten intet overscan.

Hvad med Powerstrip - kan den virkelig ikke løse dine problemer?

Til top
hyldig87 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-April-2007
Point: 473
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2007 kl. 12:11
Oprindeligt skrevet af Skalle06 Skalle06 skrev:

Oprindeligt skrevet af hyldig87 hyldig87 skrev:

Hvad med Powerstrip - kan den virkelig ikke løse dine problemer?

Jeg har ikke kunne finde nogen indstillinger i powerstrip der har kunne hjælpe :(

Til top
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2007 kl. 23:37
Hvis jeg kører 1216x684 passer skrivebordet perfekt med DVI
VGA har jeg lidt sværere ved at tilpasse, måske fordi begge kabler sidder i på samme tid?

Det er lidt roden med disse skærm indstillinger, men man burde vel kunne køre begge udgange med hver sin opløsning?

Mit grafikkort (ati Radeon 9800 pro 128mb/apg) bør nok skiftes, da film i 1280x720 hakker lidt. Makskinen er P4 3.0 ghz uden pci express...

Right turn, CLyde..
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2006
Point: 1116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2007 kl. 23:57
Oprindeligt skrevet af Philo Beddoe Philo Beddoe skrev:

Det er lidt roden med disse skærm indstillinger, men man burde vel kunne køre begge udgange med hver sin opløsning?

Ja, det gad jeg egentlig også at vide.  DVI-HDMI til videoafspilning, og VGA til alm. browsing m.v.  Det burde vel være muligt, hvis der kan sættes op med flere skærme.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu