recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PC vil ikke boote fra wn 7 disk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

PC vil ikke boote fra wn 7 disk

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mondeo93 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 174
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mondeo93 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: PC vil ikke boote fra wn 7 disk
    Sendt: 29-Januar-2014 kl. 01:25
Hej

jeg har en Fujitsu Siemens Amilo Pi 1505 Jeg ikke kan få til at boote fra Disk,den starter bare windows 7 op hver gang. Oprindelig ligger der win 7 på nu, men den skal slettes pga. fejl og den nye her jeg har skal installeres.
Går jeg så ind og åbner disken for at vil installere den den vej, skriver den "installationsdisken er ikke kompatible med denne variation af Windows og at jeg skal bruge den korrekte disk for at kunne opgradere", og det skal jeg jo ikke

Bootrækkefølgen har jeg sat sådan.

1: IDE CD: Optiarc DVD RW
2: IDE HDD
3: USB CDROM
4: PCI BEV

Hilsen Ulrik
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10479
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2014 kl. 07:38
Er det en original Windows 7 DVD? Hvis det er en hjemmebrændt er mit bud, at den ikke er lavet bootable.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mondeo93 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2014 kl. 10:15
Ja det er en brændt dvd en udgave man kan installere på flere maskiner fra samme dvd. Jeg har lige installeret windows 7 med dvden på vores andre pcer en ældre stationær og en ældre HP pavilion dv6000 uden problemer med samme specifikationer som Fujitsu simens pcen der ikke vil boote
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2014 kl. 10:18
jeg kan huske der var et eller andet sted i bios på min gamle nx6110 som forbød boot fra andre enheder end HDD - prøv lige at kigge lidt efter om der skulle være et "disabled" flag et eller andet sted omkring USB-boot eller sådan noget. Det kan være det hjælper.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mondeo93 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2014 kl. 12:02
Jeg har nu lige gået bios igennem og der er stort set intet jeg kan "enable" bios hedder PhoeniBios

Det eneste der står som "Disable" er LAN Remote boot
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mondeo93 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2014 kl. 12:07
Jeg tænkte måske om det kunne have noget med DVD drevet at gøre, mener nogle påstår at det kunne være årsagen
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10479
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2014 kl. 13:10
Oprindeligt skrevet af mondeo93 mondeo93 skrev:

Jeg tænkte måske om det kunne have noget med DVD drevet at gøre, mener nogle påstår at det kunne være årsagen

Det er selvfølgelig en mulighed. Har du indtryk af, at det er slidt op eller har det haft problemer med at læse andre skiver?
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mondeo93 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2014 kl. 16:00
Nej engelig ikke, syntes mange gange man kan høre på laseren om den har problemer med læsningen i form af den klikker elle drevet kører ujævnt og det virker det ikke om der er noget der, men igen muligheden er der

Så har en fra en HP pavillion dv6000 det drev har nemlig kunne boote win 7 på den computer den sidder i, var måske en mulighed at prøve det
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mondeo93 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2014 kl. 14:41
Nu har jeg prøvet med den fra HP PCen og det er samme resultat

Er der nogle måder at nulstille en harddisk på så den booter op helt af sig selv ?
Til top
londahl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Oktober-2009
Sted: Lolland,Danmark
Point: 139
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér londahl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2014 kl. 14:50
Prøv at lav en Windows 7 USB stick og installer fra den i stedet.

Kan f.eks gøres med http://www.wintobootic.com/ (gratis)
LG 47LM620T, Pioneer VSX-922K, 4x Cerwin-Vega! V-5M, 1x Cerwin-Vega! V-5C, 1x Cerwin-Vega! LW-12X
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu