|
|
Besvar ![]() |
Side <1 4567> |
Forfatter | |||
Byteman ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 76 |
![]() |
||
Problemet med de stationære computere er at priserne er faldet så meget at butikkerne ikke tjener så meget - snart gider de ikke sælge dem mere. De vil satse mere og mere på salg af bærbarer.
Jeg er selv computernørd og pt. benytter jeg kun min bærbar. Den klarer opgaverne (foto, video, spiller næsten ikke). den fylder ingenting og så larmer den ikke. Den kan stå i stuen så jeg kan se TV samtidigt osv. |
|||
![]() |
|||
T-teknik ![]() -- ![]() Bruger er stoppet Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1989 |
![]() |
||
[QUOTE=Byteman] Problemet med de stationære computere er at priserne er faldet så meget at butikkerne ikke tjener så meget - snart gider de ikke sælge dem mere. De vil satse mere og mere på salg af bærbarer.
Det kommer vel an på, hvilke mærker det er? - Der er vel også kvalitetsmærker som har en fastpris, som der også kan være på andre typer elektronik? - En Aldi pc er kampagnepris og ofte billig. |
|||
![]() |
|||
mufcdk1974 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-December-2004 Status: Offline Point: 2089 |
![]() |
||
Selvfølgelig ikke, der har altid været lav avance på EDB udstyr, bærbar ikke en undtagelse. At du kan se flere bærbar i butikker som Fona og Ekspert skyldes mere at markedet for de små kasser er stigende, mens salget af stationær PC nok nærmest er faldende. Men igen rygtet om døden for den stationær er stærkt overdrevet ![]() |
|||
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
|
|||
![]() |
|||
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7981 |
![]() |
||
Et alternativ til bærbare - for dem, der har brug for noget der er rimeligt bærbart, men som også gerne vil udnytte fordelene ved ekstern skærm og tastatur kunne være mini-stationære i pænt design. En computer af samme størrelse og vægt som en 17" bærbar, men hvor pladsen til skærm, tastatur og batteri er anvendt mere fornuftigt, kunne måske være et interessant alternativ til bærbar med tilsluttet ekstern skærm og tastatur. En sådan computer kunne måske også laves med en kraftigere konfiguration, til samme pris eller billigere som en bærbar. - Altså en "bærstat" = bærbar stationær. Findes denne type computere? Og i så fald hvor finder man dem? |
|||
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|||
![]() |
|||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9433 |
![]() |
||
Hvad mener du med Bærbar Stationær ? Enten er den bærbar eller også er den stationær. |
|||
![]() |
|||
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
||
Så kan man da lige så godt have en bærbar i dockingstation og en skærm ved siden af. Så har man to skærme.
Jeg bruger tit venstre skærm til fjernstyring af min pc på arbejdet via Fjernskrivebord. Så kan dén lave arbejdet, og jeg har så Outlook åben i højre side: Venligst Søren |
|||
![]() |
|||
srnkrkgrd ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 308 |
![]() |
||
Det er helt sikkert, at PC'eren som vi kender den i dag ryger ud, men jeg tvivler MEGET på at det betyder,(tag jeres subjektivitets-filter briller på nu!!) at vi alle kommer til at skulle slæbe rundt på en dårligt ydende og ergonomisk elendighed, som den bærbare computer i dag repræsentere.
Et af de store argumenter for en bærbar er vel det at man kan være mobil med ens data. Som udviklingen er pt. inden for internethastighed og trådløse netværk spreder sig mere og mere, så er det vel blot et spørgsmål om tid, før vi har den form for mobilitet UDEN at skulle slæbe rundt på selve dataen i form af en harddisk. Jeg tror helt sikkert at der fremover vil være behov for forskellige former for computere. Jeg er dog også af den naive type, der ville påstå at vores mobiltelefon i dag er en mindre computer. Hvis vi så skal kigge på bærbar vs stationær, så tror jeg personligt mere på at de bærbare computere vil blive mere og mere ala Asus EEE og de andre af den type. En spændende udvikling netop indefor dette er Nvidias nye Tesla GPU. Jeg tror, at vi kommer til at se størrelsesmæssigt mindre stationære med mindre strømforbrug, som følge af hele den bærbære bølge. Jeg tror tilgengæld også at stationære og bærbære computere vil leve i bedste velgående om 5 år eller længere frem. De vil i en eller anden afskygning forsætte. I den bærbare verden må man finde sig i kompromiet mellem størrelse og anvendelighed og i den stationære verden. Jeg har da overvejet at skifte det store monster i stuen ud med en Asus EEE boks, da jeg for det meste ikke har brug for alt den ydelse, som mit setup giver. Men i såfald vil den ryge i et andet værelse, så stadig kan snuppe et game eller noget fra tid til anden. Hvis den dag skulle komme, hvor jeg skal undvære et godt tastatur, en skærm i en ordenlig størrelse og anbragt i anvendelig højde for ikke at nævne en mus, der fungere, så bliver jeg nok nødtil at holde op med at benytte mig af den. (Jamen... jamen... du kan jo bare sætte din bærbar til tastaturet, musen og skærmen... - Fint, men hvorfor fanden ikke bare smide den i skuffen, når jeg kommer hjem og så benytte mig af den kvalitetsfornemmelse, som det er at bruge en ordenlig stationær? Mine data fra min bærbar kan temmelig let synkroniseres med min NAS, hvis det ikke var fordi at jeg fra skolen netop fra den bærbare altid via trådløst internettet gemmer tingene der...) Jeg vil forsat være en glad ejer af begge dele, men ville aldrig kunne finde på at begynde at benytte den bærbare herhjemme - så skulle det da være, hvis trunten havde brug for at bruge den stationære, hvor jeg absolut ikke kunne vente med at komme ind og besvare på et forum. Dette kunne være skrevet meget kort - beklager, jeg blev grebet i det. Ja, PC'en som vi kender den i dag ryger ud. Nej, den bliver ikke erstattet af noget så grinagtigt, som de bærbare computere vi har i dag. Begge dele vil forsat have deres eksistensgrundlag IMHO anyways! |
|||
![]() |
|||
mureren ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Oktober-2005 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 710 |
![]() |
||
Jeg har en stationær, ingen bærbar. Den primære årsag er at en satans tyveknægt formentlig ikke vil være ret interesseret i at slæbe afsted med min stationære. Noget andet er så at jeg ikke kan forlige mig med tastaturlayoutet på en bærbar, og SLET ikke med en touchpad |
|||
Mvh. Mureren
"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!" |
|||
![]() |
|||
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7981 |
![]() |
||
Vi har jo forskellige behov og derfor vil både stationær (mere eller mindre som vi kender den idag) og bærbare som vi kender den idag stadig være tilgængelige på markedet. Jeg har ikke noget behov for to skærme, så dette setup er ikke interessant for mig.
Du forstod tydeligvis ikke mit indlæg... |
|||
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|||
![]() |
|||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9433 |
![]() |
||
Ved godt en eee box har lav performance. ![]() |
|||
![]() |
|||
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
||
Der findes mange mindre PC'er, også nogen man selv kan bygge, men det er sådan at de kraftigt ydene pc'er, (her taler jeg grafik) skal bruge store køleløsninger, derfor er de ikke velegnet i små kasser.. man kan godt lave det, men så koster de nok det samme som en højt ydene bærebar, også er fordelen jo væk.. men hvis du ikke kan lide bærebare, kan du kigge på shuttle PC'er, det er mindre stationære pc'er, men dog stadig så store så man kan lave nogen kraftige løsninger i dem.. om de er til at bære rundt på er vel op til en selv, det vejer jo en smule det hele |
|||
![]() |
|||
Byteman ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 76 |
![]() |
||
For nogle er det rart med mobile data, men den store målgruppe (familien danmark) går efter design, enkelhed, og netop 100% mobil. Dvs. det skal være pænt, dvs. det gør ikke noget der står en bærbar i stuen. Enkel, da man ikke behøver at tilslutte tastatur, højtaler m.m. og så er fordelen at du kan sidde med din bærbare hvor som helst i huset. Nemt og enkelt og de dækker behovene for 90% af befolkningen. Om 5 år er mulighederne nok endnu bedre. |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 4567> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |