Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
ashdk
Guld medlem
Oprettet: 10-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 688
|
Sendt: 04-Oktober-2010 kl. 10:05 |
Du skal ligge ud med: smb://ip/share
Og så selvfølgelig brugernavn og password, så skulle du kunne tilslutte den.
|
 |
Neustatt
Bruger
Oprettet: 15-Juni-2008
Point: 160
|
Sendt: 04-Oktober-2010 kl. 10:57 |
Hej
smb://ip = ip på NAS ?/share = navn på folder hvor Video_ts og .iso filer ligger ? er det sådan det skal forstås ?
Mvh.Ronni
Redigeret af Neustatt - 04-Oktober-2010 kl. 10:58
|
 |
ashdk
Guld medlem
|
Sendt: 04-Oktober-2010 kl. 11:16 |
Neustatt skrev:
Hej
smb://ip = ip på NAS ?/share = navn på folder hvor Video_ts og .iso filer ligger ? er det sådan det skal forstås ?
Mvh.Ronni |
Sådan her: smb://192.168.1.11/film
ip adressen er på nas, film sharet, er den folder du i din nas har valgt skal være delt. Husk du skal have en user der har adgang til denne folder, og denne skal tastes i din pch også.
I sharet film, kan du så ligge alle de mapper og video filer du vil, så fanger din pch det hele.
|
 |
Neustatt
Bruger
|
Sendt: 04-Oktober-2010 kl. 12:11 |
ashdk skrev:
Neustatt skrev:
Hej
Mvh.Ronni |
ip adressen er på nas, film sharet, er den folder du i din nas har valgt skal være delt. Husk du skal have en user der har adgang til denne folder, og denne skal tastes i din pch også.
I sharet film, kan du så ligge alle de mapper og video filer du vil, så fanger din pch det hele. |
Super -tak må jeg prøve i aften
mvh.Ronni
|
 |
ashdk
Guld medlem
|
Sendt: 04-Oktober-2010 kl. 12:50 |
Neustatt skrev:
ashdk skrev:
Neustatt skrev:
Hej
Mvh.Ronni |
I sharet film, kan du så ligge alle de mapper og video filer du vil, så fanger din pch det hele. |
mvh.Ronni |
Jeg håber det lykkes, ellers må du lige sige til.
|
 |
Neustatt
Bruger
|
Sendt: 04-Oktober-2010 kl. 19:44 |
ashdk skrev:
Neustatt skrev:
ashdk skrev:
Neustatt skrev:
Hej
Mvh.Ronni |
mvh.Ronni |
Jeg håber det lykkes, ellers må du lige sige til. |
Det virker bare super  mange tak for hjælpen - hvad er egentlig forskellen på nfs og smb ?
mvh.
Ronni
|
 |
ashdk
Guld medlem
|
Sendt: 04-Oktober-2010 kl. 21:44 |
Det var så lidt, godt at høre det virker.
Forskellen ligger i den protocol der bliver brugt, SMB er windows sharing. NSF er network file system, så går på tværs af OS.
|
 |
Neustatt
Bruger
|
Sendt: 04-Oktober-2010 kl. 22:06 |
ashdk skrev:
Det var så lidt, godt at høre det virker.
Forskellen ligger i den protocol der bliver brugt, SMB er windows sharing. NSF er network file system, så går på tværs af OS. |
ok - endnu en gang tak for hjælpen
mvh
Ronni
|
 |
tipsen
Guld medlem
Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
|
Sendt: 04-Oktober-2010 kl. 22:46 |
Mht. nfs plejer jeg bare at rette fra nfs:// til nfs-tcp:// i stien og så kører det hele perfekt.
|
 |
Neustatt
Bruger
|
Sendt: 05-Oktober-2010 kl. 07:08 |
tipsen skrev:
Mht. nfs plejer jeg bare at rette fra nfs:// til nfs-tcp:// i stien og så kører det hele perfekt. |
Ok - men er der fordele ved nfs ifht. smb ?
Mvh
Ronni
|
 |
ashdk
Guld medlem
|
Sendt: 05-Oktober-2010 kl. 07:46 |
Neustatt skrev:
tipsen skrev:
Mht. nfs plejer jeg bare at rette fra nfs:// til nfs-tcp:// i stien og så kører det hele perfekt. |
Ok - men er der fordele ved nfs ifht. smb ?
Mvh
Ronni |
Næ, SMB er fint. Og så slipper du for at aktivere NSF på din NAS, SMB er på i forvejen.
|
 |
tipsen
Guld medlem
Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
|
Sendt: 05-Oktober-2010 kl. 08:54 |
Neustatt skrev:
tipsen skrev:
Ok - men er der fordele ved nfs ifht. smb ? |
Det var der engang (for nogle år siden), hvor det var markant hurtigere end SMB på Popcorn-boksene, men det er vist længe blevet udbedret af firmware-upgrades. Jeg bruger det primært fordi "det har jeg altid gjort" og så er rettighedsstyringen på NAS'en også meget præcis, hvilket jeg godt kan lide.
|
 |