|
|
Besvar ![]() |
Side <1 567 |
Forfatter | ||||
srnkrkgrd ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 308 |
![]() |
|||
Det at en bærbar er så mobil er et argument, som jeg er stød på tusindvis af gange og jeg får det helt skidt, når jeg hører det. Der er de færeste personer af hr. og fru. danmark, der flytter deres bærbar mere end 10 meter væk, fra deres skrivebord. Hvis man gerne vil have en kompakt løsning og stil ren løsning, så kan man bruge 3000 kroner og have en Asus EEE Boks med Windows fastmonteret bagpå en 17" flad med et tastatur og mus sat til. Den bruger 17 W/h + skærmens 25 W/h, hvilket efter min mening er et lavt strømforbrug. Desuden en del billigere end de fleste bærbare løsninger, som hr. og fru. hansen har fastliggende på deres skrive bord. Hvis man køber en bærbar bør den højeste grund til at gøre det, at man har brug for at benytte en computer på tidpunkter, hvor der ellers ikke er en computer tilgængelig. Ellers kan man lige så godt købe en bedre, billigere løsning, og hvis man endelig har brug for at snuppe noget data med sig, så er USB-pennen opfundet. |
||||
![]() |
||||
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7981 |
![]() |
|||
Tjaa - måske noget i den retning selvom eee box'en er gået i den anden grøft.
Kasserne behøver jo ikke at være så små som eee-box, men en størrelse som en 17" bærbar med lukket låg og max. 3-4 kg, ville være fint nok. Idét skærm, tastatur og batteri spares væk bør det kunne laves billigere end bærbare - også fordi der er mere plads i kassen - og med kraftigere specifikationer.
Jeg har kigget lidt på shuttle pc, da jeg ikke helt vidste hvad det er. I princippet kunne det godt være sådan noget. Men de er ca. lige så dyre som bærbare. Jeg prøvede at lave en rimelig kraftig konfiguration på en, og den kom op i nærheden af 10.000,- med core2quad og geforce 9400. Vægten ligger formodentligt på mellem 4 og 5 kg. Dimensionerne på den synes også at være lidt klodsede. Jo - jeg kan godt lide bærbare - jeg synes de er geniale. Og jo mere jeg tænker over det, des mere tror jeg ikke, at jeg ville gå over til "bærbar stationær" løsning.
Det er ikke altid et spørgsmål om blot at snuppe nogle data med sig. Der er mange der har behov for en bærbar. Vi er jo nogen der arbejder på en sådan måde at alt hvad vi laver foregår på computer. Nogle har hjemmearbejdspladser og her er en bærbar en fordel, da den nemt kan transporteres mellem hjem og arbejde. Jeg arbejder her hjemme i min lejlighed permanent og så er jeg i udlandet 3-4 gange om året hvor jeg også arbejder - og af og til i Filippinerne, hvor jeg også arbejder - eller måske hjemme hos mine forældre, hvor jeg sommetider også tager computeren med, hvis vi skal være der i længere tid - så jeg kan arbejde, eller finde noget hvis min chef ringer og spørger om noget. Så nej - for mig er bærbar genial og der er ingen grund til at jeg har mere end én computer. Og jeg kan ikke forestille mig at jeg er den eneste i verden, der har de samme behov. |
||||
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
||||
![]() |
||||
T-teknik ![]() -- ![]() Bruger er stoppet Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1989 |
![]() |
|||
Måske nogle vil sige, at det er et eksempel på, at den stationære pc er døden nær, med de mange tilbud som Aldi har i denne uge?
Andre vil måske påpege, at der bare er en større fokus på den alsidighed, der er på de stationære? - Så kan man selvfølgelig diskutere Aldis reklamationsproblemer, som jeg bestemt har fulgt med ![]() Redigeret af T-teknik - 26-November-2008 kl. 09:07 |
||||
![]() |
||||
Byteman ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 76 |
![]() |
|||
Det er vel næppe anderledes end at hr. og fru danmark næppe får brug eller bruger de ekstra krafter der evt. måtte være i en stationær. Største delen af dem jeg kender med bærbar flytter altså rundt med den. Asus er da også spændende og dem vil vi komme til at se meget mere til.
Underligt argument at bruge "Tidspunktet" - grunden er at man vil kunne bruge den hvor der normalt ikke er en PC tilgængelig. For dem der ikke har et stort hus og seperat computerrum er det da rart at man ikke forstyrre konen når hun vil sove i soveværelset (her står pt. min larmende kasse). Her kan man i ro og mag sidde i stuen og så er der lige den fordel at den nemt gemmes væk. |
||||
![]() |
||||
srnkrkgrd ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 308 |
![]() |
|||
Smag og behag. I København centrum er der mange, der kører i bil, nogle sidder i bussen, andre snupper cyklen og der benyttes helt andre mulighed for transport.
At argumentere for at folk f.eks. skal tage cyklen i København centrum, fordi det er den hurtigste måde at transportere sig på, vil sikkert få en masse til at komme med andre argumenter, så som at det kommer an på tidspunktet, personens kondition osv. osv. På samme måde som transport er forskelligt, så er måde at anvende ens Personal Computer meget forskellig. Jeg er glad for, at der er så mange forskellige alternativer, så alle disse forskellige behov og mennesker kan blive dækket. Hele min pointe var blot, at jeg næppe tror, at "nu forsvinder den stationære, fordi der findes bærbare!" Der er forskellige holdninger og tilgange til det og derfor vil, der fortsat være alle mulige forskellige alternativer. Disse alternativer vil naturligvis udvikle sig, men det er jo ingen overraskelse - det er jo ikke nyt, at der er en udvikling indenfor teknologien! Det bedste eksempel er Nvidia nye Tegra GPU-teknologi, som vil blive benyttet til små mobile enheder (mobiltelefoner f.eks) OG stationære supercomputere. Og selvfølgelig også bærbare. Hvis vi skal lave en anden sammenligning, så lad os lave den indenfor bil-verden. Alt det nye og fede udvikling sker og bliver testet indenfor formel 1. Disse produkter ænder med tiden i personbiler og ting som bliver brugt. Lad os for bærbar-elskernes skyld kalde den bærbare for "formel 1"-bilen. Der er krav til de bærebare at for at kunne have længst mulig batteritid, så må komponenterne ikke bruge så meget strøm. Dermed har vi en udvikling af komponenter, som senere kan bruges til at lave en mere energibesparende stationær. Igen pointen er at det hænger sammen. At gå ud og proklamere at nu forsvinder den stationære computer er lgieså stor idioti, som at sige at nu forsvinder den bærebare computer. Hvis der endelig skal snakkes om den nuværende situation, hvor jeg er enig med at, der er mange af Hr. og Fru. Danmark, der har en bærbar, så vil min personlige holdning til det være, at de har det ikke fordi det er den bedste løsning for dem, men fordi det er den populære løsning. Medierne siger at det er smart. For hvert argument, som nogen kan komme med er smart for Hr. og Fru. Danmark, så garantere jeg at der er et lige så godt modargument. Som svar til tråden "PC'en som vi kender den ryger ud?" er mit svar todelt. Hvis trådstarter mener, at den bliver overtaget af bærbarteknologi, så vil jeg svarer rungende NEJ! Hvis tråd starter mener, at teknologien vil ændre sig radikalt, så vil jeg mene JA! En kompakt computer i fremtiden kunne f.eks. bestå at en touchscreen skærmflade på størrelse og tykkelse med et stykke papir, der var tilsluttet internettet og havde en nano størrelse cpu/gpu/ram indbygget. Så snakker vi bærbar - ehh? |
||||
![]() |
||||
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
|||
Kunne man ikke tænke sig at de stationær blive indbygge i alle TV, dette
ville jo give mange fordel. Og de bærbar også for en form for trådløs IPTV indbygge, og alt computer på en ellen anden måde har et omdrejningspunkt omkring trådløst IPTV, Film og musik. |
||||
![]() |
||||
mufcdk1974 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-December-2004 Status: Offline Point: 2089 |
![]() |
|||
Øhh fordel??
Jeg tror næppe min kæreste vil syntes det var særlig fedt, hvis jeg ville spille EVE Online, mens hun så Robinson. Rent faktisk ville det være grund nok at sparke mig ud ![]() |
||||
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
|
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
[JOKE]
Jeg troede allerede at man havde lavet en sådan løsning. Hedder den ikke Apple? Det er den med én museknap for dem, der har svært ved at styre flere! [/JOKE] Anyways. Apple har deres iMac, som netop er en kombination af skærm og computer. Der er vist ingen grund til at diskutere om Apple har, hvad der skal til i deres produkter, når man kigger på deres regnskaber, men det kan diskuteres om man bryder sig om deres monopol-politik. Hvis jeg skulle spørges, så mener jeg, at det er det eneste, der kan knække fremtiden for det eneste firma, som jeg kender, der er mere monopoliseret end Microsoft. Ikke for at starte hele PC vs. Apple krigen, men det er da dejligt at der er forskellige alternativer. Jeg kan godt lide, at jeg har valgt mine komponenter i min computer og sammensat det til optimal ydelse i forhold til, hvad min pengepung magter. Andre er mere til at købe en komplet løsning. Derudover vælger man vel hardware efter, hvad man skal bruge ens computer til. Apple har deres stærke punkter og PC'en har sine stærke punkter. Mine behov bliver bedst dækket af PC'eren med et Microsoft-operativsystem. |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 567 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |