|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
En anden gang: brug et image cloning/backup program som Acronis True Image eller Norton Ghost. Så er det nemt at genoprette skader på filer på harddisken.
Hvis man har en Seagate harddisk, kan man faktisk få Acronis gratis (brug Google, jeg har ikke lige linket ved hånden). |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
Think-T-wice ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 246 |
![]() |
Fint du fik liv i den, men ærgligt du mistede dine data. Måske din fejl skyldtes at din MBR (Master Boot Record) var F.... up. Kom der ingen fejlkoder eller lign? Tjekkede du i Bios, for her at tjekke om du kunne se dine drev/harddisk? Se evt dette link
Ved godt det er for sent nu, men måske du kan bruge det til en anden gang. |
|
Mvh
Think-T-wice |
|
![]() |
|
MortenBby ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 799 |
![]() |
Jeg fik vist ikke skrevet at jeg har en Amitech ekstern harddisk - og været flink til at lave back-up - så jeg har faktisk ikke mistet væsentlige data.
Opdateringerne har heller ikke givet problemer bortset fra at det tog 1 time at hente og installere de ca 80 windowsopdateringer. Måske overvurderede jeg besværet med dette, og det var derfor jeg klamrede mig til reparationsløsningen. Men intet er så galt at det ikke er godt for noget; der blev ryddet grundigt op i alverdens bras på harddisken så selvom det var en gyser kan jeg anbefale en jævnlig (frivillig) oprydning på den kære PC. |
|
Morten LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221 |
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Selv om jeg er lidt sent ude, vil jeg lige blande mig.
Faktisk kan man i mange tilfælde godt starte op i "sikker tilstand" (F8 under opstart og vælge) , selv om man ikke kan komme ind i Windows almindeligt. Derefter starter man normalt. Det virker tit i den slags tilfælde. Og så er en ghost backup ret smart, altså en af de diske der kan lave sådan en, via en boot disk. Så kører man på igen på 5 minutter med alt tilbage. Såfremt man altså lige husker at lave sig en en backup når alt er på plads. |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Jeg har en 2.5" ekstern harddisk (fylder intet, kan strømforsynes over USB) og Acronis True Image. Jeg laver vel incremental backup af min primære partition hver anden dag i gennemsnit. Det tager typisk 10 minutter eller derunder. |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Ja, der er faktisk adskillige måder at lave backup på. Nogle bedre end andre. Backup kan ikke undværes syntes jeg. Og så er der en hel del måder at få windows til at låse og ikke tillade at man kommer ind igen. Tit ved indstallering af et program hvor install ikke virkede som det skulle. Kan for det meste reddes i safe mode ved uninstall. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |