recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PC virker ikke!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

PC virker ikke!

Besvar Besvar Side  <1234 10>
Forfatter
Besked
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2013 kl. 11:04
Efter 5 år har der sikkert ophobet sig en røvfuld fejl, uden diskkontrol, så prøv at gøre som beskrevet - du kan jo bruge "padden" imens. Det kan godt tage ca. en times tid eller mere - har før været ude for, at der var mange fejl, som skulle rettes i en computer på arbejdet - denne havde heller aldrig set nogen diskkontrol.

Du bør desuden også køre diskoprydning, så midlertidige filer og andet skrammel fjernes... Der ryddes ikke op ved defragmentering - filerne bliver blot lagt bedre i orden.

Redigeret af turbo2 - 18-Juni-2013 kl. 11:06
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10479
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2013 kl. 11:42
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Turbo, nej det tror jeg ikke. Jeg har kørt fragmentering, så discen bliver ryddet op

Harddisken bliver ikke ryddet op ved en defragmentering. Der bliver bare flyttet rundt på de filer m.v. der ligger derpå. Al eventuel skrammel bliver desværre liggende.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2013 kl. 11:59
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Turbo, nej det tror jeg ikke. Jeg har kørt fragmentering, så discen bliver ryddet op

Harddisken bliver ikke ryddet op ved en defragmentering. Der bliver bare flyttet rundt på de filer m.v. der ligger derpå. Al eventuel skrammel bliver desværre liggende.

Flemming

Derfor rydder man op først, og så laver en diskfragmentering, hvis ellers det er nødvendigt.

Og skal man gøre det helt rigtigt, så køre man disk tjek med test af bad sectore også. Den del kan tage en hel del tid, hvis det er store diske. Og normalt anbefaler jeg det ikke. Det er meget nemmere, hurtigere og kan vise sig billigere, at købe en ny disk, og starte forfra.

5½ år i PC verden, det er en hel menneskealder. Mennesker bliver også slidt ned.

Og nå ja, skal vi endelig ind på det, så er en nymodens PC i dag også væsentlig mere strømbesparende, end for 5½ år siden, samt betydelig mere effektiv.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2013 kl. 12:18

"Ryddet rundt" er vidst det mest korrekte ord, hvis du har brugt den i Windows. Andre defragmenters kan også samle splittede filer smide mest brugte filer efterhinanden, flytte med swapfilen osv.

Lyt til et godt råd: Uuuuud med lortet!
Du ender der alligevel inden for 6 måneder. Giv dig til at kigge Aldi reklamerne igennem efter en Medion stationær.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2013 kl. 12:46
Kører en disc kontrol på den nu. Så må vi se om Klaus får ret! ;-/
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10479
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2013 kl. 13:20
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Derfor rydder man op først, og så laver en diskfragmentering

Jeg ville nu foretrække en diskdefragmenteringWink

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2013 kl. 13:25
Vi ved godt hvad der menes!
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2013 kl. 13:46

Kører en disc kontrol på den nu. Så må vi se om Klaus får ret! ;-/

Bare rolig de gør jeg - om 6 måneder har du en ny computer.....

Klaus
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2013 kl. 13:51
Klaus tak for det, den glæder jeg mig til at modtage :-D
Til top
MATRIX Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-November-2008
Point: 265
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MATRIX Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2013 kl. 14:52
:D
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2013 kl. 15:26

Klaus tak for det, den glæder jeg mig til at modtage :-D

Den modtager du den dag du går ned i Aldi og smider pengene....

Klaus
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2013 kl. 15:47
Jeg kan kun istemme hvad andre har sagt - 5½ år gammel pc skal kun en vej - og det er ud. 
Det er simpelthen tidspilde at bruge tid på at reparere eller optimere på den.

Er det en stationær eller en bærbar ? og skal den nye være en stationær eller bærbar ?

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 10>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu