Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Thorvald
Guld medlem
Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7981
|
Sendt: 20-November-2008 kl. 13:49 |
Det afhænger af hvem kunden er - i mit tilfælde f.eks. er det bedst med en bærbar. - Teknisk set måske bedst med en stationær, men de kraftige bærbare idag er jo lige så gode som stationære.
|
Med de venligste hilsener
Thorvald.
|
 |
BUGz
Super bruger
Oprettet: 30-April-2008
Point: 290
|
Sendt: 20-November-2008 kl. 13:56 |
T-teknik skrev:
Om kort tid ryger den stationære pc ud, og vi alle skal vandre rundt med en bærbar - til hjemmebrug får vi så en indbygget skærm med pc. - Ulempen er, at ekstra stikbokse så bare fylder op.
Eller tror I, vi stadig kan købe og benytte den, gamle, kendte stationære pc om fem år?
Kom med bud
|
du har hvist aldrig prøvet at bygge en PC, prøv at stille samme spørgsmål på et relevandt site som TWEAK.DK eller HWT.DK
laptop er til kontornussere
cheers
|
Pioneer PDP-LX5090
|
 |
T-teknik
--
Bruger er stoppet
Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1989
|
Sendt: 20-November-2008 kl. 17:05 |
BUGz skrev:
T-teknik skrev:
Om kort tid ryger den stationære pc ud, og vi alle skal vandre rundt med en bærbar - til hjemmebrug får vi så en indbygget skærm med pc. - Ulempen er, at ekstra stikbokse så bare fylder op. Eller tror I, vi stadig kan købe og benytte den, gamle, kendte stationære pc om fem år? Kom med bud  |
du har hvist aldrig prøvet at bygge en PC, prøv at stille samme spørgsmål på et relevandt site som TWEAK.DK eller HWT.DK
Nej, jeg har aldrig bygget en pc,
kommer nok heller ikke til det.
- Men hvad har det med mit forum indlæg at gøre?
Eftersom pc også er en del af recordere.dk
er det oprettet her.
laptop er til kontornussere
cheers |
Redigeret af T-teknik - 20-November-2008 kl. 17:06
|
 |
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Point: 9433
|
Sendt: 20-November-2008 kl. 17:09 |
Til spørgsmål til dem der kun har en laptop ?
Benytter i en ekstern monitor / tastaus / mus når i er hjemme ?
Eller lever i med den lille skærm og halvdårlige tastatur en bærbar er udstyret med ?
Personligt ville jeg nødigt nøjes med en bærbar derhjemme. En stationær er lettere da man slipper for at forbinde kabler hvergang man skal benytte den,.
Til mobilt brug benytter jeg en eee PC, for hvem gider slæbe en tung bærbar rundt når man er på farten.
|
 |
BorgHammer
Guld medlem
Oprettet: 28-December-2007
Point: 584
|
Sendt: 20-November-2008 kl. 23:00 |
Enig med at stationær er og bliver stærkest, så hvis behovet er power til mange ting og grafik til spil (som hos mig) så ja.
En skrev at han kunne spille alt på hans bærbar. Det er igen et spm. om du vil acceptere at spille et spil på en måde det ikke var tiltænkt da producenten lavede det, og derved får du heller ikke så meget for pengene som os andre der spiller spillene i nær flotteste mulige setup. Men det må du jo om 
|
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec. ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
|
 |
Startrek
--
Bruger stoppet på recordere.dk
Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
|
Sendt: 20-November-2008 kl. 23:08 |
Tro ikke at der gå mange år før at Bla. Apple droppe de stationær og går over til at ren bærbar.
|
 |
Lennon
Guld medlem
Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
|
Sendt: 21-November-2008 kl. 00:09 |
ZackGem skrev:
Skærmstørrelsen bekymre mig nu ikke.
Jeg har dockinstation både hjemme og på arbejdet til min Lenovo, så jeg arbejder på en ordentlig skærm. Men selve performancen kan heller ikke bruges til alt. Så en stationær begge steder er også et must.
|
Har et absolut tilfredsstillende set-up . En Dell Precision(M4300) bærbar m ca max konfiguration mht CPU og Vistas 4gb RAM, - siddende 80% af tiden i dockingstation - og det hele dyrkes på dejlig 24" Dell skærm.
Arbejder rigtigt meget med foto (RAW !) samt en lille smule m videoredigering . Gamer til gengæld ALDRIG .
Med en 24" skærm samt fuldt trådløst tastatur og mus fylder det jo som en stationær. Men det er sgu alligevel fedt, at have mobiliteten .
|
 |
Kennethxyz
Super bruger
Oprettet: 07-Januar-2008
Point: 269
|
Sendt: 21-November-2008 kl. 00:30 |
BorgHammer skrev:
Enig med at stationær er og bliver stærkest, så hvis behovet er power til mange ting og grafik til spil (som hos mig) så ja.
En skrev at han kunne spille alt på hans bærbar. Det er igen et spm. om du vil acceptere at spille et spil på en måde det ikke var tiltænkt da producenten lavede det, og derved får du heller ikke så meget for pengene som os andre der spiller spillene i nær flotteste mulige setup. Men det må du jo om 
|
Jeg går ud fra at den var til mig, jeg skrev ikke at jeg kunne spille alt, men de fleste spil.
Desuden betyder grafik ikke vildt meget for mig, det der betyder noget er gameplay. Hvilket også er grunden til at jeg stadig spiller gamle dos spil, Day of theTentacle osv.
Men det er som som du siger hver sin smag, men jeg ville langt hellere kunne leve med dårlig grafik end dårligt gameplay.
Desuden er der jo også anden argumentation for at "Nøjes" med en bærbar, den fylder ikke ret meget, man er ikke begrænset til et rum, og man kan tage data med sig,
Redigeret af Kennethxyz - 21-November-2008 kl. 00:32
|
Sony KDL-55AF8 Sony Playstation 5 Mac Mini
|
 |
Desperate
Bruger
Oprettet: 20-April-2008
Point: 159
|
Sendt: 21-November-2008 kl. 01:38 |
Min store stationære computer bruger jeg slet ikke mere, for det første
larmede den for meget og for det andet bruger den for meget strøm (ja, jeg
kunne vel købe en ny, der løste begge de problemer).
Siden jeg købte min stationære har jeg købt en Mac mini og en Macbook. Det
liv er faktisk ret godt. Tilslutter jeg en harddisk til min Mac mini, kan jeg
uden problemer tilgå den fra min Macbook. Det har gjort mit liv dejligt nemt
og støjfrit.
Jeg har ikke behov for en stationær computer, i den forstand. En Mac mini
klarer mit media center og diverse hårde opgaver. Det tager måske længere
tid, end med en ægte stationær computer, men så kan den ordne det mens
jeg er på arbejde.
Umiddelbart vil jeg anbefale en Dell Studio Hybrid til mange af mine venner
og familie, hvis de absolut ønskede sig en stationær computer. Den har
styrke som en bærbar og fylder ikke særligt meget.
|
 |
Pizzabager
Redaktionen
Point: 1964
|
Sendt: 21-November-2008 kl. 09:02 |
Jeg har både stationær, og flere mediecenter, samt bærebar.
Jeg prøvede for lidt over et år siden af udskifte min stationær med bærebar, men det gik slet ikke, den kunne ikke kører nogen spil ordenligt, og skulle man have en der kunne det, kostede den 3 gange så meget som en stationær, der kunne det samme..
Så længe prisen på en bærebar, som virkelig kan spille er 10.000+ så ryger den stationære ikke ud, jeg skal bygge 3 stationære computere til min søsters børn her til jul, de koster ca 2000 kr stykket, også en skærm til ca 1000 kr. dvs 3000 kr for en ny computer, det er så ikke den vildeste spillemaskine, men om 2 år når den begynder og blive sløv, kan man bruge 1500-2000 kr på nyt indmad, også er den som ny igen.. det kan man ikke med en bærebar.
|
 |
T-teknik
--
Bruger er stoppet
Point: 1989
|
Sendt: 21-November-2008 kl. 09:29 |
Det var næsten lige før, vi skulle have haft en afstemning om for og imod stationær og bærbar
Jeg gætter på, hvis jeg føler behov for en ny kombi pc om tre til fire år, at der så sikkert stadig er stationære at købe.
- Men det kan være de bærbare måske er i førerposition?
- Hurtig køb, hurtig indtjening?
Redigeret af T-teknik - 21-November-2008 kl. 09:32
|
 |
Lennon
Guld medlem
Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
|
Sendt: 21-November-2008 kl. 12:38 |
For mig at se skilles vandene v gaming .
|
 |