recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PC´en som vi kender den ryger ud?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPC´en som vi kender den ryger ud?

Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Besked
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Emne: PC´en som vi kender den ryger ud?
    Sendt: 20-November-2008 kl. 10:05
Om kort tid ryger den stationære pc ud,
og vi alle skal vandre rundt med en bærbar
- til hjemmebrug får vi så en indbygget skærm med pc.
- Ulempen er, at ekstra stikbokse så bare fylder op.

Eller tror I, vi stadig kan købe og benytte den, gamle, kendte stationære pc om fem år?

Kom med bud

Redigeret af T-teknik - 20-November-2008 kl. 10:07
Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 813
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2008 kl. 10:22

En pc med en stationære's  plads og krafter vil ikke blive afløst af en bærbar de første 5 år.

Jeg har både en "slæbbar" og en stationære pc, og de kan ikke afløse hinanden, Den bærbare er en Acer travelmate 7720G en rimelig kaftig sag, men skal der spilles glem det, og redigeres foto glem det jow foto kan den godt, men åbne jeg 3 gb raw filer så piver den su godt nok, og så er skærmen på en bærbar ikke brugbar til at redigere foto med. 

Med Venlig Hilsen

Kurt

Til top
--
--

Bruger er stoppet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2008 kl. 10:32
Jeg mener en bærbar og en stationær kan supplere hinanden - ikke afløse hinanden.

En anden påstand for, at der er ved at ske en udfasning af den stationære er, at jeg kan se flere nyere pc´er leveres med begrænsede stikmuligheder som Line in og USB,
så de mere ligner den bærbare.
- Altså at forbrugeren ikke kan være sikker på i fremtiden, at få det mere ved køb af en stationær.

Redigeret af T-teknik - 20-November-2008 kl. 10:38
Til top
ZackGem Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2006
Point: 842
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2008 kl. 10:38
Enig med Klander og T-Teknik.

En bærbar er ikke i nærheden af at yde den performance en stationær er.

Selv en bærbar med samme spec som en stationær yder langt fra det samme.

Og den dag at man kan få en bærbar med 4x10.000rpm diske i RAID, og en 4GHz C2D + et ordentligt GFx mm - ja så kan du få noget endnu hurtigere i den stationære PC.

Hr. og fru Danmark vil nok i højere grad skifte over til bærbar. Men til den mere krævende del af markedet (proffesionelt og nørder som jeg selv) - der vil en bærbar slet ikke være nok alene.

Redigeret af ZackGem - 20-November-2008 kl. 10:44
Til top
Kennethxyz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Januar-2008
Point: 269
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2008 kl. 10:45

Jeg har 2 Laptops En "Stor" 13" Dell  tilperformance (Kan faaktisk køre de fleste spil, men mangler en del på batterisiden.

Og en 12" IBM X61 til arbejde osv. Den holder 7 timer på en opladning. Har ikke savnet en laptop en eneste gang.

OG jeg er nørd, Går bare ikke specielt meget op i om jeg kan køre de nyeste spil i højeste opløsning. Og så betyder det også en del, at en bærbar er noget mere praktisk, end en stationær.

Sony KDL-55AF8
Sony Playstation 5
Mac Mini
Til top
ZackGem Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2008 kl. 10:58
# Kenneth

Enig - som nævnt vil en meget stor del af befolkningen skifte over til bærbar.

Men hvis du roder med noget mere krævende, så dur det bare ikke.

Spil er en ting. Der findes ikke en bærbar i dag som kan køre de nyeste DX10 titler fuld skræld uden at brække sig. Der findes simpelthen ikke ordentlige grafikkort til bærbare. Ikke en gang i Alienwares highperformace bærbar. De yder også kun en brøkdel af en higheperformance stationær.

Til den mere nørede del, så dur en bærbar heller ikke til videoredigering mm. Harddiskperformancen - for slet ikke at snakke om den gennerelle performance er slet ikke god nok.
Personligt roder jeg også meget med pakkede filer. Og at side og pakke 100GB ind og ud på en bærbar vil jo tage fra nu og til helvede fryser til is.

Redigeret af ZackGem - 20-November-2008 kl. 10:59
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2008 kl. 11:04

Som fotonørd vil jeg aldrig kunne leve med en bærbar alene.

En bærbar er jo.. som navnet antyder en bærbar så derfor er alt over 14" ubrugeligt til at slæbe med på farten. Og 14" og derunder er bare for småt til seriøst fotoarbejde.

12-13" til farten og 21-24" til kontoret. De supplerer fint hinanden synes jeg.

Til top
ZackGem Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2008 kl. 11:23
Skærmstørrelsen bekymre mig nu ikke.

Jeg har dockinstation både hjemme og på arbejdet til min Lenovo, så jeg arbejder på en ordentlig skærm.
Men selve performancen kan heller ikke bruges til alt. Så en stationær begge steder er også et must.
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2008 kl. 11:26
Med ekstern skærm løses det problem jo, men så er man jo heller ikke "bærbar", altså lever udelukkende med den bærbare maskine.
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Point: 1760
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2008 kl. 11:29

Vil nu også godt lige sige at "nørder" ikke altid har stationær. Jeg kender mange (inkl. mig selv) der er gået helt væk fra stationær. "nørder" dækker også programmerings siden gætter jeg på? Og her behøver du altså ikke et svin af et tower.

Jeg fortrækker til hver en tid at sidde ved en bærbar. Jeg er selv meget aktiv inden for fotoverden, og skyder også i Raw. Her kan det være noget kedeligt at sidde med en bærbar og rediger billeder ja. Men til stort set alt andet, så det bærbar.

Hvis det stod til mig, så skulle alt kunne klares på en bærbar. Når det så kommer til skærm, så skulle man bare dock den. Og vupti, så har du også en god skærm til.

Jeg går ikke op i hardware på nogen måde, så alt det der nye der kommer på market siger mig intet. Jeg heller ikke intresseret i spil, så igen kommer jeg ikke i den del af "verden".

Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7981
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2008 kl. 12:51

Da jeg begyndte med computer var det bærbare - jeg har haft en stationær i et stykke tid fordi jeg tænkte at de bærbare ikke holdt så længe. Nu er denne stationære pakket ned, fordi den ikke er kraftig nok til at klare mit arbejde. Nu udfaser jeg stationær og går formodentligt helt og holdent over til eller tilbage til bærbar. Det er der flere grunde til, selvom den stationære giver bedre performance, bedre skærm, bedre tastatur osv. Men det vil jeg løse. Årsager til at jeg udelukkende vil bruge bærbar:

- Med det arbejde jeg har er jeg under alle omstændigheder nødt til at have en bærbar, pga. rejseaktiviteten.

- En tid troede jeg, at jeg kunne bruge min stationære derhjemme og udelukkende bruge den bærbare på rejserne. Men det virker for besværligt at sørge for at udveksle data mellem de to computere og sørge for at der er de samme programme på de to computere.

- Min bærbare er en kraftigere maskine end min stationære og kan bedre klare de store huse jeg bygger op i 3D.

Mine krav til computer er god ydeevne ved anvendelse af krævende 3D tegneprogrammer og OpenGL og en anelse i forbindelse med billedbehandling. Jeg har behov for et godt Nvidia grafikkort i den høje ende og desuden en god stor skærm, min. 17", så meget som jeg sidder og tegner. Batteritid er ikke et særligt interessant tema, da computeren næsten altid står tilsluttet lysnettet. Min nuværende bærbar er en 17" og ja, den er en smule stor og tung at gå med, men det er jo begrænset hvor meget jeg går rundt med den, da den altid står på et skrivebord enten her hjemme eller i udlandet, så det betyder ikke noget.

Min kommende løsning bliver at, så længe jeg er hjemme bruges computeren som stationær computer, med f.eks. 24" skærm tilsluttet og med mit DiNovo Edge tastatur - og på rejser bruges den som bærbar. Således vil jeg kombinere den stationæres fordele med den bærbares fordele. Jeg bruger ikke computeren til spil, men som sagt kræver mit arbejde en ret kraftig computer.

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
--
--

Bruger er stoppet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2008 kl. 13:37
Jeg ser den stationære som den bedste
- de kombinerede muligheder ligger jo lige for.
Problemet er, at fremtiden for de stationære måske ender med nogle begrænsninger, idét flere nye dukker op med færre stikmuligheder, som før nævnt i denne tråd bl.a. Line in.
- Producenterne er nødt fastholde så mange stikmuligheder som muligt.
Jeg er selv utilfreds med, at de har fjernet FM på de stationære.
En stationær pc med det hele til en god pris, er det bedste for kunden.

Til top

Besvar Besvar Side  123 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu