|
|
Besvar ![]() |
Side <12345 7> |
Forfatter | ||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8683 |
![]() |
|
En stationær vil nok altid være hurtigere og billigere, da der ikke skal tages højde for varme og strømforbrug mht. CPU.
Derudover er der også plads til væsentligt mere RAM. |
||
![]() |
||
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
![]() |
|
Er mængden af RAM ikke`også begrænset af Vistas 32bit ? ? |
||
![]() |
||
ZackGem ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 842 |
![]() |
|
Jo. 32bit systemer er ikke meget bekvent i et highend system. Der er Vista 64bit (evt XP64bit eller noget 64bit linux) vejen frem. 32bit er begrænset til max at adresserer 4GB RAM. Og det er inkl RAM på grafikkort mm. Du kan godt "se" flere RAM med de rette opdateringer. Men du kan ikke benytte dem. Et 64bit system har ikke den grænse. Den ligger så højt, at vi ikke støder på den lige med det samme. |
||
![]() |
||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8683 |
![]() |
|
Nu kører jeg Mac OS X ![]() Derudover er der som nævnt også 64bit udgaver af andre OS. |
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Det er korrekt på Windows XP og Vista, men ikke generelt. Der findes 32-bit OS'er som godt kan addressere mere end 4 GB (Linux, Windows 2000 vist nok, etc). I gamle dage med 16 bit kunne man godt have mere end 64 KB RAM (segment:offset tiden for dem som programmerer...). |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9433 |
![]() |
|
En af ulemperne ved en bærbar er jo at man helst også skal købe en docking station + skærm m.m. før den er ordentlig at arbejde på i længden.
Så sådan løsning kunne se således ud. ![]() Om den stationære overlever i nuværende form er nok tvivlsomt, men et mediecenter / iMac / HP-Touch / eeetop er vel også en stationær pc. |
||
![]() |
||
T-teknik ![]() -- ![]() Bruger er stoppet Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1989 |
![]() |
|
Journalister og forfattere vil sikkert foretrække en bærbar
- hvor andre vil have det hele i det samlet form via en stationær. Hvis behovet ikke er stort, så er lahans løsning jo en mulighed. - Men en stationær, hvor næsten alt kan være samlet i, bl.a. med stik til andre ting og udskiftningsmuligheder, er vel at foretrække fremfor en bærbar? Redigeret af T-teknik - 21-November-2008 kl. 15:16 |
||
![]() |
||
broeman ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 291 |
![]() |
|
Jeg har bærbar, workstation, mediaserver og webserver. Bærbaren til daglig brug (webbrowser, chat, budget), workstation til spil og arbejde der kræver lidt flere "hestekræfter". Mediaserveren viser mine film og serier på mit tv. Det er dog kun webserveren og bærbaren der er tændt 24/7/365, som begge er med minimal hardware og dermed strømforbrug.
PC (Personal Computer) er defineret bredt i dag, og vi er kommet langt fra den grå IBM-boks fra 80erne. Fascinationen om at alt skal foregå på samme maskine forstår jeg dog ikke, da jeg mener at de bør deles ud på forskellige enheder. |
||
Samsung LE40M86BDX
Onkyo TX-SR606, Jamo Elegance 08, Harbosound HP109 Sony Playstation 3/40, 250GB Triax HD409VA (m/Boxer) XMBCUbuntu HTPC |
||
![]() |
||
mufcdk1974 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-December-2004 Status: Offline Point: 2089 |
![]() |
|
Hvorfor denne her trang til enten eller?
Som andre er inde på afhænger valget i bund og grund hvad der er ens primære behov, og hvis behovet både er grafisk tunge spil (eller grafisk tunge programmer) samt surfing på nettet, Office o.lign ja så supplere bærbar og stationær hinanden perfekt. Jeg har haft stationær PC i 20 år, og i mange af de år har stationæren været rygtet død. Første gang for alvor var da Playstation blev lanceret, 2. gang da bærbare blev til at købe for penge, så Playstation 2 og Xbox og senest med PS3 og Xbox 360, men sjovt nok lever den stationær PC i bedste velgående. |
||
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
|
||
![]() |
||
lasped ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 122 |
![]() |
|
Min stationær er røget ud - Det gjorde den for ca. 3 mdr. siden.
Istedet står nu en flot stor 24" Imac og de eneste ledningerne der bryder billedet er strøm og lydkabel, resten er trådløst. Den kan alt hvad jeg skal bruge den til, og med 4gb ram, 2.8ghz Dualcore og Geforce 8800 kan jeg klarer mig et godt stykke tid endnu. Redigeret af lasped - 21-November-2008 kl. 20:14 |
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9433 |
![]() |
|
|
||
![]() |
||
lasped ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 122 |
![]() |
|
Både ja og nej. Man har jo ingen "kabinet" til at stå, men ja man tager den ikke lige under armen, og slet ikke en 24" Men org. post lød jo også at vi alle ville rende rundt med bærbar og den stationær vil blive erstattet af en skærm med indbygget pc og der må man sige en Imac ligner meget. Redigeret af lasped - 21-November-2008 kl. 21:32 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |