recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PCH A-110 || Lyd kvalitet?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPCH A-110 || Lyd kvalitet?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
larsen_mgeic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Juli-2009
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1315
Direkte link til dette indlæg Emne: PCH A-110 || Lyd kvalitet?
    Sendt: 27-November-2011 kl. 11:32
Jeg sidder med et lille spørgsmål som trænger sig på, i forbindelse med lydkvaliteten i min popcorn hour a-110. Når jeg afspiller .mkv filer, eller andre formater for den sags skyld, så kommer der desværre lidt skratten i lyden engang i mellem. Det er lidt svært at definere præcis, men en slags knitren kan det beskrives som.

Er det muligt at konkludere på hvor problemet ligger, i forhold til disse forstyrrelser? HDMI kablet er relativt billigt, men jeg har ikke problemer andre steder i mit setup med dette kabel. Kan det eventuelt være kvaliteten af de de rips jeg bruger, eller er det et kendt fænomen i PCH A-110??

Alt input er velkommen :)

God 1. Søndag i advent.
Til top
skyeagle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Marts-2010
Sted: Danmark
Point: 454
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2011 kl. 20:07
Hej.

Jeg har haft både popcorn hour a-100, a-110 , a-200.

Kører du over en receiver ?  

min erfaring siger at man ikke skal skure for højt op på popcorn hour volumen , fordi så begynder den at skratte, forvrænge, den skal bare stå på 0  ( selvfølgelig kan du skrue op til 1+2 , men så heller ikke mere)

min står på 0 i popcorn hour volume , og så styre jeg ellers volumen på min receiver.

prøv at se om det er det?

Smile
Med Venlig Hilsen Kim
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2011 kl. 08:26
Det lyder helt klart som noget jeg skal have kigget på.

Jeg har faktisk ikke helt styr på, hvordan indstillingerne er på den. Jeg kører over min Pioneer receiver, og har forsøgt at kontrollere at PCHén står på stereo og sådan.

Det bliver lige prøvet af i aften, har en scene fra "Clash of the Titans" med lidt tordenvejr, hvor jeg har oplevet problemet et par gange. Så det glæder jeg mig til at prøve :)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2011 kl. 20:41
Så fik jeg det afprøvet. Den står desværre allerede til 0 i volumen for PCHén.. ærgeligt. 

Andre forslag?
Til top
skyeagle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Marts-2010
Sted: Danmark
Point: 454
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2011 kl. 20:11
øv var ikke det , kan det være en defekt indgang i din Reciever?  eller prøv et andet HDMI kabel ?   hvilket Rips bruger du ?

Ellers lyde det som en defekt 110 måske?   tjaaa.
Med Venlig Hilsen Kim
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2011 kl. 21:39
Receiveren er sprit ny, så det regner jeg ikke med :) Jeg havde det samme problem på min anden Onkyo, og har nu det samme på min Pioneer. Så det kan jeg vist godt afskrive.

Et andet HDMI kabel er selvfølgelig en mulighed, som jeg lige skal have prøvet af. Billedet fejler dog intet? 

Det er .mkv rips.. Mere ved jeg ikke om kvaliteten på stående fod. 
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu