recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PC virker ikke!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

PC virker ikke!

Besvar Besvar Side  <12345 10>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2013 kl. 15:53

Citat: Kampus

Klaus tak for det, den glæder jeg mig til at modtage :-D

Den modtager du den dag du går ned i Aldi og smider pengene....

Du sagde da....... :-O
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2013 kl. 15:55
Er det en stationær eller en bærbar ? og skal den nye være en stationær eller bærbar ?

Det er en stationær! Ved ikke om den næste skal være det
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2013 kl. 16:21
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Du sagde da....... :-O

Jeg skrev:
"om 6 måneder har du en ny computer....."

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2013 kl. 16:38
Kampus:
Fandt diskkontrollen så fejl i systemet? Eller stod der bare: "Windows har foretaget kontrol og fandt ingen problemer."

Og husk venligst:
Diskoprydning jævnligt, Defragmentering når det behøves, Diskkontrol foretages en eller to gange om året.

Disse ting skal du også foretage på en ny PC. Hvordan det er med MAC, ved jeg ikke...
Til top
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-December-2011
Sted: danmark
Point: 533
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2013 kl. 17:31
Helt utroligt så mavesure folk kan være .For pokker da lad dog manden få lavet sin pc.
Vi er stadig mange nørder som brænder for at tune og optimere pc´er og meget ofte lykkes det at få dem til at arbejde hurtigere end en ny aldi skrammel pc

Mvh michael
Til top
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-December-2011
Sted: danmark
Point: 533
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2013 kl. 17:37
Men måske er der mange der køber ny pc fordi den de har bipper eller siger en ny lyd ?
Og fordi mange ikke aner en kæft om pc smider de væk ? tager jeg fejl ?
Det vigtigste er jo hvad man bruger sin pc til . Hvis det er spil/grafik ja så er der kun en vej . og det er grafik og ram. Og der er det nok kun det nye der dur..  Men ellers kan mange være med til surf  . film stream osv
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2013 kl. 17:42
Der er da ikke oudated ved en 5 år gammel pc, det afænger helt og holdent hvad den bruges til. Jeg tro næppe Kampus sidder og flår musen rundt i en blodrus under battlfield 4 med 2048X1152.

Kopier dine vigtige dokumenter og lav en reinstallation af Windows (hvilken version er det?)
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2013 kl. 18:09
Til info, så skal man IKKE køre diskkontrol på SSD diske!

M.v.h.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2013 kl. 18:15
#Basto

Vi er da ikke mavesure, og desuden er jeg MSCA certificeret i både, windows 2000, XP og Windows 7 og har 20 år på bagen i IT branchen hvor jeg stadig arbejder - så nej, jeg smider ikke en pc væk fordi jeg ikke aner en kæft om det  Wink

Den typiske "forældelsesrate" er omkring 3 år, indenfor den periode er der typisk skiftet chipset og cpu generation min 2 gange, så en pc med 5½ år på bagen, der måske allerede ved købet dengang ikke var det absolutte high-end, den er altså ved at nå grænsen for hvad der er interessant at bruge tid på at rode med. Det er ikke et spørgsmål om man kan få den til at fungere, det er et spørgsmål om at selv når den fungerer som den skal, vil den efter nutidens standarder være så sløv at arbejde med at det bare ikke længere er interessant - og vil du forsøge at opgradere den lidt op med nye stumper (lidt ram, en ny hdd o.lign.) så betaler du typisk en højere pris for de gammeldags stumper end du ville gøre for tilsvarende nye moderne stumper, hvis du overhovedet kan finde andet end brugte stumper længere. 

Pointen er at du ofte uden det store besvær kan købe pc på tilbud idag for 3000,- der med garanti er hurtigere og mere tidssvarende end den 5-6 år gamle slavepc man forsøger at redde.  Så kan det sjældent betale sig at bruge tid og måske penge på den gamle. Oveni har det ofte den gevinst at besparelsen på det lavere strømforbrug på den nye hurtigere, mere støjsvage pc, næsten betaler forskellen i pris på det den nye koster og det man måske smider i den gamle. 

Det er helt fint at der er hjemmenørder der brænder for at tune og optimere deres hjemmepc, det har jeg også gjort i årevis og sådan har mange startet deres IT karrierer, men det er typiskt af andre årsager, typisk er det gamere der i forvejen køber gode stumper og selv bygger deres pc - den almindelige surfbruger og ikke andet har ikke behov for at nørde med tuning, optimering, overclockning, specialkomponenter osv. 

Spørgsmålet er skal man bruge eks. 1500,- på et gammelt AGP grafikkort, en IDE HDD, og 2gb ram - og stadig have en sløv pc - eller bruge 3000,- på at få en nyere mere moderne pc, der stadig er hurtigere og sparer dig for 500,- om året i strøm. 

Tid er også penge, og for mig er min fritid sparsom og derfor dyr, så spørgsmålet er også hvor meget af ens sparsomme fritid vil man bruge på at en geninstallering tager 3-4 gange så lang tid, at det tager 3-4 gange så lang tid for den hver gang den skal genstarte, osv. - nogen vil hellere have en kold øl ved grillen i haven, end sidde og bøvle med en gammel pc der halter lidt i det. 

Men selvfølgelig kan man sige, at nu ved vi jo ikke så meget om Kampus' pc udover alderen, eller om hvor meget Kampus har lyst til at fedte med den - og det er selvfølgelig helt op til Kampus hvilken løsning der foretrækkes :) 

Redigeret af spawn - 18-Juni-2013 kl. 18:24
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2013 kl. 18:53
Så vidt jeg husker er det et 520 gb Intel grafikkort. Der sidder ihvertfald en megastor blæser for at køle. Motherboard er Asus, Processor er Intel 1.83 ghz, ram er 2 gb med stik til 2 gb mere, HDD er på 250 gb
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2013 kl. 18:57
Oprindeligt skrevet af Basto Basto skrev:

Helt utroligt så mavesure folk kan være .

Som jeg læser det er der vidst kun en der er mavesur i denne debat......

For pokker da lad dog manden få lavet sin pc.

Damen - tak. Desværre har hun ikke den store pcreparatøreksamen som visse andre har (mig selv inklusive), så tager du til Kolding og får hendes PC til at køre fint?
Renser du den ud for støv mens du er der - 5,5 års brug samler en del støv i diverse køleribber og blæserne er også ved at være trætte i det.

Eller hvad koster det at få en 5,5 år gammel pc op at stå igen?

Vi er stadig mange nørder som brænder for at tune og optimere pc´er og meget ofte lykkes det at få dem til at arbejde hurtigere end en ny aldi skrammel pc

Dream on......
Hvor mange Aldi skrammel pc har du erfaring med?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7132
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2013 kl. 19:10
Jeg har god erfaring med bærebare fra aldi.   Har 2 stk kørende på ca 2.5 år.

Fin med en af de første i3 cpu.    Ðen ene har et hårdt liv til skolebrug. Og er stadig frisk.

Men skal dog indrømmes at de bliver geninstalleret en gang pr år for at holde demm på toppen
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 10>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu